تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۴۰۷۳۲۵
گزارش

اعتراض به نتايج آزمون استخدامي تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد/ معترضین معتقدند پارتی‌بازی شده است

۱۵
۳
اعتراض به نتايج آزمون استخدامي تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد/ معترضین معتقدند پارتی‌بازی شده است
کبنا ؛مهرماه سال جاری آزمون استخدامی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد برای جذب نیرو در استان برگزار شد، این آزمون برای تأمین نیروهای اداری و درمانی بیمارستان شهدای گمنام یاسوج که متعلق به تأمین اجتماعی استان است برگزارشده بود و در دی‌ماه سال جاری نیز نتایج پذیرفته‌شدگان اعلام شد.
تعدادی از معترضین شرکت در آزمون استخدامی تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد طی نامه‌ای به استاندار کهگیلویه و بویراحمد نوشتند: «نمره بالای علمی این آزمون را کسب کردیم اما متأسفانه در مرحله مصاحبه علی‌رغم انجام مصاحبه به نحو مطلوب نفرات اول را حذف و نفرات با نمرات پایین را جایگزین کردند و نفرات قبولی را در اسرع وقت به واحد گزینش معرفی کردند.»
معترضین شرکت در آزمون استخدامی تأمین اجتماعی خواستار عدالت علوی و رعایت حقوق و پیگیری احقاق حقوق مسلم خود شدند و خطاب به علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نوشتند: «آنان در مصاحبه مسائل قومی، قبیله‌ای و سلیقه‌ای را غالب کردند.»
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000407/nf00407325-1.jpg
به گزارش کبنا نیوز یکی از سایت‌های محلی این‌گونه نوشت: تعداد ۹ نفر از پذیرفته‌شدگان این آزمون که متولد یا ساکن شهرستان کهگیلویه بوده‌اند حتی با احتساب شرایط بومی و غیربومی توانسته بودند نمره علمی موردنیاز را کسب کنند و در بین نفرات اصلی قرار بگیرند.
طبق روال آزمون‌های استخدامی، در هر رشته تا دو برابر ظرفیت موردنیاز اعلام می‌شود که این آزمون نیز از این قاعده مستثنی نبود. شرط بومی و غیربومی بودن نیز در این آزمون این‌گونه بود که نمره‌ای خاص برای متولدین کل استان و نمره‌ای بالاتر برای متولدین شهرستان بویراحمد در نظر گرفته‌شده بود.
ولی در یک اتفاق عجیب که می‌توان گفت کاملاً بی‌سابقه یا حداقل کم‌سابقه بوده، این ۹ نفر در مصاحبه شفاهی رد شده و صلاحیتشان برای مصاحبه‌کنندگان احراز نشده بود!
البته این افراد معتقد بودند مسائل منطقه‌ای و قومی دلیل اصلی این موضوع است و به همین علت به نهادهای نظارتی مثل استانداری، اطلاعات، بازرسی، حراست تأمین اجتماعی و … شکایت کرده‌اند و امیدوارند که جلوی این به گفته خودشان ظلم گرفته شود.
 
