تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۴۰۷۵۳۴
کبنا با نگاهی به فعالیت‌های فرهنگی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد فرهنگی و دینی‌تر شد / لزوم مطالبه‌گری بیشتر مردم (+ تصاویر)

۰
آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد فرهنگی و دینی‌تر شد / لزوم مطالبه‌گری بیشتر مردم (+ تصاویر)
کبنا ؛
کسب رتبه‌های متفاوت و گوناگون کشوری آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، علمی و سایر شاخص‌ها سبب شده تا آموزش و پرورش استان به جایگاه واقعی خود برسد و از آن روزهای تلخش فاصله زیادی بگیرد.
توجه مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به بعد تربیتی دانش آموزان کاملاً به چشم می‌آید و کسب رتبه‌های کشوری در مسابقات قرآنی، اذان، نماز و نهج البلاغه و همچنین ورزش نیز این ادعا را ثابت می‌کند. کسب 5 رتبه برتر در مسابقات قرآنی مشهد، کسب 24 رتبه برتر در مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش آموزان دختر تهران، کسب ۱۱عنوان ملی در مسابقات قرآن، نماز و عترت توسط دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد در شیراز و ده‌ها رتبه دیگر در طول سال‌های 97، 96، 95 و 94 و از جمله این رتبه‌ها است.
تعامل و همکاری با دستگاه‌های فرهنگی و نهادهای دینی و مذهبی از دیگر اقدامات این دستگاه است، حجت‌الاسلام موسوی رئیس حوزه علمیه برادران استان کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش می‌گوید: هدف ستادهمکاری حوزه های علمیه وآموزش وپرورش تربیت و ارتقاء اخلاقی و دینی دانش آموزان و رسیدن به حیات طیبه وکرامت انسانی،روحیه مجادهدت وخود باوری آنان است.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام موسوی تأکید داشت: همکاری حوزه و آموزش و پرورش همسو هم جهت به راه خود ادامه می دهد وحوزه تلاش دارد نیروهای تربیت نموده خود را در اختیار آموزش وپرورش قرار دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: با توجه به ظرفیت پیش آمده در خصوص همکاری حوزه و آموزش و پرورش اسقبال می کنیم و علاقمندیم از نیروهای آموزش دیده و توانمند حوزه در آموزش و پرورش اسفاده کنیم.
هادی زارع پور گفت: اعزام مبلغان به مدارس، برگزاری کارگاههای آموزشی، استقرار روحانی در مدارس و نشست های پرسش و پاسخ با حضور روحانیون در مدارس از مهمترین برنامه های اجرایی در حوزه فعالیت ستاد همکاری های حوزه علمیه وآموزش وپرورش است
مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت: فلسفه وجودی حوزه های علمیه توسعه آموزش های اعتقادی و اخلاقی در مدارس است.
وی ادامه داد: برای رسیدن به آرمان های تربیتی نیازمند همکاری های لازم از سوی حوزه های علمیه هستیم تا بتوانیم دانش آموزان را با معارف دینی هرچه بهتر آشنا کنیم.
در این جلسه مقرر شد مبلغان حوزوی که در آموزش وپرورش فعالیت می کنند از ظرفیت های حوزه علمیه وآموزش وپرورش در جهت توانمندسازی مربیان دوره توجیهی آموزشی ویژه مبلغان برگزار گردد.
اختصاص بیش از190 آموزشگاه برای اسکان مسافران نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد
معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: بیش از190آموزشگاه برای اسکان مسافران نوروزی در این استان اختصاص یافت.
اردشیر یاری  در نشست هماهنگی ستاد اسکان نوروزی گفت: این تعداد در قالب هزار و491کلاس درس در 13شهرستان و منطقه کهگیلویه وبویراحمد پذیرای مسافران نوروزی است.
وی گفت: کلاسها با توجه به امکانات اختصاص یافته و در سه بخش ویژه و درجه های الف و ب آماده اسکان مسافران نوروزی است.
وی ادامه داد: این ستاد در یاسوج -بلوار شهید قرنی-دبیرستان آرمیتا مصلی نژاد و ستاد مرکزی استان در ساختمان شماره 5 اداره کل آموش وپرورش در میدان معلم واقع است.

