تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۴۰۷۲۸۸
برای چندمین بار انجام می‌گیرد

اعتراض مجدد جمعی از نیروهای آموزش دیده شرکت نفت گچساران

۱
۴
اعتراض مجدد جمعی از نیروهای آموزش دیده شرکت نفت گچساران
کبنا ؛
این سخنان اعتراضی را جوانانی به زبان آوردند که دو سال است به ساختمان شرکت نفت، اداره کار، فرمانداری و هرجایی که بتوانند حرفشان را بزنند رفت و آمد می کنند ولی با انکه به گفته خودشان بیش از 10 بار تجمع کرده اند هیچ جواب قانع کننده ای از سوی مسئولان نشنیده اند.
می گویند: دو سال به امید استخدام دوره رفتیم و الان هم دو سال است که پیگیریم ولی هیچ اتفاقی نیفتاد، شرکت نفت به هر نحوی که بود در این چندساله جذب نیرو داشت، چطور ما را استخدام نکردند. ما اعتراض کردیم، مسئولان، مسئول حراست گفتند ما جوابیه می دهیم ولی هیچ جوابیه ای هم ندادند. درخواست ما این است که بر اساس بخشنامه ای که (در زمان وزیر نفت قبلی) صادر شد استخدام شویم.
140نفر هستیم، سال 92 یک سری آموزشگاه ها راه انداختند تا نیروهای آموزشی شرکت نفت را استخدام کنند. ما به همین امید کار کردیم و درس خواندیم با وعده استخدام. وزیر که عوض شد منکر همه چیز شدند.
اما آنچه در اخبار مشاهده می شود گویای چیز دیگری است و تغییر وزیر تاثیری در تغییر برنامه ایجاد نکرده است، کمااینکه نماینده مردم بوشهر در آذرماه 97در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما در رابطه با استخدام نیروهای آموزش دیده شرکت نفت بوشهر عنوان کرده: «300 نفر نیروی آموزش دیده که در حال گذران دوره کارورزی هستند آماده جذب در طرح های صنعت نفت استان هستند و از این تعداد 50 نفر یا مشغول به کارشده یا در حال جذب هستند». فلذا 140 نیروی آموزش دیده صنعت نفت گچساران به چه دلیلی هنوز پاسخی از جانب مسئولان دریافت نکرده اند.
الان اداره کار رفتیم نماینده شرکت نفت در جلسه حضور پیدا نکرد، برای بار دهم یا بیشتر هست که جمع شده ایم، الان هم گفتند فرماندار جلسه دارد بروید شنبه بیایید.
نامه نیروهای ترینینگی به سازمان بازرسی کل استان کهگیلویه و بویراحمد که در تیرماه 97 در خبرگزاری ایلنا منتشر شده است:
ریاست محترم سازمان بازرسی کل استان کهگیلویه و بویراحمد
با سلام و احترام
با احترام به استحضار می‌رساند، ما آموزش دیدگان ممتاز آموزشکده شرکت بهره برداری نفت و گاز شهرستان گچساران می‌باشیم، که به موجب مصوبه مهرماه سال یکهزارو سیصدو هفتاد و یک شورای گسترش آموزش عالی که پس ازتلاش های فراوان به موجب اعلام سازمان سنجش آموزش کشور و کسب موفقیت به شرط معدل در سال ۱۳۹۲ پذیرفته شده‌ایم و وارد دوره‌های آموزش  کتبی و عملی و عملیات میدانی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران شده‌ایم. 
در این مدت عملیات تولید و فراورش را در مرکز آموزش شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب وابسته به وزارت نفت گذرانده‌ایم. ولی با وجودی که مراحل صد درصد قانونی در موضوع وارد شدن به دوره‌های درسی و عملی در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران را رعایت کرده‌ایم ولی مدتی است که گرفتار بد قولی و بد عهدی مسولان مربوطه شده‌ایم. 
لذا با توجه به هزاران وعده پس از گذراندن ۲ سال آموزش با هزاران امید برای استخدام در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران همچنان بلاتکلیف مانده‌ایم.
در واقع درک این موضوع آن قدر سنگین است که با هزاران وعده و وعید  مسئولان شرکت نفت گچساران مبنی بر استخدام، پا به این عرصه و این آموزشها گذاشته‌ایم  و درست زمانی که همه تلاشهای‌مان نتیجه داده و با توجه به صرف میلیاردها تومان از بودجه بیت المال کاملاً برای خدمت به صنعت نفت کشور آماده شده‌ایم، ما را بلاتکلیف نگه داشته‌اند واز طرف دیگر با ضابطه نیروی غیر قانونی استخدام می‌کنند و با این حربه و فریب فرار به جلو می‌کنند ((نیروهای غیر قانونی استخدام شده دارای سابقه بیمه هستند)) در جواب این روشنفکران عرض کنیم این نیروها در زمان ورود به صنعت چگونه جذب شده‌اند که دارای ۲ ماه سابقه بیمه شده‌اند؟ ایا آزمونی برگزار شده که ما بی خبریم یا افراد دارای رابطه با یک جریان خاص سیاسی هستند؟....
در نقطه مقابل آن ما نیروهای (ترنینگی) شرکت نفت گچساران هستند که با آموزش دیدن و ممتازی خود می‌توانند سرافرازانه راه پیشرفت را بپیمایند. زمانی که با وعده‌  استخدام از گچساران راهی اهواز شدیم، هرگز فکر نمی‌کردیم بعد ۲ سال اینگونه شود و قول و وعده خود را فراموش کنند. امروز بیشتر دوستان ما به امید استخدام در صنعت نفت به خدمت سربازی رفته‌اند، که بعد از پایان خدمت در شرکت نفت مشغول کار شوند، ولی بعد از ۲ سال دوره و آموزش شرایط را به گونه‌ای دیگر نوشتند. و از افراد خاص و دارای ضابطه استفاده می‌کنند. با این مدارک خاص نفتی و گازی و تعمیراتی توانایی فعالیت در هیچ زمینه شغلی را نداریم.
درخواست برخورد جدی با نیروهای غیر فنی راه یافته به صنعت نفت هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
بابا جمع كنيد فوق ليسانس و دكتري دانشكاهاي خوب بيكارن شماها ميخاييد استخدام نفت بشويد به خاطر هيج
اصلن حق شما نيست كه پيمانكاري هم جذب بشويد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1