در مصاحبه تخصصی و شفاهی اعمال سلیقه شده است/ دخیل بودن مسائل منطقه‌ای کاملاً مشخص هست
فاطمه تقوی از پذیرفته‌شدگان این آزمون به خبرنگار ما گفت: این آزمون در ۲۰ مهرماه برگزار شد و رشته‌های زیادی ازجمله پرستاری، رادیولوژی، اتاق عمل، بهداشت و درمجموع رشته‌های بیمارستانی نیز موردنیاز بود.
تقوی گفت: در رشته بهداشت 1 نفر موردنیاز بود که من نیز به همراه یک نفر دیگر پذیرفته شدم و علیرغم اینکه در آزمون علمی نمره بیشتری گرفته بودم و در مصاحبه تخصصی و شفاهی نیز به همه سؤالات پاسخ دادم و خیلی خوب بود. بعد از انجام مصاحبه متأسفانه به من اعلام شد که مصاحبه رقیب شما بهتر بود و پذیرفته‌شده است. درصورتی‌که من به همه سؤالات پاسخ خوب و مطلوب داده بودم.
وی در خصوص ترکیب افرادی که مصاحبه تخصصی و شفاهی از وی گرفتند، می‌گوید: گویا دو یا سه نفر از این گروه از شیراز بودند ولی یک نفر که گویا از استان بود و تصمیم‌گیرنده هم بود آقای اکبری نام داشت (رئیس بیمارستان شهدای گمنام یاسوج) که به همه این ۹ نفر نمره پایین داده بود.
تقوی ادامه داد: چون همه ما معتقدیم در این مصاحبه‌ها مسائل منطقه‌ای لحاظ شده است و ما رد شدیم اقدام به شکایت کردیم چون کاملاً مشخص و تابلو است که اعمال سلیقه شده است و همه این ۹ نفر ساکن شهرستان کهگیلویه رد شده‌اند.
جذب نیرویی که جز پذیرفته‌شدگان اعلام‌شده در سایت نبود!
سیده مریم خاضع از دیگر پذیرفته‌شدگان این آزمون می‌گوید: من در رشته پرستاری شرکت کردم و جز نفرات اصلی قبول شدم.
وی می‌گوید: نیروی موردنیاز رشته پرستاری بانوان ۱۰ نفر بود که دو برابر ظرفیت اصلی نیز اعلام شد و نمره علمی خوبی آوردم ولی در مصاحبه کاملاً مشخص بود که سلیقه‌ای عمل می‌کنند. شرایط اکثر افراد مثل هم بود و من نیز به اکثر سؤالات جواب دادم.
خاضع می‌گوید: مورد عجیبی که دراین‌بین رخ داد این بود که یکی از دوستانم که نمره علمی ۵۲ آورده بود در این آزمون پذیرفته نشد (نام پذیرفته‌ها در سایت اعلام‌شده بود) ولی فردی دیگر با نمره علمی ۴۸ که حتی اسمشان در بین پذیرفته‌ها نبود و در سایت نیز همین‌الان هم مشخص است که قبول نشده ولی گویا به مصاحبه دعوت‌شده و درنهایت قبول‌شده بود که واقعاً عجیب بود.
وی در خصوص خواسته خود از نهادهای نظارتی می‌گوید: همه این ۹ نفر معتقدند باید افرادی که برای مصاحبه انتخاب می‌شوند از تهران یا حداقل از دیگر استان‌ها باشند تا فارغ از مسائل قومی و منطقه‌ای و صرفاً تخصصی مصاحبه بگیرند؛ و مورد دیگر اینکه همین شخصی که نمره علمی را نیاورده اما دعوت به مصاحبه شده و گویا پذیرفته نیز شده دوباره بررسی شود تا حق ما ضایع نشود.
 
چماقی به نام بومی و غیربومی!
منطقی نیز یکی دیگر از پذیرفته‌شدگان می‌گوید: در رشته کارشناسی پرستاری نمره علمی ۵۸ کسب کردم و در مصاحبه رد شدم!
وی می‌گوید: قبلاً نیز در بیمارستان جلیل یاسوج قبول شدم اما به بهانه بومی نبودن و نداشتن پارتی مرا رد کردند و اکنون نیز به نظرم همین مسائل منطقه‌ای و اینکه ما متولد کهگیلویه باعث رد شدن ما در مصاحبه شده است.
منطقی می‌گوید: شکایت کرده‌ایم و الآن خواستار این هستم که افرادی دیگر از تهران یا شیراز یا دیگر استان‌ها از ما مصاحبه بگیرند و در یک‌کلام غیربومی باشند تا حداقل شائبه دخیل بودن مسائل قومی و منطقه‌ای برای ما برطرف شود و ظلمی که بر ما رفته جبران شود.
 
