تاریخ انتشار
جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : ۴۰۷۳۹۹
امام جمعه موقت یاسوج:

مردم از وصعیت بازار نگران هستند، بن بستی برای رفع مشکلات اقتصادی وجود ندارد

۰
مردم از وصعیت بازار نگران هستند، بن بستی برای رفع مشکلات اقتصادی وجود ندارد
کبنا ؛امام جمعه موقت یاسوج گفت: خیلی‌ها از وضعیت بازار نگرانند و در آستانه سال جدید باید نظارت‌ها را بیشتر کرد و با اخلال‌گران برخورد کرد و کسانی که احتکار و گران‌فروشی می‌کنند با آن‌ها برخورد شود.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام سیروس حکمتی‌نیک ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سوم اسفندماه سال ۹۷ با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) اظهار کرد: وظیفه‌ای که لازم است انسان‌ها برای رسیدن به خوشبختی انجام دهند اطاعت و بندگی خداوند است.
وی گفت: اطاعت و بندگی خداوند در قالب فرایضی مثل نماز و زکات و خمس و زکات بوده و مهم‌ترین آنها پرهیز از گناه و جلوگیری از آلوده شدن به گناه است.
امام جمعه موقت یاسوج در همین زمینه به تعجب آورترین چیز از کلام امام علی اشاره کرد و گفت: آن وقتی است که انسان فریب ظواهر دنیا را می‌خورد و تعجب‌آورتر از آن حب دنیاست که لذات دنیوی دل ببندد و به دنیا دل بسته شود.
حکمتی‌نیک به نزدیکترین چیز به انسان از کلام مولا علی اشاره کرد و گفت: قیامت از همه چیز به انسان‌ها نزدیک‌تر است و هر انسانی با مرگش قیامتش آغاز می‌شود و نزدیک‌تر از قیامت به ما انسان‌ها مرگ ما انسان‌هاست که هر ثانیه ممکن است که فرشته‌ای برای قبض روح انسان نازل شود و مرگ به گردن انسان آویزان شده و عزراییل در کمین انسان‌هاست و خوشا به حال کسانی که مرگ با عزت دارند و در بالاترین مرحله به شهادت می‌رسد.
وی از سخت‌ترین چیز برای انسان از کلام امام علی اشاره کرد و گفت: تاریکی قبر سخت‌ترین چیز است که او را به تنهایی در سیاهی قبر قرار دهند و خانه وحشت است و بهترین مونس انسان در قبر تاریک، عمل خوب انسان است و بد به حال کسانی که پرونده عمل آن ها سیاه است و سخت‌تر از تاریکی قبر دست خالی برخی انسان‌هاست که اعمال خوبی در پرونده ندارند.
حکمتی‌نیک در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن و بیانیه گام دوم رهبری اظهار کرد: چهل سال اول انقلاب گام اول است و دستاوردهای بزرگی در سطح ملی و فراملی داشته‌ایم‌.
وی گفت: علی‌رغم این که دشمن فتنه‌های متعددی داشت اما کشور توانست به دستاوردهای بزرگی دسترسی پیدا کند و برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی چاره‌ای نداریم که به مفاد این بیانیه به خوبی عمل کنیم و تریبون داران باید به تبیین مفاد آن بپردازند تا همگان بفهمند رهبری از مردم و مسوولان چه خواسته‌اند‌.
امام جمعه موقت یاسوج افزود: مسوولان باید بستر لازم را برای ورود جوانان به عرصه‌های مدیریتی باز کنند چرا که مخاطب این بیانیه بیش از هر کسی جوانان هستند.
وی به برخی از توصیه‌های رهبری در این بیانیه اشاره کرد و گفت: رهبری در این بیانیه به استعدادهای بالای انسانی اشاره کرده‌اند همچنان که در علوم مختلف به وسیله استعداد جوانان ایرانی به مراحل بالایی رسیده‌ایم.
حکمتی‌نیک در بخش دیگری از اظهارات خود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج گفت: از نکات مهم دیگر در فرمایشات رهبری بحث اقتصاد است که باید به آن سر و سامان داد هر چند که خیلی‌ها از وضعیت بازار نگرانند و در آستانه سال جدید باید نظارت‌ها را بیشتر کرد و با اخلال‌گران برخورد کرد و کسانی که احتکار و گران‌فروشی می‌کنند با آن‌ها برخورد شود و بدانیم که بن‌بستی برای رفع مشکلات اقتصادی وجود ندارد.
امام جمعه موقت یاسوج گفت: بنا به فرموده رهبری بهترین راه برای رفع مشکلات اقتصادی کشور توجه به اقتصاد درون‌زاست چرا که همه مواهب از جمله جوانان مستعد را داریم و مبانی علم اقتصاد در اسلام راهگشاست.
حکمتی‌نیک ادامه داد: همه کشورهای توسعه یافته هم با همین روش توانسته‌اند بر مشکلات غلبه کنند و امروز قطب اقتصادی شوند و مسوولان ما هم باید چشمشان به ظرفیت‌های داخلی باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1