تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۴۰۷۳۵۸
با حکم مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد و در شورای اداری:

رئیس اداره استاندارد گچساران منصوب شد / وجود 30 واحد شن و ماسه غیراستاندارد در کهگیلویه و بویراحمد

۰
رئیس اداره استاندارد گچساران منصوب شد / وجود 30 واحد شن و ماسه غیراستاندارد در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون 6 هزار مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و عرضه در کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است.
 صبح امروز نشست شورای اداری با حضور فرماندار، مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد و دیگر روسای ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به تشریح وظایف استاندارد و نمایندگی آن برگزار شده است، پرداخت و گفت: در اواخر سال ۹۶نظام استاندارد در چهار حوزه وظایف خود را تشریح کرد.
وی ابراز کرد: حوزه اول استاندارد سازی شامل تشکیل کمیته‌ها، بازنگری و ترویج استاندارد است.
 رحمتی با بیان اینکه حوزه دوم در استانداردسازی مربوط به  تایید سلامت یک سری شرکت‌های به بخش خصوصی و به عنوان شرکت‌های همکار، همکاری لازم را دارند، افزود: این شرکت‌ها  از جمله آزمایشگاه‌ها است که به بخش خصوصی واگذار شده است.
این مسوول ادامه داد: در حوزه اندازه شناسی بحث کلی شامل ترازوها، باسکول‌ها ونازل‌های سوخت در جایگاه های سوخت و مهمترین وظیفه بحث ارزیابی و انطباق است که نسبت به کنترل کیفیت اقدامات لازم را انجام می‌دهد.
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اذعان کرد:  در سالجاری در سطح استان  بالغ بر 6 هزار بازرسی از واحدهای تولیدی و عرضه صورت گرفته که از این تعداد 2 هزار مورد بازرسی از بازار  گچساران صورت گرفته است.
 وی با بیان اینکه حسن بازرسی علاوه بر نظارت بر تولید و کنترل بازار عرضه در شرکت‌های تایید صلاحیت کالاهایی که مشمول استادارد هستند را کنترل می‌کند.
 رحتمی با بیان اینکه در شهرستان گچساران تعداد 35 واحد تولیدی مشمول مقررات استاندارد اجباری وجود دارد گفت: از این تعداد 18 واحد تولیدی دارای پروانه معتبر استاندارد هستند و مابقی پروانه سلامت را دریافت نکرده‌اند.
این مسوول با اشاره به اینکه استاندارد بودن مصالح ساختمانی از جمله شن و ماسه از اولویت کاری استاندارد است، عنوان کرد: در سطح استان 50 واحد تولیدی شن ماسه وجود دارد که تنها 20 واحد توانسته  پروانه استاندارد  لازم را کسب کند.
 وی ادامه داد: برخی از واحدهای تولیدی  شن و ماسه در استان به دلیل عدم کیفیت به طور موقت پلمپ صورت گرفته که بایستی این واحدها پروانه سلامت استاندارد را کسب کنند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.
 رحمتی با بیان اینکه طی چند ماه اخیر تعداد 13 واحد تولیدی شن و ماسه در استان پروانه سلامت استاندارد را دریافت کرده‌اند، گفت: در حال حاضر تعداد 35 واحد تولیدی دارای پروانه سلامت استاندارد هستند.
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد با درخواست از فرماندار گچساران در جهت تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی  با حوزه استاندارد در کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد:  یک قطعه زمین برای احداث نمایندگی استاندارد در گچساران اختصاص داده شده است.
 وی با بیان اینکه این نمایندگی تنها مختص شهرستان گچساران نیست، ابراز کرد: نمایندگی استاندارد در شهرستان گچساران دو شهرستان باشت و بهمئی را تحت پوشش قرار داده است.
 رحمتی در ادامه  افزود: انتظار از شهرداری‌ها در اجرای نظام قانون استاندارد همکاری لازم را می‌طلبد.
 این مسوول با بیان اینکه در بحث آسانسور که یکی از موضوعات مهم برای استاندارد سازی است، خاطرنشان کرد: هرگونه پایان کاری ساختمانی برای ساختمان‌های چند طبقه بدون دریافت مجوزات لازم از استاندارد داده نشود.
 به گزارش کبنا، سجاد جعفری به عنوان مسوول نمایندگی استاندارد در شهرستان گچساران منصوب شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1