کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا از جلسه تودیع و معارفه روسای سابق و جدید سازمان بازرسی گزارش می‌دهد

حرف‌های کنایه‌آمیز «شیخ پناهی» با حضور استاندار و نماینده بویراحمد و دنا/ افرادی که با دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب ساخت و پاخت می‌کنند / اینها دردهای جامعه ما است / دو نوع نامه‌ی که «شیخ پناهی» دست روی آنها گذاشت

4 اسفند 1397 ساعت 18:27

حجت‌الاسلام پناهی در ادامه با بیان اینکه صدای بنده بلند شد، عذر می‌خواهم، افزود: این صدای مردم و جامعه است و حرف بنده این است که مدیران پاک دست زیاد داریم که هزاران درود بر آنان، اما مدیران ناپاک و متخلف داریم که اگر کسی از آنها طرفداری کند و نگذارند که حکمش اجرا شود، آن جامعه روی سعادت نخواهد دید و وای بر چنین افرادی.


حجت الاسلام صفدر پناهی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد که صبح امروز 4 اسفند 97 در سالن اجتماعات دادگستری و با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا، حجت الاسلام مزارعی رئیس کل دادگستری، حسین فرهانی معاون حقوقی سازمان بازرسی کشور، سردار انصاری فرمانده انتظامی استان، حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و جمع زیادی از مدیران ارشد استان و مسوولان ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، با اشاره به آیات و روایاتی اظهار کرد: نظارت یک سنت الهی است، و در باب نظارت بر افراد و اشخاص 6 ناظر داریم که نمی‌خواهم به جزئیات آیات و روایت بپردازیم. خود خداوند متعال ناظر است که کفافیت هم می‌کند. اما من باب حجت پیامبران الهی، ائمه معصومین، اعضا و جوارح انسان و ولی زمان هم به عنوان ناظر بر اعمال و رفتار انسان‌ها مشخص شده‌اند.
وی با بیان اینکه نظارت باید تضمین کننده امنیت روحی و روانی و سلامت جامعه اسلامی باشد و افزود: نظارت باید با دقت اعمال شود.
حجت الاسلام پناهی در ادامه با بیان اینکه می‌خواهم کمی متفاوت‌تر صحبت کنم، اضافه کرد: همواره گفته‌ام ما مدیران پاکدستی در دولت‌های گذشته و فعلی داشتیم و داریم. و هر کس منکر این شود یک موضوع بدیعی را منکر شده است.
وی افزود: متأسفانه در جمعه ما وقتی گزارشاتی شنیده می‌شود، اعتمادشان نسبت به همه از بین می‌رود. باید بگوییم و بارها باید بگوییم که مدیران پاکدستی هستند که تلاش گراند و قابل ستایش. اما بنده مخالفم که سرمان را همانند کبک زیر برف کنیم و بعضی چیزهای دیگر را نببینیم.
وی افزود: ما فساد داریم در ادارت، و تبعیض داریم، طایفه گرایی داریم، رانت خواری داریم، قبیله گرایی داریم.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر نظارت قوی بر امورات، اظهار داشت: بازرس باید قوی و دقیق به مسائل ورود کند و تابع طایفه گرایی و حزب گرایی نشود.
حجت الاسلام پناهی با بیان اینکه نباید به دنبال مچ گیری باشیم، افزود: اما هر جا تخلف واقع شد، مثل غده‌ای است که اگر با آن برخورد نکردیم، تبدیل به سرطان می‌شود. و اگر بازرس همانند پزشک حاذق زود جمع بندی نکند، اطلاعات را ارائه ندهد، در هر دستگاهی، چه دستگاه امنیتی، چه دستگاه قضایی و چه دستگاه انتظامی جامعه فشل می‌شود.
وی افزود: مردم استان ما توقع دارند که با مفاسد برخورد جدی شود و بعد از مصاحبه‌های حاج آقا مزارعی با برخی رسانه‌های استان چه موج امیدوارانه در جامعه ایجاد شد. چقدر مردم خوشحال شدند.
حجت الاسلام پناهی در ادامه با قدردانی از سید مهدی تقوی رئیس سابق سازمان بازرسی استان که به برخی از موضوعات ورود کردند و کارهای خوبی انجام گرفت، بیان کرد: به خدا اگر بازرس تابع جو غالب شود، جو غالب یعنی اینکه فشار می‌آورند از اطراف به او و بازرس هم تحت تاثیر قرار بگیرد، و خلاف عدالت عمل کند این جایش توی جهنم است.
