تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۴
کد مطلب : ۴۰۷۲۸۱
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد

۱
۰
کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد
کبنا ؛معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ممنوعیت کشت برنج در سراسر کشور خواستار تدوین طرح کشت جایگزین برنج از سوی متولیان امر در استان شد.
عزیز فیلی امروز ( 28 بهمن ماه 97) در نشست شورای حفاظت از منابع آب کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر ضرورت ارائه آمار دقیق از میزان بارندگی در استان، اظهار داشت: کمیته مشترک راستی آزمایی با حضور کارشناسان آب منطقه‌ای و هواشناسی برای بررسی آمار ارائه شده از سوی دو ایستگاه آب و هواشناسی تشکیل و نتیجه این بررسی به شورا ارائه شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب و فاضلاب شهری فهرست تمامی چاه‌های آب استان را به آب منطقه‌ای ارائه دهد.
وی بیان کرد: کارشناسان آب و فاضلاب شهری، فرمانداری سی سخت، آب منطقه‌ای و نماینده پدافند غیرعامل استانداری در خصوص مکان یابی مناسب‌ترین نقطه جهت تعیین محل حفر چاه آب شرب در شهر سی سخت بررسی‌ها لازم را انجام داده و نتیجه آن را به این کارگروه اعلام کنند.
فیلی از سازمان جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی خواست میزان نیاز آب استان در سه بخش صنعت، کشاورزی و شرب را تا پایان هفته مشخص کره و به آب منطقه‌ای اعلام کنند تا به وزارت نیرو ارسال شود.
وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت برنج در استان از حدود پنج هزار هکتار به سه هزار و ۵۰۰ هکتار کاهش یافته است، گفت: ممنوعیت کشت برنج در سه هزار و ۵۰۰ هکتار باقی مانده نیز اجرا می‌شود.
معاون استاندار افزود: به جز در سه استان شمالی، سایر نقاط کشور ممنوعیت کشت برنج دارند.
وی بیان کرد: اگر بخواهیم کشت برنج در این سطح را نیز به یک باره ممنوع اعلام کنیم با اعتراض و مخالفت مردم و کشاورزان روبرو می‌شویم زیرا اقتصاد کشاورزان استان و امرار معاش آن‌ها تا حدود زیادی به این مسئله بستگی دارد.
فیلی گفت: نامه‌ای شامل پیشنهادات فرمانداران با امضای استاندار تهیه و تنظیم شده و به معاون اول رئیس جمهور، وزارت نیرو وزارت جهاد کشاورزی ارسال شود که فرصتی به استان بدهند تا ممنوعیت کشت برنج را به تدریج اجرا کنیم.
وی تاکیدکرد: باید جایگزین مناسبی برای کشت برنج در سال‌های آینده داشته باشیم و محصولات با نیاز آبی بالا را به تدریج در استان کنار بگذاریم.
فیلی خواستار همکاری سازمان جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای برای پیدا کردن کشت جایگزین برنج و سایر محصولات با نیاز آبی بالا دراستان شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

صالحپور
Iran, Islamic Republic of
فیلی چی شد ناگفته هایی از سقوط هواپیما؟نکنه تو هم مثل احمدی که با داد و بیداد اومد تا خودنمایی کنه می خواستی خودی نشون بدی؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1