تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۲
کد مطلب : ۴۰۶۹۷۱
در جمع دانشگاهیان مطرح شد

آیت‌الله ملک‌حسینی: دانشگاه‌ها زیر چتر سیاسی‌بازی نروند

۰
آیت‌الله ملک‌حسینی: دانشگاه‌ها زیر چتر سیاسی‌بازی نروند
کبنا ؛نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه‌ها و عرصه علم در استان نباید زیر چتر سیاسی بازی برود.
 آیت‌الله ملک حسینی عصر روز ( دوشنبه 15 بهمن ماه) در جمع دانشگاهیان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: به طور حتم در صورتی دانشگاه یک گرایش خاص سیاسی داشته باشد و صنعت گرایش دیگری، امکان پیوند این دو حوزه وجود ندارد.
وی با تاکید بر اینکه استاد و دانشجو در دانشگاه باید سیاسی باشند، عنوان کرد: آنچه رد برخی دانشگاه‌ها رخ می‌دهد بیشتر شبیه سیاست بازی است و نسبتی با سیاسی بودن ندارد زیرا شعورمندی سیاسی یعنی اتحاد بر توسعه و رشد علم داشتن است.
ملک حسینی ابراز کرد: انسان سیاسی در تمام عرصه‌ها در زمینه توسعه جامعه و فضیلت‌ها اختلاف ندارند زیرا اختلاف باید در چگونگی باشد در حالی در برخی مواقع در نفس توسعه و ارتقاء با هم جنگیدیم.
نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امروزه تقابل دنیا در زمینه قدرت نیست بلکه این تقابل بر مدار علم بوده و به طور حتم هر کشوری در علم قوی‌تر باشد، قدرتمند و ثروتمندتر است.
ملک حسینی با اشاره به اینکه رمز دشمنی آمریکا با ملت ایران ساخت موشک نیست بلکه دانشی بوده که این موشک را ساخته است، بیان کرد: هسته‌ای بودن برای غرب مهم نیست بلکه فناوری بومی هسته‌ای آن‌ها را عصبانی کرده است.
وی بیان کرد: علم در مقابل ندانستن و گاه نادانی قرار می‌گیرد و برای برون رفت از جهل و نادانی باید بر علم تکیه کرد و اولین ویژگی انبیاء این بوده که آنچه را دیگران نمی‌دانند، آنان می‌دانند.
ملک حسینی خاطرنشان کرد: برای شناخت انقلاب اسلامی ایران باید 4 مقایسه بین بود و نبود، امروز و گذشته، ما و دیگران و همچنین ما و اهداف و آرمان‌ها به صورت دقیق انجام شود تا بدانیم این انقلاب چه دستاوردهای بزرگی در عرصه‌های مختلف داشته است.
وی با تاکید بر اینکه در صورتی مسائل و ظرفیت‌های موثر در توسعه همه جانبه با دانشگاه پیوند نخورد، موفقیتی حاصل نمی‌شود، افزود: انتظار می‌رود دانشگاه‌های استان به کمک توسعه بیایند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1