تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۲
کد مطلب : ۴۰۷۱۸۸
در راستای اقتصاد مقاومتی و «توسعه پایدار»

بکارگیری سلولهای خورشیدی در شرکت نفت گچساران

۰
بکارگیری سلولهای خورشیدی در شرکت نفت گچساران
کبنا ؛
به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز گچساران، در راستای بهینه سازی و استفاده از انرژی پاک با بکارگیری سلول های خورشیدی تعداد ۶پروژه روشنایی به بهره‌برداری رسید.
با توجه به عدم توجیه اقتصادی استفاده از شبکه های برق سراسری، سلول های خورشیدی جهت روشنایی مجموعه های نفتی فاقد دسترسی به شبکه برق سراسری تعبیه شده است.
علی جان زاده کارشناس مدیریت انرژی بیان داشت: این روش در مجموعه های نفتی سولابدر ،چلینگر ،بخش بی بی حکیمه ۱ و مجموعه های نفتی شماره ۱۵۷,۲۱۳,۱۹۶,و ۲۸ در گچساران اواخر سال ۱۳۹۶ اجرا و در سال ۱۳۹۷ به بهره برداری رسید .
وی افزود: این مهم علاوه بر سود و صرفه اقتصادی کلان در راستای دستورات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی انجام گرفته است.
به گزارش کبنا؛ سود بانکی بالا باعث می شود که هزینه کردن در سیستم برق خورشیدی در کشور ما مقرون به صرفه به نظر نیاید در صورتی که در دراز مدت این سیستم ها بسیار مقرون به صرفه هستند و تاثیر بسزایی در کم کردن آلودگی هوا در راستای سیاست های توسعه پایدار نیز خواهند داشت.
انرژی خورشیدی یکی از منبع ارزان و بدون هزینه است که کشورهای پیشرفته دنیا به سمت استفاده از آن پیش رفته اند، کشور چین 77 هزار مگاوات از تولید برق خود را صرفا از طریق انرژی خورشیدی به دست آورده است.
همچنین سیستم‌های خورشیدی جهت مصارف عمومی و کشاورزی، بصورت نیروگاههای مستقل از شبکه سراسری یا سیستمهای متصل به شبکه سراسری با ساختار نصب ثابت و یا متحرک در واحدهای کوچک باتوان پائین جهت تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز ماشین حساب‌های کوچک تا سیستم‌های بزرگ نیروگاهی، به کار می رود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1