تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب : ۴۰۷۵۶۸
در نخستین یادواره 26 شهید سادات امام زاده نورالدین (ع) در دهدشت مطرح شد

پاسخ تند آیت‌الله ملک‌حسینی به برخی مقاله‌نویسان؛ توصیه می‌کنم گاه درسی، کتابی و مقاله‌ای بخوانید

۴
۴
پاسخ تند آیت‌الله ملک‌حسینی به برخی مقاله‌نویسان؛  توصیه می‌کنم گاه درسی، کتابی و مقاله‌ای بخوانید
کبنا ؛ نخستین یادواره 26 شهید سادات امام زاده نورالدین (ع) با حضور مسئولان کشوری، استانی و استقبال مردم در گلزار مطهر شهدای شهر دهدشت برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد در این یادواره با اشاره به اینکه در این مکان، به شبهه بی اساس برخی از عزیزانی که باید مطالعاتشان را بیشتر کنند پاسخ می‌دهم، اظهار کرد: امروز متاسفانه رسانه، سایت‌ها، کانال‌ها، شبکه‌های فضای مجازی میدانگاه کسانی است که کم مطالعه، قلم می‌زنند، خیال می‌کنند اگر یادواره‌ای به نام ساداتی برگزار شد این قومی کردن شهید است، شهرستانی کردن شهید است اما نمی‌دانند اگر، یک قوم به شهدای خود افتخار کند مایه مباهات است، این یعنی افتخار به فضیلتها و پاکی‌ها، انسانیت و شرافت، هر انسانی باید به خود ببالد اگر والدین، قوم و قبیله‌اش چنین بوده‌اند.
آیت الله ملک حسینی عنوان کرد: فخر دارد جامعه‌ای، قومی، ایل و طایفه‌ای شهیدی داشته باشد و تا ابدیت به او ببالد، فخر دارد که اولین شهید از ساداتی باشد و تا ابدیت به خود ببالند که اولین خون را در این استان و جنوب کشور دادند.
ملک حسینی با بیان اینکه: این افتخار، افتخار به بدن‌های پوسیده نیست، بلکه افتخاری است به عزت انسانی و کیان الهی، تصریح کرد: به کسانی که در فضای مجازی و رسانه‌ای قلم می‌زنند توصیه می‌کنم گاه درسی، کتابی، مقاله‌ای بخوانند.
نماینده ولی فقیه ادامه داد: مگر می‌شود خواب دید و نوشت، مگر می‌شود هر چیزی  را نوشت، زشت است، هر چیزی را که نباید نوشت، مثل امروز که هر دروغی را می‌نویسند، هر تخریب و توهینی را می کنن که بنیان کرامت اجتماعی را فرو می‌ریزند، شرم آور است لذا باید منشمان تغییر کند و انشاالله تغییر خواهد کرد.
ایت الله ملک حسینی سه چیز را شایسته فخر دانست و  بیان کرد: امام علی (ع) می‌فرماید هر انسانی نسبت به خود، جامعه و خدای خود، درون اندیش است عقل دارد که این عقل شایسته فخر و افتخار است، اگر در مناسبات انسانی، انسانی اخلاق دارد و به دیگران احترام می‌گذارد، با شرارت رقیب را نمی‌کوبد چنین انسانی اخلاق دارد و این اخلاق شایسته افتخار است، اگر انسانی در نسبت با خدای متعال و انچه خدا خواست و انجام داد، انچه نخواست انجام نداد، انچه بدو گفت به گوش جان خرید و در معامله با خدای متعال وارد شد این کرامت الهی است و این افتخار دارد.
وی با نگوهش تفکری از صوفیان که شهادت و جانفشانی در راه خدا و معامله با خدا را مسیر عشق می‌دانستند نه عقل، اظهار کرد: وای بر این تفکر، عاقل‌ترین مردم شهدا بودند، انسانی که زمان، دشمن، رهبر خود را بشناسد و فرمانپذیر ولی خود باشد عاقل است، انسانی که کم بدهد (دنیا) و زیاد (اخرت) را بستاند عاقل است، و باید آفرین گفت بر شهیدی که عشق را غرق در عقل کرد و اجازه نداد که تقابل عقل و عشق به جان هدف و عقل بیفتد.
نماینده ولی فقیه مطرح کرد: آیا حضرت فاطمه (س) عشق به همسر او را وادار کرد که به دفاع از حضرت علی (ع) برخیزد، نجات ولی خدا، تاریخ ولایت و ایستادن در برابری شرارت‌ها  عقلانیت است و این عقلانیت است که انسان را به ایستادگی در برابر ظلم وا می‌دارد، حضرت زهرا (س) ایستادگی کرد تا نقش تاریخی خود را ایفا کند و تاریخ را برای  همیشه بیدار نگه دارد، چرا که وقتی بخواهد انسان و بشریت را به یک هوشیاری متعالی برساند باید شهید شود، بعضی‌ها خیال می‌کند یک احساس زنانه یا بغض به دشمن بود اما نه عقلانیت بود.
وی افزود: امروز افتخار می‌کنیم به کشورمان و تشیع‌مان که توانستند عزت پیدا کنند در جهان، افتخار می‌کنیم به رهبری که باب شهادت را برای حفظ حرم‌های اهل بیت باز کرد، حرم‌ها نه به معنای خشت‌ها که اگر خراب شد یکبار دیگر ساخته می‌شود بلکه حرم‌های عزت، چرا که رهبری این را از حضرت علی (ع) آموخت که اگر در برابر دشمن در عمق خاک‌های دور ایران نایستاد همان خواهد شد که امام علی فرمودند، «دیدید عزت‌های شما غارت شد» ذلت می یابدکسی که دشمن خود را نابود نکند و شهدا تجسم عقلانیت هستند.
ایت الله ملک حسینی گفت: شهدا به تدبیر نیز دعوت می‌کنند، امروز تدبیر چیزی جز بازگشت به اصول انقلاب و اصول دین نیست، هر جا بر مدار این آرمانها بودیم، عزت و شرف بود، ولی وقتی رها شدیم در زیاده خواهی ها، در باندبازی‌ها، غرورها، نخوت‌ها، بی تدبیری این نتیجه آنست، برای سال‌های پیش رو آنچه که عقلانیت انقلاب و شرافت انقلاب را رقم می‌زد راهی جز بازگشت به آرمانهای انقلاب نیست.
وی به بیانیه مقام معظم رهبری پیرامون گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: تحلیل گذشته، تبیین ظرفیت‌ها و امید بخشیدن به جامعه، تحریک عاطفه‌ها و اندیشه‌ها برای آینده انقلاب در بیانیه مطرح شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

