تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۴۰۷۳۵۴
گزارش/

پاسخ مسوولان به شائبه «پارتی بازی» در آزمون استخدامی بیمارستان شهدای گمنام یاسوج

۳
۰
پاسخ مسوولان به شائبه «پارتی بازی» در آزمون استخدامی بیمارستان شهدای گمنام یاسوج
کبنا ؛
در مهرماه امسال آزمون استخدامی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد برای جذب نیروهای مورد نیاز این مدیریت در استان برگزار شد.
این آزمون برای تامین نیروهای اداری و درمانی بیمارستان شهدای گمنام یاسوج(بیمارستان تامین اجتماعی استان) که متعلق به تامین اجتماعی استان است برگزار شده بود و در دی ماه سال جاری نیز نتایج پذیرفته شدگان اعلام شد.
تعداد ۹ نفر از پذیرفته شدگان این آزمون که متولد یا ساکن یکی از شهرستانهای استان بوده اند حتی با احتساب شرایط بومی و غیربومی توانسته بودند نمره علمی مورد نیاز را کسب کنند و در بین نفرات اصلی قرار بگیرند.
طبق روال آزمون های استخدامی، در هر رشته تا دوبرابر ظرفیت مورد نیاز اعلام می شود که این آزمون نیز از این قاعده مستثی نبود. شرط بومی و غیربومی بودن نیز در این آزمون این گونه بود که نمره ای خاص برای متولدین کل استان و نمره ای بالاتر برای متولدین شهرستان بویراحمد در نظر گرفته شده بود اما در مورد این آزمون، این ۹ نفر در مصاحبه شفاهی رد شده و صلاحیت‌شان برای مصاحبه کنندگان احراز نشده بود!
البته این افراد معتقد بودند پارتی بازی شده و مسایل قومی و قبیله ای دلیل اصلی این موضوع است و به همین علت به نهادهای نظارتی شکایت کرده اند و امیدوارند که جلوی این مساله گرفته شود.
اعمال سلیقه شده
فاطمه تقوی، از پذیرفته شدگان این آزمون به خبرنگار ایسنا گفت: این آزمون در ۲۰ مهر برگزار شد و رشته های زیادی مثل پرستاری، رادیولوژی، اتاق عمل، بهداشت و در مجموع رشته های بیمارستانی نیز مورد نیاز بود .
وی گفت: در رشته بهداشت یک نفر مورد نیاز بود که من نیز به همراه یک نفر دیگر پذیرفته شدیم و باوجود اینکه در آزمون علمی نمره بیشتری گرفته بودم و در مصاحبه تخصصی و شفاهی نیز به همه سوالات پاسخ دادم. بعد از انجام مصاحبه متاسفانه به من اعلام شد که مصاحبه رقیب شما بهتر بود و پذیرفته شده است. در صورتی که من به همه سوالات پاسخ خوب و مطلوب داده بودم .
تقوی در خصوص ترکیب افرادی که مصاحبه تخصصی و شفاهی از وی گرفتند، عنوان کرد: گویا دو یا سه نفر از این گروه از شیراز بودند اما یک نفر که گویا از استان بود و تصمیم گیرنده هم بود (رئیس بیمارستان شهدای گمنام یاسوج) که به همه این ۹ نفر نمره پایین داده بود .
وی اضافه کرد: چون همه ما معتقدیم در این مصاحبه ها مسایل منطقه ای لحاظ شده و ما رد شدیم اقدام به شکایت کردیم چون کاملا مشخص و تابلو است که اعمال سلیقه شده و همه این ۹ نفر ساکن شهرستان کهگیلویه رد شده اند .
جذب نیرویی که جز پذیرفته شدگان اعلام شده در سایت نبود !
سیده مریم خاضع، یکی دیگر از پذیرفته شدگان این آزمون گفت: من در رشته پرستاری شرکت کردم و جز نفرات اصلی قبول شدم .
وی بیان کرد: نیروی مورد نیاز رشته پرستاری بانوان ۱۰ نفر بود که دوبرابر ظرفیت اصلی نیز اعلام شد و نمره علمی خوبی آوردم اما در مصاحبه کاملا مشخص بود که سلیقه ای عمل می کنند. شرایط اکثر افراد مثل هم بود و من نیز به اکثر سوالات جواب دادم .
