کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرماندار گچساران خبر داد

افتتاح و کلنگ‌زنی 72 طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار 1240 میلیارد ریال در گچساران

16 بهمن 1397 ساعت 12:11

فرماندار گچساران ادامه اد: خوشبختانه تحول خوبی در بخش بهداشت و درمان صورت گرفته است و تا 20 سال آینده دیگر این شهرستان در بخش بهداشت و درمان مشکلی نخواهد داشت.


فرماندار گچساران گفت: به مناسبت ایام دهه مبارک فجر 72 طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری به مبلغ 1240 میلیارد ریال در گچساران افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.
علی خوان پایه اظهار کرد: امسال به مناسبت دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی تعداد۷۲ طرح اقتصادی و عمرانی با اعتباری به مبلغ یک هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال با حضور مسوولان استانی و شهرستانی به بهره برداری و کلنگ زنی خواهد رسید.
فرماندار گچساران افزود: از این میزان تعداد 51 طرح با اعتباری به مبلغ ۶۵۰ میلیارد ریال به مرحله بهره برداری خواهد رسید.
وی عنوان کرد: افتتاح  سیلوی 30 هزار تنی با اعتباری به مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال، افتتاح چهار سالن با اعتباری به مبلغ ۸۰ میلیارد ریال و بهره برداری از چهار طرح ورزشی با اعتباری به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال ، افتتاحیه مجتمع فرهنگی  آموزش و پرورش از پروژه های افتتاحیه این شهرستان خواهد بود.
خوان پایه در ادامه به پروژه های کلنگ زنی اشاره کرد و گفت:  تعداد ۲۱ طرح در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و ورزشی با اعتباری به مبلغ ۵۹۰ میلیارد ریال در گچساران کلنگ زنی خواهد شد.
فرماندار گچساران ادامه داد:  خوشبختانه شهرستان گچساران در سالهای اخیر و با توجه به دارا بودن شرایط منطقه‌ای خاص این شهرستان بر روی ریل توسعه قرار گرفته است و در آینده نزدیک شاهد پیشرفت‌های خوبی در زمینه عمران و آبادانی در این شهرستان خواهیم بود.
وی به دیگر ویژگی‌های این شهرستان اشاره کرد و گفت:  شهرستان گچساران با دارا بودن دو سد بزرگ از جمله سد مخزنی کوثر که آب بیش از ۲ میلیون ۵۰۰  هزار نفر از ساکنان استاهای جنوبی کشور از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس، هرمزگان، بوشهر را تامین می‌کند.
 خوان‌پایه بیان کرد: سالانه ۱۵۵ میلیون متر مکعب آب از سدمخزنی کوثر به بخش شرب، صنعت، کشاورزی به شهرستان گچساران اختصاص داده شده است.
وی با اشاره به سد در حال احداث چم شیر گفت: این سد هم ‌اکنون دارای پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی است که با بهره برداری از این طرح سالانه ۱۲۵ میلیون متر مکعب به بخش کشاورزی و صنعت به شهرستان گچساران تخصیص داده می‌شود.
خوان پایه با بیان اینکه ۲۴ هزار هکتار از اراضی شهرستان گچساران از دیم  به آبی تبدیل خواهد شد، اذعان کرد: در حال حاضر ۱۲ هزار هکتار از اراضی گچساران ازبه سیستم آبیاری نوین مجهز شده است و ۱۲ هزار هکتار دیگر در حال اجرا و در دست مطالعه است.
 فرماندار گچساران با اشاره به بخش راه‌ها  بیان کرد:  احداث تونل دیل به طول ۲۷۰۰ متر از پروژه های در دست اجرا است که در سال های آینده شاهد به بهره برداری از این طرح خواهیم بود.
وی گفت، با بهره برداری از این طرح بویراحمد گرمسیر در شهرستان گچساران را به بنادر جنوبی متصل می‌کند.
 فرماندار گچساران به دیگر پروژه ها اشاره کرد و افزود، تعریض و بهسازی مسیر جاده گچساران به بابا کلان و بی بی حکیمه و همچنین تعریض و بهسازی مسیر گچساران به گناوه از دیگر پروژه های در دست اقدام در حوزه راه‌ها در شهرستان گچساران است.
خوان پایه ادامه به طرح احداث پتروشیمی گچساران اشاره کرد و کفت، این پروژه علی رغم اینکه همزمان با دیگر پتروشیمی‌های دیگر کلنگ زنی شده خوشبختانه از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است.
وی عنوان کرد، این پروژه هم ‌اکنون ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با بهره برداری از این طرح برای ۲ هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد.
خوان پایه به طرح منطقه ویژه اقتصادی اشاره کرد و افزود، این طرح هم اکنون در دست مطالعه است.
خوان پایه ادامه داد: شهرستان گچساران  دلیل اینکه به مرزهای خشکی و آبی متصل است و با توجه به شرایط موجود این اقدام نه تنها موجب توسعه شهرستان بلکه برای توسعه  و پیشرفت استان مفید خواهد بود.
وی افزود:  با بهره‌برداری از طرح‌های اقتصادی چه در بخش خصوصی و دولتی موجب ایجاد اشتغال برای 400 نفر خواهد شد.
بالاترین مقام اجرایی شهرستان گچساران  به زیرساخت‌های بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: در سالهای اخیر اقدامات خوبی در بخش درمان صورت گرفته است.
 خوان‌پایه اذعان کرد: در قبل از انقلاب 10 تخت بیمارستانی در گچساران وجود داشته که به برکت نظام جمهوری اسلامی  امسال به 290 تختخواب رسیده است.
 وی با بیان اینکه در سال آینده بیمارستان نرگسی گچساران افتتاح خواهد شد، گفت: با افتتاح این بیمارستان تعداد 135 تختخواب  بیمارستانی افزوده خواهد شد.
 فرماندار گچساران ادامه اد: خوشبختانه تحول خوبی در بخش بهداشت و درمان صورت گرفته است و تا 20 سال آینده دیگر این شهرستان  در بخش بهداشت و درمان مشکلی نخواهد داشت.
خوان‌پایه خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر خیز خوبی در زیرساخت‌های این شهرستان برداشته شده است.
وی با بیان اینکه مجهز شدن 12 هزار هکتار از اراضی گچساران به سیستم آبیاری نوین موجب شده تا تولیدات کشاورزی چند برابر شود و زمینه اشتغال را برای ساکنان این مناطق فراهم کند.( فارس)


کد مطلب: 406977

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/406977/افتتاح-کلنگ-زنی-72-طرح-عمرانی-اقتصادی-اعتبار-1240-میلیارد-ریال-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1