اقدام عجیب گزینش/ ترساندن کارشناس پرستاری و انصراف اجباری پذیرفته‌شده
حمید رادی از پذیرفته‌شدگان علمی این آزمون در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: در آزمون علمی در رشته پرستاری آقایان که ۲ نفر موردنیاز بود جز پذیرفته‌شدگان اصلی بودم و بعد از تماس مسئولان این آزمون و انجام مصاحبه، عنوان شد که ازنظر ما پذیرفته‌شده‌اید و مدارکی برای گزینش از من خواسته شد.
رادی می‌گوید: در شرایط بسیار نامطلوبی از من مصاحبه گزینش گرفته شد به‌گونه‌ای که از ساعت ۷ صبح تا ۶ عصر منتظر این مصاحبه بودم. پس‌ازاین همه انتظار و درنهایت خستگی و فشارهای جسمی و روحی، در مصاحبه گزینش به اکثر سؤالات پاسخ دادم ولی در موردی عجیب به من گفته شد که شما نتوانستید مصاحبه گزینش را با موفقیت طی کنید.
رادی ادامه داد: در پایان همان مصاحبه گزینش به من گفته شد شما رد شدید و با توجه به اینکه ممکن است این رد شدن در گزینش در آینده و در دیگر آزمون‌ها برای شما سوءسابقه محسوب شود خودتان انصراف دهید و سپس فرمی به من دادند و من نیز از ترس اینکه دیگر آزمون‌ها را نتوانم شرکت کنم فرم انصراف را پر و امضا کردم. درصورتی‌که اگر به میل خودم بود و این هشدار مصاحبه‌کننده نبود چرا باید انصراف می‌دادم؟ اگر من احتیاج به این شغل نداشتم چرا در آزمون شرکت کردم؟ همین‌الان نیز شکایت کردم و هر جا باشد نیز این موضوع را عنوان می‌کنم.
وی در پاسخ به این سؤال که نهایتاً چه کسی در رشته شما پذیرفته شد می‌گوید: از دیگر دوستان شنیدم کسی که در آزمون نفر پانزدهم شده بود به‌عنوان پذیرفته‌شده نهایی انتخاب‌شده است که واقعاً جای تعجب دارد.
وی خواستار بررسی این موضوع توسط بازرسی استانداری و دیگر نهادهای نظارتی شده است.
 
کارشناس گزینش: این کار خلاف شرع و قانون است
یک کارشناس گزینش در خصوص این موضوع به خبرنگار ما گفت: کارشناسان گزینش کاملاً به وظایف خود آشنا هستند و هیچ کارشناسی حق ندارد به پذیرفته‌شده بگوید که باید انصراف دهد.
وی ادامه می‌دهد: این کار خلاف شرع و قانون است و در صورت اثبات باید به‌شدت با فرد متخلف برخورد شود.
این کارشناس گزینش می‌گوید: دستورالعمل گزینش مشخص هست و تنها افرادی که موارد مشهود و غیرقابل کتمانی داشته باشند رد می‌شوند و ممکن است فردی در یک گزینش رد شود و در شغلی دیگر صلاحیت وی تأیید شود و این مورد که رد شدن در یک گزینش باعث سو سابقه برای فرد می‌شود کاملاً کذب است.
همه ۹ نفری که در این آزمون نمره علمی را کسب کرده و در مصاحبه رد شده‌اند متفق‌القول معتقدند مسائل قومی و منطقه‌ای در این مصاحبه‌ها لحاظ شده است و به همین دلیل خواستار ورود بازرسی استانداری و دیگر نهادهای نظارتی به این موضوع هستند تا جلوی حق خوری و اعمال سلیقه را گرفته و برای آن‌ها احقاق حق صورت گیرد.
به گفته معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان استخدامی کشور شرط بومی و غیربومی در آزمون‌ها برداشته‌شده و در آزمون جامع که قرار است در اسفندماه برگزار شود نیز این شرط حذف‌شده است و همه متقاضیان می‌توانند در هرکجا از کشور عزیزمان ایران که بخواهند تعیین و آزمون داده و استخدام شوند.
نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار کهگیلویه و بویراحمد همواره در سخنان خود مسئولان را از موضوع قومیت‌گرایی بر حذر می‌دارند و در نکوهش آن سخن می‌گویند که انتظار می‌رود مدیران استانی نیز این موضوع را سرلوحه برنامه‌ها و فعالیت‌های خود قرار دهند.
اکنون انتظار بر این است استاندار محترم تا روشن شدن ابعاد این موضوع دستور توقف استخدام افراد جایگزین را صادر کرده و دستور بررسی ویژه این موضوع را به‌فوریت صادر کند و در صورت اثبات دخیل بودن مسائل منطقه‌ای در این آزمون با مسببان آن برخورد جدی و قاطع صورت گیرد.
 
