تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب : ۴۰۷۰۳۲
مسئول بسیجی دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع مردم و دانشجویان لنده مطرح کرد

آیا انقلاب اسلامی بعد از فراز به فرود می‌رسد؟

۰
آیا انقلاب اسلامی بعد از فراز به فرود می‌رسد؟
کبنا ؛40 سال از عمر انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و در این مدت علی رغم دشمنی و کارشکنی عوامل خارجی و بعضاً داخلی انقلاب اسلامی مسیر پیشرفت و توسعه خود را ادامه داده است. اما همواره عده‌ای این سووال را مطرح می‌کنند که انقلاب اسلامی آیا سبب بالندگی و شکوفایی مملکت ایران شده است یا خیر؟
 دکتر شهرام مهدوی مطلق مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در همایش بزرگداشت چهل سالگی انقلاب در شهرستان لنده در جمع دانشجویان در این باره سخن می‌گوید. او با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه و با سلام و درود به روح پاک شهیدان و امام شهدا و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری گفت: انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران اسلامی به رغم جهان خواران و برخلاف پیش بینی‌ها، تحلیل‌ها و تبیین‌های نظام سلطه اعم از غرب و شرق، داخل و خارج، چهل ساله شد.
دکتر مهدوی افزود: چهل سال مجاهدت، چهل سال مقاومت، چهل سال مظلومیت، چهل سال عزت و اقتدار، چهل سال جهاد و سازندگی، چهل سال بالندگی، چهل سال تهدید، چهل سال تحریم و چهل سال وحدت، ناظر به برخی شبهات است که متاسفانه امروزه در فضای جامعه مطرح است و اینکه حال که انقلاب اسلامی چهلمین سالروز خود را تجربه می‌کند، آیا انقلاب اسلامی اتفاقی به وجود آمده است یا ساخته و پرداخته است؟ چون تفاوت است میان یک پدیده اتفاقی و ایجاد یک پدیده ساخته شده.
آیا انقلاب اسلامی در آغاز دهه پنجم خود و عبور از چهل سالگی به سرنوشت بیماری‌های متعارف سایر انقلاب‌ها دچار می‌شود؟ و بعد از فرازها به فرود می‌رسد؟
قالب‌های سیاست و قدرت در درون نظام برآمده از انقلاب اسلامی کدامند؟
پاسخ به این پرسشها در این وقت کوتاه شاید بشود روشنگری کرد و رفع غبار فتنه‌ها کرد و عرض می‌کنم که انقلاب پژوهان دو نوع انقلاب می‌شناسند: در نوع اول انقلابی که اتفاقی می افتد یعنی به طور ناگهانی در اثر یک یا چند عامل طی یک نصف روز تا یک یا سه و چهار سال زمینه سازی اتقافی می افتند مثل انقلاب فرانسه.
در نوع دوم انقلابی که ساخته می‌شود به این معنا که در فرایند تکاملی و یک روند تدریجی در طول زمان که ممکن است خیلی سالها طول بکشد، ساخته می‌شود.
انقلاب‌های اتفاقی محصول اتقای های فکر و سیستم‌های ماهیتاً سیاسی و برانداز رژیم قبل می‌باشند که عموماً بر سخت افزارها، خشونت، خون ریزی‌ها و کودتا تکیه دارند.
در این گونه انقلاب‌ها یک عده خاص در حلقه اول قرار دارند و همه امور را به دست دارند به طوری که بعد از پیروزی این حلقه اصلی بر سر تقسیم غنایم دچار اختلاف با یکدیگر می‌شوند، که در نهایت کل انقلاب با شکست و تسلیم رو به رو می‌شود.
مهدوی در تشریح و تبیین انقلاب اسلامی، گفت: اما در انقلاب‌های ساخته شده، تکیه بر نرم افزارها و قلوب افراد و دل‌ها دارد و در این انقلاب‌ها رهبران انقلاب در حلقه اول قرار دارند، هرچند هدایت حرکت کل انقلاب را برعهده دارند، اما بعد از پیروزی دچار اختلاف بر سر منافع نمی‌شوند و نه اینکه سرنوشت انقلاب به سرنوشت افراد حاضر در حلقه اول گره خورده است.
