کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در شورای سلامت کهگیلویه مطرح شد

خودروی حمل گوشت کشتارگاه دهدشت پلاک ندارد!/ «نیکبخت»: واقعا شرم آور است/عصبانیت «سخن سنج» در شورای سلامت

1 اسفند 1397 ساعت 3:19

این جلسه در حالی برگزار شد که فرماندار کهگیلویه بلاتکلیفی ترمینال شماره 2 را زخم کهنه چندساله دانست و گفت:واقعا شرم آور است،همچنین کارشناس دامپزشکی در کشتارگاه دهدشت از مستهلک و فاقد پلاک بودن خودروی حمل گوشت خبر داد و گفت:بارها این خودرو توسط پلیس متوقف شده است که به دلیل تاخیر در تحویل لاشه ها،قصاب ها با خودروی شخصی در بین مسیر می آیند و لاشه ها را تحویل می گیرند!


شورای سلامت کهگیلویه (روز 29 بهمن ماه 97 )با حضور فرماندار کهگیلویه،مسوولان شهرستان پیرامون مصوبات تکراری در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.
این جلسه در حالی برگزار شد که فرماندار کهگیلویه بلاتکلیفی ترمینال شماره 2 را زخم کهنه چندساله دانست و گفت: واقعا شرم آور است، همچنین کارشناس دامپزشکی در کشتارگاه دهدشت از مستهلک و فاقد پلاک بودن خودروی حمل گوشت خبر داد و گفت: بارها این خودرو توسط پلیس متوقف شده است که به دلیل تاخیر در تحویل لاشه ها، قصاب ها با خودروی شخصی در بین مسیر می آیند و لاشه ها را تحویل می گیرند!
تقوی معاون شهردار دهدشت نیز خودروی حمل گوشت را کاملا سالم دانست و گفت: طبیعی است هر خودرویی را ممکن است پلیس متوقف کند و از ابتدای امسال تا کنون تنها یک مورد بود آنهم وقتی خودرو لاشه ای نداشت، سخن سنج یکی از اعضای شورای دهدشت نیز در حالی که عصبانیت در چهره اش به خوبی مشهود بود گفت:اقای دکتر همین است چه کاری می توانیم بکنیم،اعتبار ما همین است!
کارشناس و بازرس دامپزشکی در کشتارگاه دهدشت با اشاره به اینکه بسیاری از نواقصات و مشکلات کشتارگاه رفع شده است اظهار کرد:ولی برخی مشکلات هنوز به قوت خود باقی است که نیاز است این موارد نیز رفع شود.
رضایی عنوان کرد: اگر چه طبق مصوبات گذشته شهرداری دیوار کشی دور ساختمان کشتارگاه انجام داده است ولی به دلیل ارتفاع کم دیوارمحوطه،باز هم سگ های ولگرد به راحتی به کشتارگاه راه پیدا می کنند.
وی ادامه داد:با توجه به اهمیت تهویه در کشتارگاه،اگر چه تهویه در سالن نیمه صنعتی پیشتر نصب شدند ولی غیر فعال هستند که نیاز به فعال سازی دارند ،همچنین 2 ماه است لیبلی برای لیبل گذاری لاشه ها نداریم ودر این خصوص مکاتباتی با شهرداری و فرمانداری داشتیم ولی لیبل تهیه نشد.
در مورد سالن نیمه صنعتی دام سبک برخی مشکلات ونواقصات رفع شده و برخی نواقصات از جمله  کف سازی سالن نگه داری دام و...در حال انجام است.
کارشناس دامپزشکی با بیان اینکه خودروی حمل گوشت کشتارگاه در سال 93تعمیرات اساسی داشت، ترموکوکینگ آن هم امسال نصب شده است،ولی مشکلی اصلی این است که خودرو مستهلک است و فاقد پلاک است ،تصریح کرد:بارها خودروی حمل گوشت با لاشه توسط پلیس راه متوقف شده است که به دلیل تاخیر برخی قصابان با ماشین شخصی در میانه راه لاشه خود را تحویل می گرفتند! و یا هم به دلیلی فرسوده بودن خودش در بین راه خراب می شود.
