کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت سیاسی |

حاشیه‌های ناتمام و ضد توسعه‌ای در کهگیلویه

سیده فاطمه خطیبی

24 بهمن 1397 ساعت 23:47

اینک نیز اگر کسی ادعای دلسوزی برای کهگیلویه دارد باید به جای کوبیدن بر طبل تخریب و گزینه معرفی کردن برای جایگاهی که اتفاقاً نیروی بر آن نشسته سفت، محکم و پایدار است به کمک فرماندار فعالی بیاید که روزانه در حال بازدید و حضور در جمع مناطق مختلف شهرستان است.


 ظاهراً در کهگیلویه برای تایید کردن و حمایت بیشتر از هر کاری باید شلوغ کرد و خود را هر روز در رسانه‌ها آفتابی. کاری که «جعفر نیکبخت» در کهگیلویه اهل آن نیست و سکوت و فعال بودن را بر هیاهو ترجیح می‌دهد.
مدت شش ماه است که «نیکبخت» با نگاه و شعار حذف مسائل و نگاه‌های قومی دنبال کمک به آرامش و توسعه شهرستان کهگیلویه است.
با ورود احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به استان همه تلاش وی معطوف به حذف قوم گرایی و ارایه یک مدل به روز از توسعه بوده است و معرفی «نیکبخت» در کهگیلویه را باید در همین چهارچوب دید و تحلیل کرد.
نیکبخت نیز بدون وابستگی به هیچ کدام از تقسیم بندی‌های مرسوم چه قومی و چی درون جریان اصلاح طلب کار خود را شروع و با اهتمام تمام در حال ادامه دادن آن است ولی این مسئله به مذاق برخی خوش نمی‌آید و می‌خواهند با حاشیه افرینی و بحران سازی فضای آرام و مثبت شهرستان را منحرف کنند.
مشکل کهگیلویه متعلق به یک سال و یا یک دوره نیست که با یک فرماندار و یا یک مجموعه این مشکلات را حل کرد بلکه مشکلات تلنبار شده است که سوءمدیریت و اختلافات و حساسیت‌های سیاسی باعث و بانی آن بوده‌اند.
کسانی که امروز نیکبخت را نقد می‌کنند توضیح دهند در دوره فرمانداران قبلی چه اصولگرا و چه هر دو فرماندار دولت فعلی چه اتفاق و یا حرکتی برای کهگیلویه صورت گرفت که نیکبخت را به کار نکردن متهم می‌کنند.
در زمان فرماندار قبلی که با استاندار وقت و نماینده کاملاً همسو بود یک مورد اتفاق مثبت در کهگیلویه نام برده شود.
نیکبخت در بدترین شرایط اقتصادی و در حالی که کهگیلویه در مرکز استان نماینده قدرتمندی برای لابی و رایزنی ندارد به تنهایی شبانه و روز پای رشد و توسعه شهرستان ایستاده است و البته برای نتیجه گرفتن نیاز به آرامش، حمایت و پرهیز از تقابل‌های بی حاصل دارد.
طیفی که امروز طلبکارانه به نیکبخت می‌تازند جز سهم خواهی چه دست آوردی برای کهگیلویه داشتند؟ اتفاقاً نیکبخت اهل نگاه حذفی و قرار گرفتن در تقسیم بندی‌ها نبوده است ولی در دوره گذشته جز تشدید اختلافات کهگیلویه و حاشیه آفرینی هیچ سهمی به کهگیلویه نرسید.
اینک نیز اگر کسی ادعای دلسوزی برای کهگیلویه دارد باید به جای کوبیدن بر طبل تخریب و گزینه معرفی کردن برای جایگاهی که اتفاقاً نیروی بر آن نشسته سفت، محکم و پایدار است به کمک فرماندار فعالی بیاید که روزانه در حال بازدید و حضور در جمع مناطق مختلف شهرستان است.
کهگیلویه بیش از هر چیز نیاز به آرامش دارد و در دوران نیکبخت آرامش کم نظیری بر کهگیلویه حاکم بوده است.
-------------------------------------
سیده فاطمه خطیبی
------------------------------------


کد مطلب: 407165

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/407165/حاشیه-های-ناتمام-ضد-توسعه-ای-کهگیلویه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1