تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب : ۴۰۶۹۷۰
نشست دانشگاهیان با آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد

چرا دانشگاه یاسوج «انوشیروان» نشد + نگرانی احمد عریان

۶
۰
چرا دانشگاه یاسوج «انوشیروان» نشد + نگرانی احمد عریان
کبنا ؛نشست دانشگاهیان با آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. احمد عریان رئیس دانشگاه یاسوج در این نشست از راه‌اندازی بی‌رویه مراکز آموزش عالی در کهگیلویه و بویراحمد ابراز نگرانی کرد و گفت: امیدوارم این وضعیت اصلاح شود زیرا برخی از این مراکز در سطح مورد انتظار نیست.
عریان اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی کشور در زمینه مسائل علمی حرفی برای گفتن نداشت به گونه‌ای که در سال 58 با 2 کشور دیگر اسلامی از جمله عراق یک دهم درصد تولید علم دنیا را داشتند.
وی با بیان اینکه هم اکنون ایران اسلامی به تنهایی 2.3 درصد رشد علم را دارد، عنوان کرد: قبل از انقلاب در مجموع در تمام نقاط کشور 15 دانشگاه با کمتر از 100 هزار دانشجو داشتیم ولی هم اکنون در کهگیلویه و بویراحمد 40 هزار دانشجو با 900 عضو هیئت علمی داریم.
عریان با اشاره به اینکه قبل از انقلاب در تنها مرکز تربیت معلم زیر دیپلم، دیپلم و فوق دیپلم تربیت می‌کرد، ابراز کرد: البته در زمینه افزایش تعداد مراکز آموزش عالی زیاده روی کردیم  که امیدوارم این وضعیت اصلاح شود زیرا برخی از این مراکز در سطح مورد انتظار نیستند.
وی با تشریح وضعیت دانشگاه انوشیروان بابل ادامه داد: 3 نفر از 16 نفر از اساتید طراز اول کشور بین 4 هزار و 50 استاد در تمام دنیا از دانشگاه انوشیروان بابل بودند در حالی دانشگاه شیراز نداشت و صنعتی شریف تنها یک نفر صاحب رتبه شد.
رئیس دانشگاه یاسوج با تاکید بر اینکه باید پاسخگوی این باشیم که چگونه دانشگاه یاسوج با این همه ظرفیت خدادادی نتوانسته همچون دانشگاه انوشیروان بابل نقش آفرینی کند، بیان کرد: یاسوج با بابل در زمینه‌های مختلف از جمله گیاهان دارویی، گردشگری و نفت و گاز قابل مقایسه نیست.
عریان گفت: هنوز مدیران دستگاه‌های اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد به این نتیجه نرسیده‌اند که با همراهی بیشتر با دانشگاه می‌توان مشکلات را برطرف کرد.
وی با تاکید بر اینکه دغدغه پیوند دانشگاه یاسوج با مشکلات استان را داریم، اظهار داشت: 6300 دانشجو در دانشگاه یاسوج داریم که از این تعداد 1700 نفر در رشته‌های کارشناسی ارشد و 300 نفر دوره دکتری مشغول تحصیل هستند.
عریان خاطرنشان کرد: 200 نفر از دانشجویان نخبه و مستعد دانشگاه یاسوج را خیران بورس کردند که 50 درصد توسط بنیاد علمی و آموزشی قلم چی و 50 درصد دیگر نیز توسط خیران استانی تامین می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه علم خوب تولید کردیم ولی نتوانستیم آن را به ثروت تبدیل کنیم، افزود: در صورت تبدیل علم به ثروت هم اکنون سوار بر هواپیمای تولید داخل می‌شدیم و خودرو با ایمنی بالا تولید می‌کردیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
یکسال الان مسئولیت دانشگاه را دارند بفرمایند خدشان چه گلی بر سر دانشگاه زده اند
علی
Iran, Islamic Republic of
یکسال الان مسئولیت دانشگاه را دارند بفرمایند خدشان چه گلی بر سر دانشگاه زده اند
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
به دلیل اینکه مسولینی مثل شما داریم تا الان هم شما از عملکرد رییس قبلی دانشگاه دارید استفاده میکنید لطفا عملکرد یک ساله خود را بیان نمایید نه اینکه بخواهید دیگران را نقد کنید
Iran, Islamic Republic of
اقای عریان تفکر جنابعالی دانشگاه را دارد به .می کند. رو دیگه. یک سال گذشت به همین زودی از مدیریت جنابعالی در جلسات چه کردی ؟ دانشجویی پرورش دادن افتخار داره؟ هر موقع جلسه با اورژانس و امور عشایر و .... فایده ای داشت ملت را خبر کن تا بدانند که کی ریس دانشگاه مادر استان هست.
Iran, Islamic Republic of
دانشجو خارجی چی شد؟ وعده های چی شد؟ کلا یه گزارش کار بدن ببینم چیکار کردن. چند روز این قلم چی مانور میدی
Iran, Islamic Republic of
خبر گزاری محترم ، خواهشا رسالت خود را انجام دهید. یک گرارش و یا یک سطر و یا یک کلمه از سود ریاست اقای عریان بر دانشگاه پیدا کنید. خواهشا ببینید چهکرد با دانشگاه ایشان. ریاست یعنی صبح تا شب تو اتاقت باشی و حتی کامندان دانشگاه رو هم نشناسی ؟ . رو بزاری دانشکده کشاورزی بلد نیست بیاد ساختمان مرکزی. باور کنید ایشون اصلا نمیدونه چی به چیه قبل از اینگه در همه چیز اخر بشیم خواهشا به داد دانشگاه برسید .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1