بنا بر این گزارش، در چندین نوبت با «اکبری» مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان تماس گرفته شد و علیرغم ارسال پیامک و تشریح موضوع، وی به تماس مسئول سایت پاسخی نداد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تیرتاجی قهرمان
Iran, Islamic Republic of
هیچ کاری نمیتونید انجام بدید. . و شما با این جوسازی ها هیچ کاری نمیتونید بکنید . لطفا برای مدیریت قوی آقای اکبری حاشیه درست نکنید که بدجوری با شما برخورد میشه. از ما گفتن بود آقای کبنا . دست از سر بویراحمد بردار که با بویراحمد در افتادن عواقب بدی داره.
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
سلام . تا کی باید شاهد این همه تبعیض باشیم . چرا نباید خدا را ناظر بر اعمال ما قرار دهیم . مگه همه ما بچه استان نیستیم . سردسیر و گرمسیر ، بویراحمد و غیر بویراحمد فقط وسیله نفاق و عقب ماندگی هست . از مسئولین ذیربط خاصه استاندار دلسوز اتنظار میرود با ورود خود به قضیه نگذارند حقی از مظلومی ضایع شود .
ساسان
Romania
واقعا توقع نابجایست!!!
چطور دلتون میاد تا اقوام دوستان بیکار هستند شما برید سر کار؟؟؟!!!!!
واقعا که!!!! با چه رویی هم میگن ما نمره علمی آوردیم؟؟!!!
نخیر برادر نخیر
زیرنای
Iran, Islamic Republic of
اینا کسانی هستند که موقع اذان هم کار تعطیل میکنند و نماز بوقت میخونند. سلام حاج اقا التماس دعا
پس حق ناس چی میشه!
رضا
Iran, Islamic Republic of
بعید میدانم پارتی بازی صورت گرفته شده باشه
امتیاز نمرات برای داوطلب وغیر بومی متفاوت هست و بنابراین این مورد شاید دلیل رد شدن این دوستان باشد.
دهدشت
Romania
واقعا جای تاسف داره که جوان با این همه مشکلات درس میخوانند بدون پارتی قبول میشن و ناجوانمردانه در گزینش رد میشوند. کی باید جواب این همه بی عدالتی را بدهد. خدا از اینهایی که باعث این بی عدالتی ها میشن نگذرد. اونهایی که کسی را ندارند باید به کی پناه ببرند. صدها نیرو در بیمارستان . بدون آزمون جذب کردید حداقل در این ازمون مردانگی به خرج میدادید نباید یک نفر در مصاحبه شفاهی قبول میشد. متاسفانه استاندار هم فقط حرف تکراری میزند و . نمایندگان استان میباشد. از مدیر کل دادگستری استان انتظار میره که مثل دفعات گذشته با اقتدار وارد عمل شوند. کبنا خدایی کامنت ها را بذار
Iran, Islamic Republic of
حضرات بیراحمه بالا همه چینه ایخون سی خشو
Iran, Islamic Republic of
حضرات بیراحمه بالا همه چینه ایخون سی خشو
Iran, Islamic Republic of
بیمارستان شهدای گمنام مربوط به بیکاران بویراحمد هست نه دهدشت و‌گچساران همچنانکه در آن دوشهرستان واسه جارو کاری هم کار به بچه های بویراحمد نمیدن
محسن
Iran, Islamic Republic of
آخ تا قیومت دنبال چه میگردین همه چیز تمام شد رفت فقط شب و روز بگید . که همچین کاری را کرده اصلا نمره شفاهی نباید در این دخالت داشته باشه چون در هر صورت اعمال سلیقه میشه حتی اگه از اون سر دنیا بیارن
Finland
تا . توي تامين اجتماعي هست هيچاميدي نبايد داشت
غیربومی از کهگیلویه بزرگ
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف داره نیروهای منتخب علمی در آزمون را به بهانه غیربومی بودن (شهرستانی) رد کنند.خب از اول توی شرایط آزمون اعلام کنند فقط متولدین شهرستان بویراحمد ثبت نام کنند تا لااقل بقیه شهرستانهاپول و وقتشون را هدر ندهند.
زهرا
Iran, Islamic Republic of
چطوره که همه قبولیها شدن تقوی و تقوی + پسوند. فکر نمیکنید با اون عزیز پایتخت نشین نسبت داشته باشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
احمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا بدون فکر چرا حرف میزنید توی مصاحبه 5 نفر بودن که تنها یک نفر بویر احمدی بوده و هر کدام نمره جداگانه ای به افراد میدان یعنی میگید این یک نفر دایی تمام قبول شدگان بوده....اصلا مگه میشه عقلتون رو بکار بندازین
......
Iran, Islamic Republic of
اینم بگذرد مثل بقیه استخدامیا.اگه بقیه استخدامیامورد پیگیری قرار گرفتن اینم صدرصد حل میشه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1