وی تصریح کرد: انقلابی که اگر در یک روز 72 تن از سران آن حتی نخست وزیر و رئیس جمهور آن شهید شوند، خللی در سرنوشت انقلاب ایجاد نمی‌شود بلکه مردم آن بیدارتر وهوشیار تر می‌شود.
انقلابی که در برهه‌ای از زمان حلقه اول آن در حد رئیس جمهور و حتی قائم مقام نظام درچار لغزش می‌شود، ولی مردم آن هوشیارتر می‌شوند، انقلابی که قالب‌های سیاسی‌اش را خدا، اسلام (تشیع) و مردم انقلابی تشکیل می‌دهند، اگرمسئولان انقلاب دچار مسئله شوند، قالب تغییر نمی‌کند.
آن‌هایی که دچار مسئله‌های سیاسی، اقتصادی و اختلاف‌های سطحی می‌شوند، از قالب و مثلث انقلاب خارج می‌شوند و قالب انقلاب تغییر نمی‌کند.
انقلاب اسلامی از جنس انقلاب‌های نوع دوم است و اتفاقی نیست، بلکه انقلابی ساخته شده در طی یک فرایند که محصول قرن‌ها متمادی زحمات علما و مراجع نظام بودند و لذا انقلاب اسلامی در سال 42 به رهبری امام خمینی فرایند و حرکت آن اجرا شد.
وگرنه اساساً تاسیس مرکزی بنام حوزه علمیه قم در 200 سال جزی از پازل و روند تکاملی وحرکت انقلاب اسلامی محسوب می‌شد. فتوای میرزای شیرازی، مشروطه، هجرت‌های علما از نجف اشرف به قم، حرکت‌های بیدارگرایانه علما و حتی دانشجویان جزئی از روند تکاملی انقلاب اسلامی است.
این انقلاب محصول یک گروه تشکیلاتی نیست بلکه در قلب میلیاردها انسان مسلمان و آزاده جا دارد.
وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی احیاگر تفکر دینی و دمیدن روح خدا باوری در جهان بی روح و مادی گرایانه روزگار معاصر ما بوده و هست. لذا اینکه علت انقلاب اسلامی را سقوط حکومت شاهنشاهی بدانیم و گفته شود، انقلاب را محدود به یک فرآیند یا یک توطعه که برای سرنگونی حکومت شاه یا احیاناً تنبیه حکومت شاه، انقلاب اسلامی را تقلیل دادیم.
 از این جهت مقایسه انقلاب اسلامی با رژیم گذشته اجحاف در حق انقلاب اسلامی است چرا که ما قبل از این انقلاب چیزی نبودیم و ما به معنای کشور ایران در مجامع بین المللی و حتی منطقه آن روز، کشور قابل ذکری نبودیم، حقیر بودیم و وابسته بودیم.
 لذا هیچکدام از نظریات انقلاب چه ساختارگرایانه و چه روانشناسانه و چه جامع شناختی قادر به تبیین، تحلیل و گزارش انقلاب اسلامی نیستند چرا که نه نمادی و نه شباهتی و نه نشانی از انقلاب‌های قبل را ندارد. لذا انقلاب پژوهان غربی و شرقی ناکارآمد بودن نظریات علوم سیاسی و اجتماعی را در متن انقلاب پذیرفته‌اند و بر عنصرهای مهم‌تری مثل خدا، رهبر دینی و عنصر شیعی انقلابی اعتراف کرده‌اند.
این انقلاب عبادتش در سیاست و سیاستش در عبادت، به همین حاطر حتی احکام اخلاقی آن هم سیاسی می‌گردد.
در انقلاب اسلامی پا برهنگان، زجرکشیدگان تاریخ، کوخ نشینان، دهقانان، کارگران، دانشگاهیان، کارمندان در آن نقش آفریدند و به دنبال سهام نیستند و در ادامه آن برای تداوم از جان و مال خود می‌گذرند.
وی در ادامه افزودند: وقتی از امام می‌پرسند با کدام سربازان مبارزه می‌کنید، می‌گوید سربازان من در گهواره هستند. حکایت سربازان در گهواره قصه عجیبی است و همان ترجمان جریان یافتگی انقلاب در اعماق تاریخ و مبتنی بر تعبیراتی است که رهبر عزیز فرمودند که چهل سالگی انقلاب به معنای پیری نیست بلکه به معنای رشد و بالندگی و پویایی نظام است.