از یاسوج
Iran, Islamic Republic of
حاج عالی فرمودی ولی رئیس قبلی بنیاد شهید دهدشت کم از این فرمایشات نداشتند. حیف شما که بخواهی جواب را بدهی
محسن .نیک بخت
Iran, Islamic Republic of
جهت یاداوری خدمت اقای دولت خواه عزیز
و درود بر نماینده رهبری استان ما
Iran, Islamic Republic of
درود ورضوان خدا به روح پاک وملکوتی وباکرامت حضرت آیت الله ملک حسینی مرد بزرگ تاریخ و آرزوی صحت وسلامت برای خلف به حق آن مرد بزرک حضرت آیت ملک حسینی دامت تاییدات خدا ان شاءالله از کلیه بلیات مصون ومحفوظ باشید ولی حضرت آقا وقتی تریبونهای مقدس نماز جمعه که باید منشاءاخلاق ونیک اندیشی ونیک بیانی ووپاک ترین واخلاقی ترین تریبونها باید باشد . دولت اسلامی ومرکز تبلیغ جبهه خاص پایداری شده. مردم از یک فریضه مقدس ودور شدن مردم از خانه خدا شده اند چه توقعی باید داشت از یک جوان یا نویسنده خواب اگر روز قیامتی هست چه کسی باید پاسخ این ا که از تریبونهای نماز جمعه وصدا وسیما مرکز جبهه پایدار ی را باید بدهد
Iran, Islamic Republic of
عقل اگر داند که دل در بند زلفش چون خوش است
عاقلان دیوانه گردند از پی زنجیر ما
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1