تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب : ۴۰۷۶۱۲
به همت بنیاد نخبگان و واحد تولیدی زردبند:

جایزه علمی دکتر «رضا امیدبیگی» در یاسوج رونمایی شد / گامی دیگر برای توسعه صنعت گیاهان دارویی

۱
۰
جایزه علمی دکتر «رضا امیدبیگی» در یاسوج رونمایی شد / گامی دیگر برای توسعه صنعت گیاهان دارویی
کبنا ؛
با حضور جمعی از اساتید و محققان حوزه گیاهان دارویی و کارآفرینان برتر این حوزه در سالن جلسات دانشگاه یاسوج آئین رونمایی از «جایزه علمی دکتر رضا امیدبیگی» برگزار شد.
جایزه علمی دکتر رضا امیدبیگی در یاسوج رونمایی شد/گامی دیگر برای توسعه صنعت گیاهان دارویی
به گزارش کبنا، صبح امروز با حضور رئیس دانشگاه یاسوج ، رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد جمعی از اساتید و محققان حوزه گیاهان دارویی و کارآفرینان برتر این حوزه در سالن جلسات دانشگاه یاسوج آئین رونمایی از «جایزه علمی دکتر رضا امیدبیگی» برگزار شد.
 این آیین به منظور تکریم و الگوسازی از نخبگان، شخصیت‌های علمی و افراد صاحب نام و هم‌چنین ایجاد روحیه تلاش و خودباوری در میان اساتید، دانشجویان و پژوهشگران استان برگزار شد.
بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد جوایزی را به‌نام افراد حقیقی و حقوقی خوش‌نام و دارای سابقه درخشان در زمینه‌های علمی (اعم از حوزوی و دانشگاهی)، فرهنگی و اجتماعی تعریف، اعلام و متناسب با رشته تخصصی افراد، به متولدین استان کهگیلویه و بویراحمد یا دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اعطا می‌کند که از اهداف این جوایز می‌توان به پشتیبانی از کشف، شناسایی و پرورش استعدادهای برتر و سرآمد در راستای رشد و بالندگی سرمایه‌‌های خدادادی و همچنین هدایت و حمایت از استعدادهای برتر برای ایجاد فرصت‌‌های رشد و حضور فعال آنان در جامعه یاد کرد.

 همچنین ترویج فرهنگ ایرانی ـ اسلامی، تقویت تعلق ملی و استانی و مسئولیت پذیری میان نخبگان و استعدادهای برتر در راستای برآوردن انتظارات جامعه از آن؛ تلاش در جهت نهادینه‌‌کردن جریان تصمیم‌‌گیری و تصمیم‌‌سازی در جامعه به دست نخبگان و بسترسازی در جهت رفع نیازهای نخبگان و استعدادهای برتر استان از دیگر اهداف است.

پشتیبانی از چرخه تبدیل علم به ثروت در قالب تجاری‌‌سازی ایده‌‌ها و دستاوردهای جوانان و نوجوانان؛ برنامه‌‌ریزی برای بهره‌‌گیری صحیح از ظرفیت‌‌های داخلی و خارجی در زمینه کمک و مشارکت مردمی در امور نخبگان، جمعیت‌‌های نخبگانی و نخبه‌‌پروری؛ گسترش ارتباطات مردمی، نهادها، موسسات دولتی و غیر دولتی، مراکز مرتبط؛ شناسایی و سامان‌‌دهی خیران؛ تلاش جهت گسترش فرهنگ نخبه‌‌پروری، حمایت و تکریم از نخبگان و  ایجاد زمینه اشتغال مناسب استعدادهای برتر و نخبگان از دیگر اهداف چنین برنامه‌هایی به شمار می‌رود.
در همین راستا، بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری مجمع خیرین نخبه پرور فارس و شرکت دارویی دانش‌بنیان زردبند و به منظور توسعه ارتباط نخبگان با صنعت، اولین جایزه علمی استان با عنوان «جایزه علمی دکتر رضا امیدبیگی» در حوزه‌ کاشت و فرآوری گیاهان داروئی و فرمولاسیون داروهای گیاهی را تعریف و آئین رونمایی از آن را برگزار کرد.

این جایزه هر ساله پس از تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای تعیین معیار و امتیاز‌بندی لازم، مشمولین را انتخاب و با حضور نماینده شرکت زردبند طی مراسمی اهدا خواهد شد.
جایزه علمی دکتر رضا امیدبیگی شامل پرداخت سالانه مبلغ یکصد میلیون ریال، تندیس طلایی و لوح تقدیر خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
بالاخره یه کار درست و به جا دیدیم
بازم شکر
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1