خاضع تصریح کرد: مورد عجیبی که در این بین رخ داد این بود که یکی از دوستانم که نمره علمی ۵۲ آورده بود در این آزمون پذیرفته نشد(نام پذیرفته ها در سایت اعلام شده بود) اما فردی دیگر با نمره علمی ۴۸ که حتی اسم‌شان در بین پذیرفته ها نبود و در سایت نیز همین الان هم مشخص است که قبول نشده اما گویا به مصاحبه دعوت شده و در نهایت قبول شده بود که واقعا عجیب بود!
وی خطاب به دستگاههای نظارتی اضافه کرد: همه این ۹ نفر معتقدند باید افرادی که برای مصاحبه انتخاب می شوند از تهران یا حداقل از دیگر استانها باشند تا فارغ از مسایل قومی و منطقه ای و صرفا تخصصی مصاحبه بگیرند و همین شخصی که نمره علمی را نیاورده اما دعوت به مصاحبه شده و گویا پذیرفته نیز شده دوباره بررسی شود تا حق ما ضایع نشود .
افراد غیربومی مصاحبه را بگیرند
خانم منطقی نیز یکی دیگر از پذیرفته شدگان گفت: در رشته کارشناسی پرستاری نمره علمی ۵۸ کسب کردم و در مصاحبه رد شدم !
وی اظهارکرد: قبلا نیز در بیمارستان جلیل یاسوج قبول شدم اما به بهانه بومی نبودن و نداشتن پارتی مرا رد کردند و اکنون نیز به نظرم همین مسایل منطقه ای و اینکه ما متولد کهگیلویه ایم باعث رد شدن مان در مصاحبه شده است .
منطقی ادامه داد: برای گرفتن حق خود شکایت کرده ایم و الان خواستار این هستم که افرادی دیگر از تهران یا شیراز یا دیگر استانها از ما مصاحبه بگیرند و در یک کلام غیربومی باشند تا حداقل شائبه دخیل بودن مسایل قومی و منطقه ای برای ما برطرف شود و ظلمی که بر ما رفته جبران شود .
ترساندن و انصراف اجباری پذیرفته شده!
حمید رادی، پذیرفته شده دیگر علمی این آزمون تاکید کرد: در آزمون علمی در رشته پرستاری آقایان که ۲ نفر مورد نیاز بود جز پذیرفته شدگان اصلی بودم و بعد از تماس مسئولان این آزمون و انجام مصاحبه، عنوان شد که از نظر ما پذیرفته شده اید و مدارکی برای گزینش از من خواسته شد .
وی افزود: در شرایط بسیار نامطلوبی از من مصاحبه گزینش گرفته شد به گونه ای که از ساعت ۷ صبح تا  ۱۸عصر منتظر این مصاحبه بودم، پس از این همه انتظار و در نهایت خستگی و فشارهای جسمی و روحی، در مصاحبه گزینش به اکثر سوالات پاسخ دادم اما در موردی عجیب به من گفته شد که شما نتوانستید مصاحبه گزینش را با موفقیت طی کنید .
رادی عنوان کرد: در پایان همان مصاحبه گزینش به من گفته شد شما رد شدید و با توجه به اینکه ممکن است این رد شدن در گزینش در آینده و در دیگر آزمون‌ها برای شما سوءسابقه محسوب شود خودتان انصراف دهید و سپس فرمی به من دادند و من نیز از ترس اینکه دیگر آزمون‌ها را نتوانم شرکت کنم فرم انصراف را پر و امضا کردم. در صورتی که اگر به میل خودم بود و این هشدار مصاحبه کننده نبود چرا باید انصراف می دادم؟ اگر من احتیاج به این شغل نداشتم چرا در آزمون شرکت کردم؟ همین الان نیز شکایت کردم و هر جا باشه نیز این موضوع را عنوان می کنم .
وی خاطرنشان کرد: از دیگر دوستان شنیدم کسی که در آزمون نفر پانزدهم شده بود به عنوان پذیرفته شده نهایی انتخاب شده است که واقعا جای تعجب دارد. و هم اکنون خواستار بررسی این موضوع توسط بازرسی استانداری و دیگر نهادهای نظارتی شده ایم.