مرکز یادگیری محلی در روستای توت‌نده فرصت تولید و اشتغال را برای زنان روستا فراهم کرده است
ارائه مهارتهای مختلف وحرفه آموزی در مرکز یادگیری محلی در روستای توننده باعث شده برای تعداد زیادی از زنان روستا در بخشهای مختلف صنایع دستی وپوشاک شغل ایجاد شود.
در این مرکز کلاسهای مختلف حرفه آموزی برگزار می شود وزنان ودختران روستا در برنامه زمانبندی شده در این کلاسها شرکت می کنند.
همزمان با حرفه آموزی کلاسهای سوادآموزی نیز در این مرکز برپا می شود.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان گفت: در این مرکز با مشارکت ادارات-نهادها ودستگاههای اجرایی زنان ودختران در کنار آموزش سوادپایه مهارتهای زندگی-مهارتهای اجتماعی-حقوق شهروندی وحرفه های شغلی را فرا می گیرند.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد،سیدحمدالله خواهش نیک در بازدید این مرکز در روستای توننده شهرستان دنا گفت: گلیم بافی-خیاطی انواع پوشاک وصنایع دستی بومی از مهمترین تولیدات این مرکز توسط زنان ودختران است.
وی گفت: علاوه بر این از آموزشهای بهداشت-محیط زیست وحفظ طبیعت واصول کشاورزی نیز استفاده می کنند.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان افزود:در16مرکز یادگیری محلی 40نوع مهارت آموزش داده می شود.
وی گفت: از این تعداد13مرکزبصورت غیردولتی وتوسط بخش خصوصی فعالیت می کنند.
خواهش نیک گفت: این مراکز فرصتی برای اشتغال وتولید در کنار محل زندگی بویژه برای زنان ودختران فراهم کرده اند.
در این بازدید با حضور حمید لقمانی رئیس اداره سوادآموزی-حکم الله عربی کارشناس سنجش سوادآموزی-حبیب دریاب رئیس نهضت سوادآموزی دنا وخانم بزرگ امید مدیر این مرکز فعالیتهای مرکز یادگیری محلی سوادآموزی روستای توننده مورد بررسی قرار گرفت.
همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)جشن تکلیف 600دانش آموز در یاسوج برگزار شد
در آئینی با حضور دانش آموزان –خانواده ها ومعلمان جشن عبادت دانش آموزان دختر یاسوجی برگزار شد.
در این آئین برنامه های فرهنگی-سرود وشعر اجرا کردند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان گفت: امسال12هزار پسرپایه هشتم ودختر پایه سوم ابتدایی جشن تکلیف برگزار کردند.
سیدبهاءالدین ملک حسینی گفت: یکی از برنامه های ملی وزارت آموزش وپرورش برگزاری جشن تکلیف بصورت چندمدرسه ای است.
رئیس آموزش وپرورش بویراحمد هم گفت: در این جشن 600دانش آموز از10 آموزشگاه دخترانه بویراحمد شرکت کردند.
علی حسن زاده گفت: امسال جشن تکلیف 2هزار و400دانش آموز در بویراحمد برگزار شد
مدیرکل آموزش وپرورش استان هم گفت: جشن تکلیف آغاز واجب شدن تکلیف الهی است.
هادی زارع پور گفت: باید با مشارکت خانواده ها دانش آموزان به این باور برسند که وظیفه آنها سنگین تر شده است.
در پایان این جشن دانش آموزان نماز جماعت خود را بعنوان اولین خاطره جشن تکلیف برپا کردند.
جشن تکلیف هزار و700 دانش آموز پیشتاز دختر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد برگزار شد
مراسم باشکوه جشن تکلیف هزار و 700 دانش آموز پیشتاز دختر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد با حضور مسئولین درحسینیه ثارالله یاسوج برگزار شد.
مراسم جشن عبادی مذهبی تکلیف هزار و 700 دانش آموز پیشتاز دختر با همکاری سازمان دانش آموزی و مدیریت آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد با انجام برنامه های منسجم انجام گرفت.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش بویراحمد در این آیین معنوی، گفت:جشن تکلیف دانش آموزان از جمله عوامل بسیار موثری است که کودک ونوجوان را به اهمیت ادای تکلیف الهی که همان نماز است پی می برد و آموزش و پرورش باید به این مسئله اهتمام ویژه داشته باشد.
سید قدرت موسوی ارشد با اشاره به اینکه دانش آموزان از این به بعد باید در احکام خداوند و بعضی از قوانین جوامع پاسخگو باشند،خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری جشن تکلیف زمینه سازی و ایجاد آمادگی دانش آموزان برای آغاز دوران تکلیف به شکلی جذاب و تبدیل این روز به خاطره ای خوش و به یاد ماندنی برای دانش آموزان است.
در ادامه کارشناس تشکل پیشتازان سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دختران با رسیدن به سن تکلیف باید عفاف و حجاب خود را بیش از گذشته رعایت کنند، اظهار داشت: انجام تکالیف الهی وظیفه ای است که همه افراد در هر شرایط نسبت به ادای آن باید اقدام کنند.
فاطمه نجاتبخش خطاب به دانش آموزان پیشتاز گفت: از هم اکنون که آغاز دوران بندگی را جشن گرفتید نباید نماز را سبک بشمارید. شما فرشته هایی با دل های پاک و معصوم هستید که با افتخار مرحله جدیدی از زندگی را آغاز می کنید.
در این آئین که با اجرای برنامه های با نشاط تبلیغی، دینی، فرهنگی و نمایشی همراه بود مدیر کل آموزش و پرورش استان، مدیر آموزش و پرورش بویراحمد، معاونین پرورشی و ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش،رئیس ستاد اقامه نماز استان، جمعی از مسئولان آموزش و پرورش، انجمن اولیاء و مربیان و والدین دانش آموزان حضور داشتند.
               


کشتی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در دریای پر تلاطم تعلیم و تربیت با آرامش و شتاب حساب شده در حال حرکت است. بدون شک همکاری سایر دستگاه‌ها و مردم با این نهاد که زیربنای توسعه جامعه هم محسوب می‌شود و البته مطالبه‌گری آنان می‌تواند به حرکت این کشتی در گردنه‌های سخت و صعب‌العبور جامعه امروزی کمک بیشتری نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1