تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۲
کد مطلب : ۴۰۷۵۷۳
در نخستین یادواره 26 شهید سادات امام زاده نورالدین (ع) در دهدشت مطرح شد

مشاور فرمانده کل سپاه: برخی،یکی به نعل می زنند یکی به میخ!/ ببینید رهبری چه می خواهد

۰
مشاور فرمانده کل سپاه: برخی،یکی به نعل می زنند یکی به میخ!/ ببینید رهبری چه می خواهد
کبنا ؛نخستین یادواره 26 شهید سادات امام زاده نورالدین (ع) با حضور مسئولان کشوری و استانی و حضور پر شور مردم در گلزار مطهر شهدای شهر دهدشت برگزار شد.
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در این یادواره اظهار کرد: امروز با پدیده ای به نام جنگ نرم روبه روهستیم ،جنگ تحمیلی جنگی سخت بود و شناخت دشمن برای عموم مردم کار مشکلی نبود،به میدان امدند و رزمندگان جان ایثار کردند اما امروز به راستی ما تا چه اندازه جنگ را احساس می کنیم از دولتمردان بگیریم تا عموم مردم ؟
علیرضا افشار عنوان کرد:رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری و خون شهدای مدافع حرم مملکت را از نا امنی ها یی که داعش در عراق و سوریه داشت و ممکن بود در ایران نیز بر پا کند نجات داد.
افشار بیان کرد:جنگ نرم با جنگ سخت تفاوت های بیشماری دارد،جنگ نرم پیچیدگی و عرصه های متنوعی دارد و دشمن سالهاست در این عرصه سرمایه گذاری می کند و برنامه های مفصلی دارد،هجمه دشمن به خصوص در فضای مجازی سنگین است تاثیراتی هم می گذارد،یک جنگ پیچیده است که سربازان من و شما هستیم.
افشار گفت:امروز باید رصد گرهایی باشند که وضعیت دشمنان را در عرصه های سیاسی فرهنگی واجتماعی،اقتصادی و...رصد کنند باید ابعاد فعالیت های دشمن،راهکارهای وی را به مردم بیان کرد و بعد هم آموزش، سامان دهی و هدایت نیروها در صحنه ،درست مانندهمان جنگ سخت صورت گیرد.
 وی با اشاره به اینکه عرصه اقتصادی یکی از عرصه های جنگ نرم است وتحریم تنها یک گوشه ای است که فضاهایی را علیه ما ایجاد می کند بیان کرد:اقتصاد دان ها می گویند حباب هایی که در تحریم ها ایجاد می شود،اثر آن بیشتر از خود تحریم است،فضای روانی که برای مردم ایجاد می کند که به دنبال خرید سکه و دلار بروند یا کاری انجام دهند،این فضا فشارش بر سیستم اقتصادی بالاتر است،البته ضعف ها و ناکارآمدی ها را نمی خواهم نادیده بگریم،ولی باید دشمن اصلی را بشناسید.
مشاور فرمانده کل سپاه افزود:صرفه جویی در مصرف مواد و دامن نزدن به بعضی از تجملات یک اقدام انقلابی است، ملت باید یکپارچه و هماهنگ با هم عمل کنند تا نقشه های دشمن خنثی شود،کار سخت است ولی باید این مسیر طی شود در این شرایط فتنه آلودی که در فضای مجازی و فریب افکار عمومی توسط دشمن ایجاد می شود، نگاه ما باید به زبان رهبری باشد، ببینید ولی فقیه چه می خواهد و همه پشت سر او حرکت کنیم تا این شرایط جنگ را پشت سر بگذاریم و بر دشمن پیروز شویم ،رهبری می فرماید این تلاش ها تا رسیدن به قله ادامه داشته باشد.
 افشار عرصه فرهنگی را از دیگر عرصه های جنگ نرم برشمرد و بیان کرد:البته ملت مقاوم است که انشالله دولت هم دنبال مردم حرکت کند و از این حرکت ملت حمایت کند.
وی گفت:در عرصه سیاسی دشمن به دنبال ناامید کردن و بی اعتماد کردن مردم نسبت به نظام است ،اگر4مورد اختلاس گر پیدا می شود، دشمن می گویید از اول تا اخر اینگونه است ،ولی باید بدانید نیروهای انقلابی دیده نمی شوند چرا که انها هیچ وقت اظهاری نمی کنند.
افشار مطرح کرد:باید هوشیار باشیم در کنار مشکلات کارهای بسیار زیادی انجام شده در عرصه علمی فرهنگی و..در این 40 سال بعد از انقلاب و مردم  شاکر این نعمت ها باشند ومقایسه ای با گذشته و قبل از انقلاب  باید کرد که البته همه می دانیم دشمن در فریب افکار عمومی دوران رژیم ستمشاهی را جور دیگر ای نشان می دهد،اما باید حقایق و دستاوردها را به گونه ای که اعتماد مردم خدشه دار نشود بیان کرد.
مشاور فرمانده کل سپاه اظهار کرد:در عرصه اجتماعی هم دامن زدن به معضلات اجتماعی از جمله مواردی است که دشمن در پشت آن است، باید سربازان این عرصه را هدایت و سامان دهی کنیم ،هماهنطور که در دوران جنگ فرماندهی کل قوا امام (ره) بود امروز هم فرماندهی این جنگ نرم به عهده رهبری است
افشار ادامه داد:اگر ما شرایط جنگی را خوب احساس کنیم و دشمن شناس باشیم، تدابیر و راهکارها را بدانیم،با هماهنگی اقیانوس ایران ،این دشمنان را در هم می کوبد.
وی در پایان مطرح کرد:جمهوری اسلامی یعنی اینکه مردم در صحنه باشند و دولت حمایت کند ،بعضی ها یکی به نعل می زنند یکی به میخ ،باید همه به  میخ بکوبید، نگاه کنید، ببینید رهبری چه می خواهد،چرا در مقابل حرف رهبری حرف می زنید ،مردم ما هوشیارند در صحنه هستند،باید برای شکست دشمن هماهنگ پیش رویم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1