تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۴۰۷۲۶۵
سخنگوی تعزیرات حکومتی

خرید و فروش و جابجایی دام زنده فاقد پلاک ممنوع است

۰
خرید و فروش و جابجایی دام زنده فاقد پلاک ممنوع است
کبنا ؛سخنگوی تعزیرات حکومتی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی شیوه نامه حمل و نقل و نگهداری دام زنده را تشریح کرد و گفت: هرگونه خرید و فروش و جابجایی دام زنده بدون پلاک ممنوع است.
سیدیاسر رایگانی سخنگوی تعزیرات حکومتی در باره شیوه نامه حمل و نقل و نگهداری دام زنده، اظهار کرد: این شیوه نامه به استناد ماده 2 تبصره الحاقی ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصویب و ابلاغ شد.
وی افزود: علت تصویب این شیوه نامه جلوگیری از قاچاق دام زنده به جهت تنظیم بازار است؛ چراکه به دلیل نوسانات قیمت دلار برخی از دامداران و سودجویان مایل به صادرات دام هستند و با توجه به اینکه صادرات عملا ممنوع شده است به قاچاق روی آورده اند.
رایگانی ادامه داد: بر اساس این شیوه نامه تمامی مالکان دام زنده موظف هستند آمار و اطلاعات دام های خود را مطابق ساز و کارهای وزارت جهاد کشاورزی که در سامانه JIS اعلام می‌کند ثبت و پلاک گذاری و تغییرات را به روز کنند که برای دام‌های سنگین(گاو، گاومیش، شتر) شش ماه فرصت دارند.
سخنگوی تعزیرات بیان داشت: اطلاعات ذکر شده از جمله تعداد و نوع دام و زاد و ولد دام نیز ثبت می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین طبق این بخشنامه هرگونه خرید و فروش و جابجایی دام زنده بدون پلاک ممنوع است و همه مالکین یا مباشرین محموله دام زنده از مبدا تمامی استان‌های کشور به استان سیستان و بلوچستان، خوزستان، کرمان، فارس، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، همدام، قم، لرستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و بالعکس باید طبق سامانه باشد.
رایگانی با توجه به نزدیکی فصل گوشت، عشایری که دفترچه‌های عشایری دارند و مشخصات دام در دفترچه‌های آنان ثبت است عدم مغایرت با این دفترچه شامل شیوه نامه می‌شود؛ اما با داشتن دفترچه‌هایی که طبق اسناد سازمان امور عشایری است، مشکلی برای کوچ ندارد.
 
 
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1