تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۹
کد مطلب : ۴۰۷۲۴۲
در نشست مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح شد

مسئولین دست و چشم بسته و بی‌اعتنا به موضوع قاچاق باشند/ به معیشت مردم لطمه می‌زند / خرید و فروش دام فاقد پلاک ممنوع است

۰
مسئولین دست و چشم بسته و بی‌اعتنا به موضوع قاچاق باشند/ به معیشت مردم لطمه می‌زند / خرید و فروش دام فاقد پلاک ممنوع است
کبنا ؛علی محمد احمدی در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که امروز شنبه 27 بهمن ماه برگزار شد، گفت: موضوع قاچاق کالا امری حیاتی و بسیار مهم بوده، هست و خواهد بود و باید دقیق نظارت و کنترل شود و با جدیت با آن مقابله گردد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: باید نگاه به قاچاق منحصر به یک استان کوچک و یا بزرگ نباشد بلکه فرا بخشی و در سطح ملی باشد چرا که پیامد آن خانمان برانداز و از بین برنده هویت، فرصت ها، اشتغال و اقتصاد یک جامعه است.
وی با بیان اینکه در برهه کنونی بیش از همیشه باید به مسئله قاچاق توجه شود چرا که دشمن به ما فشار وارد می کند تا واحدهای تولیدی ما را به تعطیلی بکشاند، ابراز داشت: دشمن با برنامه ریزی شبکه هایی را تشکیل داده و منابع مالی زیادی در اختیار آنها قرار می دهد تا مرزها و مجاری ورودی و خروجی عرضه کالاها را دچار مشکل سازد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، قاچاق دام یکی از این برنامه ها است، اظهار داشت: مسئولین نباید دست و چشم بسته و بی اعتنا به  موضوع قاچاق باشند چرا که این مسائل به معیشت مردم لطمه می زند و در جامعه مسائل روحی و روانی به دنبال دارد.
احمدی تاکید کرد: کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان وظایف هر دستگاه را در این خصوص معین کند و از هر دستگاه عملکرد بخواهد و در جلسات بعدی گزارش کار ارائه دهند به گونه ای که عملکردها و فعالیت ها بهبود شرایط ایجاد کرده باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مسئله ورود انبارهای استان در سامانه ثبت انبارها تاکید کرد و افزود از برآورد بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ انبار در استان تاکنون یکهزار و ۶۱۰ انبار ثبت شده اند و باید شرایط به گونه ای به پیش رود که همه انبارهای استان شناسایی و در سامانه مربوطه ثبت شوند.
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هم گفت در ۱۰ ماهه سال جاری میزان کشفیات قاچاق در استان به ارزش افزون بر ۳۵۲ میلیارد ریال بوده که این عدد در مدت مشابه پارسال ۲۸۹ میلیارد ریال می باشد.
حسین بهمنی افزود در همین رابطه یکهزار و ۸۹۵ نفر دستگیر شده اند اما در ۱۰ ماهه سال ۹۶ یکهزار و ۹۵۷ نفر دستگیر شدند.
وی بیان کرد در ۱۰ ماهه امسال ۶۱۲ خودرو حمل کالای قاچاق توقیف و چهار باند متلاشی گردید و این عدد در مدت مشابه سال گذشته ۶۷۱ خودرو و شش باند بود.
بهمنی با بیان این‌که در راستای جلوگیری از قاچاق دام در استان افزود: خرید و فروش دام فاقد پلاک ممنوع است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1