کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد:

تعطیلی 130 واحد صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد / پول‌های 120 واحد صنعتی که وجود خارجی ندارند، کجا هزینه شد

21 بهمن 1397 ساعت 14:50

دیودیده با اشاره به اینکه 70 معدن فعال و 26 هزار واحد صنفی در رسته‌های مختلف داریم، گفت: نوسانات کالا و قیمت مردم را اذیت می‌کند و امیدوارم این شرایط اصلاح شود تا سراآغازی برای توسعه استان باشد.


واحدهای صنعتی و تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد که قرار است برای جوانان این استان شغل ایجاد کنند و به بازار رونقی بدهند، متأسفانه با مشکلات و ناملایمات زیادی مواجه هستند. 620 طرح واحد صنعتی در سازمان صنعت، معدن و تجارت تعریف و ثبت شدند که به دلایل متعددی 130 واحد آن تعطیل شده اند. یا مدیران این واحدهای تولیدی بلد نبودند و یا هم زیاده خواهی و ماشین‌های لوکس و ویلاهای آنچنانی اجازه نداد تا چرخ این واحدهای تولیدی و صنعتی بچرخد. 120 واحد تولیدی هم که وجود خارجی ندارند و مشخص نیست که این 120 واحد اگر تسهیلاتی گرفته‌اند، کجا آن را هر هزینه کرده‌اند.
 داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با توجه به پایش انجام شده ۱۲۰ واحد صنعتی این استان وجود خارجی ندارند، اظهار داشت: ابتدای امسال پایش واقعی واحدهای صنعتی استان را انجام دادیم که در پایان مشخص شد از 620 واحد صنعتی استان 120 مورد وجود خارجی نداشته و یا شرایط ادامه کار ندارند و 370 واحد فعال و مابقی نیز تعطیل است.
 وی با تاکید بر اینکه هنوز زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذاری در استان فراهم نیست، عنوان کرد: برخی واحدهای تولیدی برای حمل کالا با مشکل نبود کامیون روبه‌رو هستند و هزینه حمل در این استان به نسبت سایر استان‌ها بیشتر است.
 دیودیده با تاکید بر اینکه شرایط به گونه‌ای بوده که نمی‌توانیم تعارف کنیم، ابراز کرد: در این استان تمامی فعالیت‌های اقتصادی در زمینه تولید، اجرا و پیمانکاری توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و در این شرایط برای رقابت کردن باید توانمند شود زیرا با این وضعیت توان رقابت ندارند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: مشکلات بخش خصوصی در این استان به نسبت سایر استان‌ها خاص‌تر و بیشتر است به گونه‌ای که یک کارخانه برای تعمیر 10 برابر دیگر استان‌ها باید هزینه کند.
دیودیده با تاکید بر اینکه بخش خصوصی این استان با وجود مشکلات و پیچیدگی‌های اداری به فعالیت خود ادامه می‌دهند، خاطرنشان کرد: برای کمک به رونق تولید و وضعیت اقتصادی، ایجاد انسجام و هماهنگی بین تمامی مجموعه‌ها نیاز است.
 وی بیان کرد: باید به یک نقطه‌ای برسیم که سیاست‌های کلی نظام محفوظ، تولید کننده به فعالیت ادامه دهد و مصرف کننده نیز رضایت نسبی داشته باشد و در مجموع دنبال کاهش بیکاری باشیم.
 دیودیده با اشاره به اینکه 70 معدن فعال و 26 هزار واحد صنفی در رسته‌های مختلف داریم، گفت: نوسانات کالا و قیمت مردم را اذیت می‌کند و امیدوارم این شرایط اصلاح شود تا سراآغازی برای توسعه استان باشد.


کد مطلب: 407081

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/407081/تعطیلی-130-واحد-صنعتی-کهگیلویه-بویراحمد-پول-های-120-وجود-خارجی-ندارند-کجا-هزینه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1