تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب : ۴۰۷۳۶۷
کبنا از طرح کارخانه لاستیک سازی سبز باشت گزارش می‌دهد

کلنگ‌ کارخانه لاستیک‌سازی سبز باشت به سنگ خورد / بعد از 725 روز سرمایه‌گذار می‌گوید، نمی‌توانم

۲
۰
کلنگ‌ کارخانه لاستیک‌سازی سبز باشت به سنگ خورد / بعد از 725 روز سرمایه‌گذار می‌گوید، نمی‌توانم
کبنا ؛قرار بود سر 1080 روز بزرگترین کارخانه لاستیک سازی سبز در شهرک صنعتی خان احمد باشت به بهره‌برداری برسد. کلنگ این طرح در این شهرک در شرایطی به زمین زده شد که قبل از آن شهرک صنعتی خان احمد باشت فقط در حد یک نام بود. 35 هکتار از اراضی شهرک را به طرح کارخانه لاستیک سازی دادند. مسوولان استانی و کشور آمدند و کلنگ‌ را بر زمین زدند و 725 روز از آن روز می‌گذرد و سنگ روی سنگ نتوانستند، بگذارند. شهرستان باشت استان کهگیلویه و بویراحمد صرف نظر از کارخانه لبنیات ساورز و حال و روز تلخ آن، تنها شهرستانی است که هیچ کارخانه‌ای یا واحد تولیدی ندارد.
بنا بر این گزارش، 6 اسفندماه 95 کلنگ احداث بزرگترین کارخانه لاستیک‌سازی سبز جنوب کشور در باشت با هیاهوهای فراوان و با حضور غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه که هوادارانش او را معمار و میرشکار می‌نامند، استاندار وقت، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسوولان ارشد استانی و شهرستانی به زمین زده شد ولی بعد از گذشت 725 روز هنوز خبری از اجرای این طرح نیست و باید گفت کلنگ روز 6 اسفند ماه 95 هنوز در زمین مانده و سنگ‌های مسیر اجازه بیرون آمدن نمی‌دهد.
نصرالله خادمی سرمایه گذار این طرح بزرگ روز کلنگ زنی گفته بود از فردا عملیات اجرایی را آغاز می‌کنیم و این را نیز تاکید داشت که بخش زیادی از مواد اولیه مورد نیاز این کارخانه در داخل کشور تامین می‌شود و تنها بخش اندکی باید خارج از کشور وارد شود موضوعی که الان به بهانه تحریم‌ها و گران شدن ارز دست از کار کشیده است.
قرار بود بزرگترین کارخانه لاستیک‌سازی سبز جنوب کشور در باشت در زمینی به مساحت 35 هکتار با هدف ایجاد اشتغال برای 850 نفر به طور مستقیم و 3 هزار نفر غیر مستقیم در کمتر از 36 ماه زیر خط تولید برود ولی بعد از گذشت یک سال هنوز خبری سنگ روی سنگ نگذاشته‌اند و با پروژه خداحافظی شده است.
نصرالله خادمی سرمایه گذار روز کلنگ زنی گفته بود این کارخانه با اعتبار مورد نیاز 750 میلیارد تومانی با مشارکت صندوق ذخیره ارزی و بانک تجارت اجرایی می‌شود و ظرفیت تولید سالانه بزرگترین کارخانه لاستیک سازی سبز جنوب کشور در باشت 50 هزار تن سازگار با محیط زیست است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرمایه گذار می‌گوید با توجه به وضعیت تحریم‌ها توان ادامه کار ندارد و دیگر پیگیر نیست.
http://fanooszagros.ir/wp-content/uploads/2017/02/426332685_280378-1024x683.jpg
جعفر گوهرگانی از رفع مشکل زمین برای ایجاد سرمایه گذاری لاستیک سازی باشت خبر داد و افزود: در گذشته جهت زمین مورد نظر برای سرمایه گذاری شمالی و جنوبی بود که با پیگیری از طریق متولیان امر جهت را طبق خواسته سرمایه گذار شرقی-غربی کردیم.
وی عنوان کرد: سرمایه گذار می‌گوید صنعت اصلی را باید وارد کنیم و نوسان ارز سبب شده تمایلی برای سرمایه گذاری نداشته باشد.
آن موقع یعنی 725 روز قبل مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد با هزینه دولت کلنگ این طرح را بر زمین کوبیدند و 355 روز مانده به بهره‌برداری از طرح، سرمایه‌گذار اعلام کرده نمی‌توانم، مسوولان هم نتوانستند معارض را از سد راه بردارند و اینجا تنها جوانانی که امید به اشتغال در این کارخانه بسته بودند، آه و افسوس‌شان بلند است. سرمایه‌گذار طرح کارخانه لاستیک سازی که او را به عنوان پیمانکار بزرگ هم می‌شناسند، باید در این باره توضیح بیشتری دهد. نصراله خادمی باید قبل از ورودش به این مسئله فکر این کار را می‌کرد، نه الان تحریم‌ها را بهانه و شانه خودش را از زیر بار مسوولیتی که برگردن گرفت، خالی کند. هر چند او در قضیه زیرگذر گچساران هم مردم را بیش از دو سال معطل کرد، البته در زیرگذر گچساران عوامل دیگری هم دست به دست هم گذاشت تا خادمی این پروژه را حدود دو سال طول بدهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسن
Iran, Islamic Republic of
وام میلیاردی کم درصدش گرفتی و الان میگید بیخیال ما هم
Iran, Islamic Republic of
وقتی به صورت کارشناسی نشده و از روی احساس محل کارخانه رو تعیین می کردن باید فکر الانش رو میکردن اگر از اول لیشتر یا شهرک صنعتی گچساران طرح رو میزدن الان راه افتاده بود
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1