رضایی افزود:پلیس راه بارها اعلام کرده است خودرو باید پلاک داشته باشد و هویت آن برای ما مشخص باشد و بدانیم این لاشه ها به کجا می رود.
وی با اشاره به کاهش 50 درصدی کشتار نسبت به سال گذشته عنوان کرد:از ابتدای سال 97تا امروز ماهانه بیش از هزار راس دام سبک ،28 راس دام سنگین کشتار داشتیم.
حجت تقوی معاون شهردار نیز با اشاره به اینکه یخچال و دیگر نواقصات خودروی حمل گوشت تعمیر شده،اظهار کرد:طبیعی است پلیس ممکن است هر خودرویی را متوقف کند که این اتفاق از ابتدای امسال تنها یکبار پیش امد که خودرو در حال برگشت به کشتارگاه ان هم بدون لاشه بود.خودرو پلاک ندارد ولی اگر چهار ساعت هم متوقف باشد هیچ مشکلی برای لاشه ها ایجاد نمی شود!
که رضایی گفت بارها در حضور خودم خودرو را متوقف کردند و به دلیل تاخیر در تحویل لاشه،قصاب با خودروی شخصی در بین مسیر لاشه را تحویل گرفته است،از طرفی توقف خودروی حمل گوشت روند بهداشتی لاشه را از بین می برد.
تقوی عنوان کرد:لیبل الان موجود است ولی در حال کم شدن است که تهیه می کنیم که کارشناس دامپزشکی واکنش نشان داد و گفت اقای محترم الان دوماه است هیچ لیبلی نداریم.
سخن سنج یکی از اعضای شورا نیز که از صحبت های کارشناس دامپزشکی در خصوص نواقصات خودروی حمل گوشت و فاقد پلاک بودن آن  عصبانی شده بود و کاملا از چهره اومشخص بود گفت:همین است اقای دکتر،چه کاری می توانیم بکنیم موجودی ما همین است!
فرماندار کهگیلویه نیز اظهار کرد:طی بازدیدی که از کشتار گاه داشتم ،کارهای خوبی انجام شده ولی باتوجه به شرایط پیش آمده برای گوشت،کشتارگاه برای شهرداری زیانبار است ولی شهرداری  موظف است نواقصات را رفع و کشتارگاه را تجهیز کند،همچنین شورا و شهرداری دهدشت دلیل جواب ندادن فرمانداری و شهرداری چرام به مکاتبات و همکاری نداشتن در خصوصو آسفالت محوطه کشتارگاه  را پیگیری کنند.
از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه اسفالت ترمینال شماره 2 دهدشت بود که فرماندار کهگیلویه از آن به عنوان زخم کهنه دهدشت که چندین سال است بلاتکلیف مانده یاد کرد و گفت:واقعا شرم آور است،این ترمینال نه تعطیل می شود نه تکمیل،شهرداری و تعاونی روستایی و شورای شهر تا آخر هفته آینده تعیین تکلیف کنند که این ترمینال مربوط به شهرداری است یا تعاونی روستایی تا بعد از آن جلسه ای پیرامون حل نواقصاتش یا واگذاری آن به تعاونی روستایی و انتقال ترمینال به مکان دیگر تصمیم گرفته شود.
 مصوبه دیگر نیز بحث جداول پر از زباله شهر بود که حجت تقوی معاون شهردار در این خصوص گفت:از طریق بخش خصوصی 12 پارکبان به نیروهای ما اضافه شد،6 نفر نیز راننده برای خودروهای حمل زباله،یک دستگاه لودرو... به مدت 10 روز است شروع به فعالیت کرده اند و تقسیم بندی جدیدی از محله های شهر داشتیم که رسیدگی می شود.
 
 


کد مطلب: 407349

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/407349/خودروی-حمل-گوشت-کشتارگاه-دهدشت-پلاک-ندارد-نیکبخت-واقعا-شرم-آور-عصبانیت-سخن-سنج-شورای-سلامت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1