وی گفت: بازرس باید با دقت و بی طرفی کارش را انجام دهد و اگر با دقت و بی طرفی کار صورت بگیرد، به جایی می‌رسیم که عملکرد شما انشاالله عملکردی خواهد شد که چه باشید و چه نباشید، باید به آن افتخار کنیم.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: وای به آن مسوولی که در نظام جمهوری اسلامی در این شرایط که مردم مشکل اقتصادی دارند و در شرایطی که مردم امید دارند که با معضلات برخورد شود، به خاطر پستش برخورد نکند وای بر این مسوول.
حجت الاسلام پناهی گفت: مگر امام خمینی (ره) گفت؛ کاری کنید که بماند نه کاری کنید که بمانید. امروز بعضی افراد هستند که کاری می‌کنند که بمانند. شجاعانه، انقلابی و مقتدرانه آقای بازرس کار کنید. کاری کنید که عموم جامعه راضی شوند و مشکلات مرتفع شود.
وی با اشاره به روایتی گفت: کار مردم خوب پیش نمی‌رود، مگر اینکه افرادی اهل ساخت و پاخت باشند. لذا باید کسانی سر کار باشند که اهل زد و بند نباشند. متأسفانه بعضی‌ها وقتی جریان اصولگرا می‌آیند، این طرفی می‌روند و جریان اصلاح طلبی می‌آید، آن طرف می‌روند و بین این دو در جریان هستند و چقدر خوب ساخت و پاخت می‌کنند. این‌ها دردهای جامعه ما هستند.
وی گفت: بازرس و ناظر نباید اهل سازش کاری باشد، انقلابی باشد و نه ترسد و تابع جو غالب نشود.
حجت الاسلام پناهی در ادامه از عملکرد ائمه جمعه هم دفاع کرد و گفت: بنده با افتخار می گویم که ائمه جوان جمعه ما در صف اول مقابله با فساد هستند و شما یک مورد بیاورید که آنها توصیه کرده باشند.
وی افزود: ما دو نامه‌ی در ادارات داریم، یک نامه مربوط به کسی هست که مراجعه می‌کند و ادعا می‌کند که به او ظلم شده است و بر اساس قانون پیگیری کنید و این عیب ندارد. اما وقتی ظلم و تخلفی ثابت شده است آن موقع آقایان مسوول چه توجیهی دارند که بخواهند نسبت به تخلفات چشم پوشی کنند و برای آافراد متخلف نامه‌نگاری کنند. در جلسه عده‌ای حضور دارند که خوب حرف می‌زنند اما چه عملی کرده‌اند در مقابله با فساد و رعایت عدالت. جامعه از ما چه می‌خواهد. دست بازرس کل ما درد نکند که برخی چیزها آشکار شد و حاج آقا مزارعی هم تاوان داد.
وی افزود: تاوان بیشتر هم بدهیم، عیبی ندارد. قاضی شجاع گاهی باید جانش را بدهد. قضیه البته ختم به خیر شد و الا زبان ما هم درازتر بود. اما چرا باید به قاضی القضات ما حمله شود و پرونده آن طول بکشد. اگر جامعه ما امنیت نداشته باشد قاضی چگونه حرف بزند. من می گویم اگر قاضی تک و تنها خودش باشد باید حرف‌هایش را بزند و کارش را انجام بدهد. باید پای عدالت و قانون ایستاد. اما این حرف درست است که قاضی باید امنیت داشته باشد.
وی گفت: اقداماتی مردم را امیدوار کرد و امیدوارم بر اثر کارهای خوب شما و مواضع با عدل و صداقت ادامه پیدا کند. اگر تابع توصیه شدید، بالاخره فساد هم به وجود می‌آید.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد د ر ادامه با بیان اینکه بعضی اقدامات را اگر از همان ابتدا جلویش را بگیریم مشکلی به وجود نمی‌آید، خطاب به استاندار گفت: در بحث پتروشیمی یکی در گچساران در حال احداث است چونکه مکانش مناسب هست کسی اعتراض نمی‌کند. اما دو پتروشیمی دیگر در استان بنا گذاشتند. یکی در دشت حاصل خیز کلاچوب که تمام مردم آنجا اعتراض کردند و دیگر پتروشیمی با دود و گازش که دلش برای هوای خوب تنگ شده بود، قرار است در دمچنار بگذارند. که هم دمچنار، هم سرچنار، هم سقاوه و هم مارگون را خراب کند. که چه بشود. من متخصص نیستم، اما علوم پزشکی 17 دلیل آورده بود که پتروشیمی چه معایبی دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه صدای بنده بلند شد، عذر می‌خواهم، افزود: این صدای مردم و جامعه است و حرف بنده این است که مدیران پاک دست زیاد داریم که هزاران درود بر آنان، اما مدیران ناپاک و متخلف داریم که اگر کسی از آنها طرفداری کند و نگذارند که حکمش اجرا شود، آن جامعه روی سعادت نخواهد دید و وای بر چنین افرادی.
 


کد مطلب: 407424

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/407424/حرف-های-کنایه-آمیز-شیخ-پناهی-حضور-استاندار-نماینده-بویراحمد-دنا-افرادی-دو-جریان-اصولگرا-اصلاح-طلب-ساخت-پاخت-می-کنند-اینها-دردهای-جامعه-نوع-نامه-ی-دست-روی-گذاشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1