کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نشست دانشگاهیان با آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد

چرا دانشگاه یاسوج «انوشیروان» نشد + نگرانی احمد عریان

16 بهمن 1397 ساعت 8:08

رئیس دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: 200 نفر از دانشجویان نخبه و مستعد دانشگاه یاسوج را خیران بورس کردند که 50 درصد توسط بنیاد علمی و آموزشی قلم چی و 50 درصد دیگر نیز توسط خیران استانی تامین می‌شود.


نشست دانشگاهیان با آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. احمد عریان رئیس دانشگاه یاسوج در این نشست از راه‌اندازی بی‌رویه مراکز آموزش عالی در کهگیلویه و بویراحمد ابراز نگرانی کرد و گفت: امیدوارم این وضعیت اصلاح شود زیرا برخی از این مراکز در سطح مورد انتظار نیست.
عریان اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی کشور در زمینه مسائل علمی حرفی برای گفتن نداشت به گونه‌ای که در سال 58 با 2 کشور دیگر اسلامی از جمله عراق یک دهم درصد تولید علم دنیا را داشتند.
وی با بیان اینکه هم اکنون ایران اسلامی به تنهایی 2.3 درصد رشد علم را دارد، عنوان کرد: قبل از انقلاب در مجموع در تمام نقاط کشور 15 دانشگاه با کمتر از 100 هزار دانشجو داشتیم ولی هم اکنون در کهگیلویه و بویراحمد 40 هزار دانشجو با 900 عضو هیئت علمی داریم.
عریان با اشاره به اینکه قبل از انقلاب در تنها مرکز تربیت معلم زیر دیپلم، دیپلم و فوق دیپلم تربیت می‌کرد، ابراز کرد: البته در زمینه افزایش تعداد مراکز آموزش عالی زیاده روی کردیم  که امیدوارم این وضعیت اصلاح شود زیرا برخی از این مراکز در سطح مورد انتظار نیستند.
وی با تشریح وضعیت دانشگاه انوشیروان بابل ادامه داد: 3 نفر از 16 نفر از اساتید طراز اول کشور بین 4 هزار و 50 استاد در تمام دنیا از دانشگاه انوشیروان بابل بودند در حالی دانشگاه شیراز نداشت و صنعتی شریف تنها یک نفر صاحب رتبه شد.
رئیس دانشگاه یاسوج با تاکید بر اینکه باید پاسخگوی این باشیم که چگونه دانشگاه یاسوج با این همه ظرفیت خدادادی نتوانسته همچون دانشگاه انوشیروان بابل نقش آفرینی کند، بیان کرد: یاسوج با بابل در زمینه‌های مختلف از جمله گیاهان دارویی، گردشگری و نفت و گاز قابل مقایسه نیست.
عریان گفت: هنوز مدیران دستگاه‌های اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد به این نتیجه نرسیده‌اند که با همراهی بیشتر با دانشگاه می‌توان مشکلات را برطرف کرد.
وی با تاکید بر اینکه دغدغه پیوند دانشگاه یاسوج با مشکلات استان را داریم، اظهار داشت: 6300 دانشجو در دانشگاه یاسوج داریم که از این تعداد 1700 نفر در رشته‌های کارشناسی ارشد و 300 نفر دوره دکتری مشغول تحصیل هستند.
عریان خاطرنشان کرد: 200 نفر از دانشجویان نخبه و مستعد دانشگاه یاسوج را خیران بورس کردند که 50 درصد توسط بنیاد علمی و آموزشی قلم چی و 50 درصد دیگر نیز توسط خیران استانی تامین می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه علم خوب تولید کردیم ولی نتوانستیم آن را به ثروت تبدیل کنیم، افزود: در صورت تبدیل علم به ثروت هم اکنون سوار بر هواپیمای تولید داخل می‌شدیم و خودرو با ایمنی بالا تولید می‌کردیم.


کد مطلب: 406970

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/406970/چرا-دانشگاه-یاسوج-انوشیروان-نشد-نگرانی-احمد-عریان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1