مطالب مطرح شده کذب است
پیام اکبری، مدیر درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه گفت: این مطالب مطرح شده کاملا کذب است. چراکه ارکان مصاحبه پنج نفر بودند، دو نفر اصلی این تعداد از خارج استان (استان فارس) و سه نفر ( یک نفر از دانشگاه علوم پزشکی، نماینده مدیریت درمان که رئیس بیمارستان شهدای گمنام بود و یک کارشناس فناوری اطلاعات از مدیریت درمان استان) از استان بودند. علاوه براین سه نفر که حق رای نداشتند (یک نفر از امور اداری و یک نفر مسئول حراست مدیریت درمان استان و یک نفر از گزینش منطقه 5 کشور)به عنوان ناظر مصاحبه بودند.
وی افزود: افرادی که مصاحبه کننده بودند اطلاعی از نمره کتبی و اینکه داوطلبان اهل کجا هستند نداشتند و صرفا بر اساس معیارهای پرسش و پاسخ نمره دادند و مسایل قومی و قبیله ای و منطقه ای مطرح نبود.
اکبری اظهارکرد: نفر اول آزمون اهل استان فارس و نفر دوم اهل شهر دهدشت است، 50 درصد پذیرفته شدگان کهگیلویه ای هستند و هیچ دخل و تصرفی در نمره ها صورت نگرفته و مطرح کردن این مسایل فرافکنی و شایعه برای زیر سوال بردن عملکرد مجموعه مدیریت درمان استان است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مرحله اول آزمون از سوی سازمان سنجش برگزار شد، خاطرنشان کرد: مصاحبه بصورت تفکیک شده انجام شد و هر نفر بصورت مجزا مصاحبه شدند.
اکبری تصریح کرد: باید 29 نفر پذیرش می کردیم که سهمیه بنیاد شهید 25 درصد و دو نفر سهمیه جانبازان بالای 25 درصد بود که در مصاحبه شرکت نکردند. دو برابر ظرفیت 54 نفر اعلام شد و یک رشته اصلا داوطلب نداشت. 52 نفر در مصاحبه شرکت کردند و بعضی ها اصلا رقیب نداشتند.


توقف روند استخدام تا تعیین تکلیف نهایی
همچنین محمود مومن نسب، مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص گفت: به مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اعلام شد که برابر مقرارت موضوعه نسبت به توقف روند استخدام در بیمارستان شهدای گمنام تامین اجتماعی تا تعیین تکلیف و به نتیجه رسیدن نهایی مسایل مطرح شده، اقدام شود.
وی افزود: داوطلبانی که واقعا می دانند در آزمون مدیریت درمان پذیرفته نهایی نیستند، نباید انتظار داشته باشند که به هر قیمتی جای یک نفر پذیرفته شده  مستحق قرار گیرند.
مومن نسب اظهارکرد: در صورتی که نتیجه شود مراحل بعدی آزمون همانند مرحله اول آزمون صحیح و قانونی بوده همه موظف هستیم از فرآیند آزمون درست و قانونی دفاع کنیم.
منتظر پاسخ 11 سوال از مدیریت درمان هستیم
مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اعتراض داوطلبان استخدام در بیمارستان شهدای گمنام تامین اجتماعی استان را پیگیری کرده ایم، خاطرنشان کرد: به محض دریافت شکوائیه از سوی معترضان بصورت کتبی و تلفنی، اعتراض 10 نفر از آنها را به مدییت درمان تامین اجتماعی استان رساندیم و در مراحل اولیه تلفنی، مکاتبه ای و حضوری مراتب را در قالب 11 سوال را به مدیریت درمان تامین اجتماعی استان ارسال کرده ایم و منتظر پاسخهستیم.
مومن نسب تصریح کرد: به مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اعلام شد که برابر مقرارت موضوعه نسبت به توقف روند استخدام در بیمارستان شهدای گمنام تامین اجتماعی تا تعیین تکلیف و به نتیجه رسیدن نهایی مسایل مطرح شده، اقدام شود.
وی ادامه داد: همیشه برای شخص استاندار و مجموعه نظارتی بویژه حوزه بازرسی استانداری عدالت استخدامی و جذب عادلانه مهم است و همواره بر این مساله تاکید داشتیم که استخدام و بکارگیری نیرو در ادارات دولتی طبق ضابطه و قانون باشند و نه رابطه و سایر مسایل.
مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در صورتی که ثابت شود در این مرحله از آزمون استخدام نیروی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان تخلفی شده، طبق قانون با عوامل متخلف برخورد می شود.
مومن نسب با بیان اینکه اگر برخی مدیران در حوزه های مختلف از جمله اجرایی، قانون‌گذاری و نظارتی دوست ندارند عملکردشان شفافیت داشته باشد کنار بروند، عنوان کرد: ممکن است که برخی ها از اقدامات استانداری در جهت جلوگیری لز تخلفات در زمینه استخدام های دچار رنجش و تکدرخاطر شوند و جاهایی نیز بصورت پنهانی ما را تخریب کنند اما ما بر این باوریم که باید این مسایل در استان به سرانجام برسند.
بکارگیری نیرو در ادارات دولتی به بهانه های مختلف قابل قبول نیست
وی بیان کرد: اینکه به بهانه های مختلف از جمله شرکتی، روز مزد، دستور بالادست و وزارتخانه در حالی که بخش زیادی از متخصصان حاضر به کارکردن در پروژه های شخصی هستند و اغلب افراد توانمند و موثر گرفتار بیکاری اند، افرادی را جذب ادارات دولتی کنند قابل قبول نیست. بیکاری درد اساسی است که باید همه بخصوص رسانه ها در خصوص این مسایل کمک کنند.
مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: مردم نیاز به اعتماد و اطمینان مسئولان دارند البته برخی از مسئولان پاک و مبرا از عیب و نقص هستند، جاهایی ممکن است نا دانسته مرتکب خطا و اشتباهی شوند که تقاضا داریم مدیران و مسئولان نسبت به این مساله حساسیت داشته باشند و اجازه ندهند که بواسطه عملکرد ما مدیران و مسئولان بی اعتمادی و نا امیدی در بین مردم ایجاد شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین
Iran, Islamic Republic of
بنده هیچ وقت وجود پارتی و رانت را در مورد اینگونه آزمون ها را در کل کشور انکار نمیکنم ،اما باید به یک واقعیت هم اشاره کنم ،اولا مردم ایران از بس این قبیل موارد را در کشور دیده اند که اگر یک نفر بدون هیچ پشتوانه و رانت سیاسی هم استخدام شود دیگرا اعلام می کنند با رانت و پارتی بوده ،شما فرض کنید همین چند نفری که در حال حاضر معترض هستند استخدام شوند ایا سایرین همین مطالب را در مورد این اشخاص بیان نمی کنند و ایا نمی گفتند همین اشخاص با رانت و پارتی استخدام شده اند؟؟؟؟ به نظر بنده برای جلوگیری از این گونه موارد باید تمام سوالات تصحیح شده داوطلبان برای عموم منتشر شود با پاسخنامه صحیح ،ضمنا مصاحبه پذیرفته شدگان به صورت زنده از شبکه استانی پخش شود فقط به این طریق می توان ادعا کرد که پارتی بازی نشده در غیر اینصورت هر شخصی استخدام نشود ادعا می کند سایرین با پارتی جذب شده اند
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
سلام اولا هیچ کسی بدون دلیل رد نمیشه چون نمره علمی با مصاحبه و تحقیقات جمع میشه دوم ریاست بازرسی موقعی که علوم پزشکی قانون عدالت اداری رو مبنی بر اینکه نباید به نیروهای قرادادی در آزمون سنجش برابر قانون دیوان عدالت امتیاز خاصی داد که حق کسی ضایع نشه و کسانی که زحمت کشیدن و درس خوندن قبول نشدند ولی قراددادی ها با نمره کم همه جذب شدن و ما هم طی نامه به استانداری اعلام کردیم ایشون اگه قانون مند هستند و نمیخوان حقی ضایع بشه چرا اینو پیگیری نکردن حالا با حرف دو معترض که کبنا طوری اسمشون رو نوشته و تفسیر کرده انگار تازه از جنگ حق علیه باطل برگشتن بدون هیچ اطلاعی به موضوع آب و تاب میده
سید محمد
Iran, Islamic Republic of
حق خوری از طرف هر شخص و هر کس در هر مقامی مذموم و ناپسند است ولی سئوال مهم اینجاست که حق بچه های بویراحمد خورده میشه آیا به همین شکل سریع و دقیق پیگیری میشه؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1