تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۵
کد مطلب : ۴۰۷۴۶۳
با صدور بیانیه‌ی‌ انجام گرفت

گلبانگ دانشجویان دانشگاه تهران در حمایت از جنبش حق طلبانه دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد

۱
۱
گلبانگ دانشجویان دانشگاه تهران در حمایت از جنبش حق طلبانه دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛جمعی از دانشجویان کهگیلویه و بویراحمدی دانشگاه‌ تهران با ارسال بیانیه‌ای از اقدامات رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در مقابله با مفاسد حمایت کردند.
به گزارش کبنا، این بیانیه به شرح زیر است؛ در میان همه جوامع، گروه‌ها و تشکل‌ها افرادی وجود دارند که اقدامات ناصحیحی چه به لحاظ اخلاقی، چه به لحاظ شرعی و چه به لحاظ قانونی انجام می‌دهند. این عده که عمده فعالیتشان به دلیل سودجویی و زیاده خواهی در قالب تجارت و تولید است، نه تنها موجب برهم زدن توازن اقتصادی جامعه و توزیع نامطلوب درآمد بلکه سبب تضییع حقوق آحاد مردم بالاخص قشر محروم و نیازمند و افزایش نابرابری درآمد می‌شوند.
یکی از اهداف اصلی همه دولت‌ها، سیاستگزاران و نظام‌های اقتصادی منجمله اقتصاد اسلامی، تلاش در جهت توزیع مطلوب درآمد، کاهش نابرابری درآمدی و تحقق رشد و توسعه اقتصادی و در نتیجه اجرای عدالت در جامعه است. در این راستا، الگوهای مختلف رشد اقتصادی به ویژه الگوهای رشد نئوکلاسیک، تفاوت در عملکرد اقتصادی کشورها را ناشی از تفاوت در عوامل اقتصادی نظیر سرمایه (فیزیکی و انسانی) و بهره وری می‌دانستند، اما تفاوت در انباشت سرمایه و بهره وری خود ریشه در عواملی دارد که اقتصاددانان نهادگرا آن را ساختار نهادی هر کشور معرفی می‌کنند.
بی تردید بانک‌ها و موسسات مالی به عنوان بازوی سیاستگزاران اقتصادی و مقامات پولی کشور با ایجاد سازوکارهای مالی و پولی، موتور محرکه صنعت و اقتصاد کشور را به گردش در می‌آورند لیکن اگر این اقدامات با نظارت کافی انجام نشود و تزریق نقدینگی به سمت و سویی خارج از اهداف اقتصادی و یا به زبان عامیانه در دست نااهلان بیافتد نه تنها این موتور حرکت نیمکند چه بسا حرکت قبلی را نیز مختل خواهد کرد.
عدم نظارت کافی و وجود منافذ گوناگون موجب آن شده که بسیاری از مفسدان اقتصادی پای در رکاب کرده و سوار بر قطار رانت و تبعیض به سرعت حرکت کنند و با تظاهر به عناوین مختلف اما در واقع کذبی چون اشتغالزایی، حق بیت المال را پایمال کنند. یکی از ایستگاه‌های این قطار استان کهگیلویه و بویراحمد است. استانی که از نظر آمار بیکاری با میانگین حدود 15 درصد در سالیان مختلف در مقام اول تا سوم در نوسان بوده و از نظر شاخص نرخ مشارکت اقتصادی رده‌های پایین را به خود اختصاص داده است.
با درک وخامت موضوعِ فقر، نابرابری و تبعیض در این استان توسط رئیس‌کل محترم و شجاع دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، ترمز قطار در حرکت تعدادی از بزرگ مفسدان اقتصادی کشیده شد. اقدام حجت الاسلام والمسلمین مزارعی که به نوعی حرکتی انقلابی، شجاعانه عدالت طلبانه و کم نظیر در این استان و کشور بوده است آن چنان بر مذاق بدخواهان و سودجویان و زیاده خواهان تلخ و ناگوار آمد که با تمام قوا، از شیوه‌های گوناگون همچون تبلیغات منفی، شایعه پراکنی، بیانیه‌های سیاسی و خلاف واقع، به ترور شخصیتی ایشان پرداختند ولی از آنجا که خداوند وعده دفاع از صالحان را داده در این خصوص توفیقی حاصل نکردند؛ لذا از سر لجاجت و استیصال برای نابود کردن صدای عدالت خواهی با اقدام به ترور فیزیکی ایشان سعی در تغییر مسیر مبارزه داشتند و همچنان نیز دارند لیکن خداوند این بار نیز ظلم ظالمان و چپاولگران حقوق ملت را ناکام گذاشت.
حال که چندین ماه از حرکت مثال زدنی، صحیح و غرور آفرین این مبارزه اقتصادی با پرچمداری رئیس کل شجاع و پاکدست استان با پشتیبانی دیگر نیروهای مؤمن و مخلص، بخصوص سربازان گمنام امام زمان می‌گذرد، جمعی از دانشجویان حق طلب کهگیلویه و بویراحمدی در نماد آموزش عالی کشور بر خود واجب دانستند تا با اعلام مکتوب پاسداشت این اقدام، حمایت همه جانبه خود را از ایشان و تک تک دلسوزان نظام و مبارزین با مفاسد اقتصادی از دانشگاه تهران فریاد کنند.
امیدواریم با حفظ سرعت و ثبات رویه در برخورد با مفسدان اقتصادی، قطار مفاسد را پس از متوقف کردن، واژگون و قطاری مملو از شفافیت، برابری، عدالت در ریل سلامت قرار دهند و صدای پیروزی حق بر باطل و پس گرفتن حقوق کارگران و مستضعفین، همچون کارگران اخراج شده‌ی بیست و چند سال سابقه کار کارخانه قند یاسوج که به ثمن به خس و به شکلی غیرمتعارف به بخش خصوصی واگذار شد از این قطار برون آید و صدای همه مسئولین، تصمیم گیران، نخبگان، فرهیختگان، صاحب مسندان و دیگر دانشجویان همگام با این جنبش، جلا بخش این آهنگ زیبا باشد.
مفسدین، ظالمین و نااهلان بدانند که زین پس بدون کوچکترین اغماضی صدای فرزندان آن دیار را از دانشگاه تهران رساتر، محکم‌تر و کوبنده‌تر خواهند شنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

سور
Iran, Islamic Republic of
وات؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1