تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۷
کد مطلب : ۴۰۷۳۰۵
در شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه مطرح شد

اعتیاد معضل اساسی کهگیلویه/ «روشندل»: شبکه بهداشت «کهگیلویه» کم کار است/ 17 تا 22 سالگی سن اعتیاد و جرائم در کهگیلویه

۱
۱
اعتیاد معضل اساسی کهگیلویه/ «روشندل»: شبکه بهداشت «کهگیلویه» کم کار است/ 17 تا 22 سالگی سن اعتیاد و جرائم در کهگیلویه
کبنا ؛ دادستان کهگیلویه صبح امروز در کمیته فرعی مبازره با مواد مخدر شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه اعتیاد، مادر آسیب‌های اجتماعی است، اظهار کرد: معضل اساسی کهگیلویه اعتیاد به مواد مخدر است.
فرشید روشندل با بیان اینکه، روزانه حداقل یک شاکی خانوادگی گریه کنان به ما مراجعه می‌کند و نمی‌داند از دست رفتارهای پرخطر فرزند معتاد خود چه کند، عنوان کرد: متاسفانه این مسائل و اینکه اعتیاد یعنی چه؟ هنوز برای اعضا کمیته فرعی مبارزه با مواد مخدر جا نیفتاده است، شایسته است اعضای کمیته وقت بیشتری را صرف فعالیت روی معضل اعتیاد که امروز اساسی‌ترین معضل کهگیلویه است کنند.
 روشندل با بیان اینکه سن اعتیاد و جرائم در کهگیلویه پایین آمده که بین 17 تا 22 سال است تصریح کرد: روحیه، نشاط، امکانات فرهنگی و ورزشی وجود ندارد که جوانان به سمت اعتیاد می‌روند، نوع مواد مصرفی تغییر کرده است و هزینه‌ها بر دوش خانواده و جامعه است چرا که در کهگیلویه اگر یک شخص معتاد شود یک طایفه را بدنام می‌کند.
وی ادامه داد: شما که در کمیته فرعی مبارزه با مواد مخدر عضو هستید، طبق تعریف قانون عضو هستید، لذا وظیفه شرعی و قانونی دارید که فعالیت کنید و این جلسه با جلسات متداول دیگری که دارید اهمیت بیشتری دارد و استدعا و تمنا دارم که برای این کمیته وقت بگذارید.
دادستان کهگیلویه مطرح کرد: کسی که عضو کمیته فرعی مبارزه با مواد مخدر است باید علایم و علل اعتیاد را بشناسد که خیلی از ما هنوز نمی‌شناسیم، «آقای داوری» شبکه بهداشت باید بیشتر در زمینه اعتیاد کار کند که کم کار است، باید فعالیت مددکاری، خط تلفن مشاوره اعتیاد به خانواده داشته باشید، واحد مشاوره خصوصی اعتیاد شهرستان کیست و کجاست؟
روشندل افزود: در روستاهای کد دار باید فعالیت فرهنگی صورت گیرد اداره ورش و جوانان وسیله در اختیار این روستاها قرار دهند، جام، مسابقات ورزشی و...برگزار کند.
وی همچنین متادون درمانی را بهترین راه درمان ندانست و گفت: تنها راه و بهترین راه ترک اعتیاد، انجمن معتادان گمنام یا ان ای است چون مستقل هستند و رو پای خودشان، لذا باید از این انجمن حمایت کرد.، انتظار داریم اعضای کمیته اعتیاد را دسته کم نگیرند، خیلی خانواده‌ها بیچاره شدند. با برنامه ریزی، آموزش، اطلاع رسانی و بدون موازی کاری همه نهادها پای کار بیایند.
دادستان کهگیلویه مطرح کرد: در خصوص پیشگیری‌های کیفری ما سخت گیری‌های لازم را داریم ولی بدانید، راه اصلی پیشگیری غیر کیفری و همان آموزش است.
روشن دل در پایان  به آیه‌ای از قرآن کریم اشاره کرد که می‌فرماید اگر انسانی را نجات دهید گویی همه انسان‌ها را زنده کرده‌ای گفت: نهادها بدانند زنده کرن یعنی هدایت کردن لذا اگر شخص معتادی را ترک بدهید، گویی جامعه‌ای از معتادان را ترک داده‌اید و وقت بیشتری برای فعالیت در این کمیته بگذارید در خصوص پیشگیری‌های کیفری نیز ما سختگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

مهقلی
Iran, Islamic Republic of
جناب روشندل سلام
تا زمانی که فرماندار پروازی است و نصف هفته در دهدشت حضور ندارند هیچگونه برنامه عملیاتی در این شهر ویران انجام نخواهد شد.
اخه به صندلی چسبیدن و پست دوستی بعضی ها و ناتوانی مدیریتیشان دهدشت را به فنا داده است.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1