لذا می‌توان به سوال اولیه جواب داد که انقلاب اسلامی دچار فرزند خوری نمی‌شود بلکه فرزند پروری می‌کند و نه دچار چرخش معکوس چرا که جنس این انقلاب متفاوت از انقلاب‌های دیگراست.
بر این اساس تاکنون هیچ سند و مدرکی دال بر تفاهم نامه امامین انقلاب با یک گروه و جریان برای اداره نظام و انقلاب منتشر نشده است بلکه رهبران نظام بارها گفته‌اند که ما با هیچ کس در اداره جامعه و هدایت انقلاب عقد اخوت نبستیم و «میزان حال فعلی افراد» است. حال می‌توانیم دریابیم که آن همه تخریب و شایعه و هجمه علیه رهبر معظم انقلاب در حال حاضر و علیه حضرت امام راحل در دوره حیات امام (ره) به چه دلیل بوده است؟
چون رهبران دینی انقلاب هیچ تفاهم نامه‌ای با هیچ کسی و گروه خاصی برای تقسیم مناصب و غنایم نداشته و ندارند و تنها حکومتی است که رهبری عالی آن پدیده آقازدگی ندارد و آقازاده‌ها شان محروم‌ترین قشر جامعه از مواهب حکومت هستند.
بنابر این انقلاب اسلامی عبور از تمام منیات، طمع، تکبر، غرور و خوی اشرافی گری بود و مجاهده و مبارزه در طول زمان علیه همه فرعون‌های داخلی وبیرونی است و دریک یک جریان خاص و گروه خاص خلاصه نمی‌شود، بلکه با مشارکت آگاهانه همه ملت با هدایت ولی فقیه است.
مسئول بسیج دانشجویی استان گفت: بنابراین ما چهار دهه جنگ، تهدید. تحریم را پشت سرگذاشتیم و تحریم‌ها و تهدید و جنگ‌های دیگری را در پیش داریم و مادامی که به اصل انقلاب توجه کنیم و به ریسمان ولایت چنگ بزنیم، از موانع موجود و موانع پیش رو عبور خواهیم کرد.
مشکلات کنونی ما بخصوص در حوزه اقتصاد ناشی از عدم درک صحیح و اعتقاد به ظرفیت‌های اقتصادی درون کشور است و هیچ ربطی به انقلاب اسلامی ندارد عیب‌هایی که هست از مسلمانی ماست وگرنه اسلام به ذات خود عیبی ندارد.
دکتر مهدوی تأکید کرد: اینکه این روزها البته در برخی محافل محدود متاسفانه از رژیم پهلوی یاد می‌شود ناشی از عدم تبیین درست انقلاب اسلامی برای آحاد جامعه و ناآگاهی از وضعیت رژیم پهلوی است.
البته بعضی‌ها خوب می‌دانند پهلوی‌ها چه کسانی بودند و تعمداً برای احیاء آن وضعیت کار می‌کنند و مسئله‌ی جدیدی نیست، هرچند که این‌ها دروغ می گویند چون از تمام مزایا و حتی مناصب و جایگاه‌های این نظام بهرمند هستند.
اما صحبت ما با کسانی است که پهلوی را نمی‌شناسند و شناختی از آن ندارند این است که از خاطرات خودشان تحقیق کنند و ببینند فقط فساد اخلاقی و جنسی در دربار پهلوی اول و دوم چه فاجعه‌ای بود تا به رسد به سرسپردگی آنها به غرب و دیگر مسائل. ما هم باید اذعان کنیم که خواسته یا ناخواسته در معرفی رژیم منحوس پهلوی برای نسل جوان و نوجوان کوتاهی شده است و این وظیفه همه به خصوص سیستم‌های آموزشی ماست.یا اینکه گفته می‌شود انقلاب ناکارآمد بوده است هم در خارج و هم در داخل. اگر این چهل سال انقلاب اسلامی ناکارآمد و شکست خورده بود چرا هیچ شبی از ترس آن آرامش ندارند؟
مهدوی گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن میثاقی دوباره با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و قدردانی از دستاوردهای انقلابددر دهه پنجم انقلاب است که بغض فرو خفته خود را در این سال هاو در این مقطع حساس از تاریخ فریاد خواهیم زد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1