تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۶
کد مطلب : ۴۰۶۹۶۴

عدم نظارت کافی بر بازار گوشت گچساران/ مردم نگران هستند

۲
۰
عدم نظارت کافی بر بازار گوشت گچساران/ مردم نگران هستند
کبنا ؛
اگر دردم یکی بودی چه بودی، صرف نظر از فشارهای خارجی متأسفانه به دلیل سوء مدیریت‌ها و عدم نظارت گاهی گرانفروشی و کمبود کالاهای اساسی فشارها را بر مردم چند برابر می‌کند. گوشت منجمد دولتی در راستای تعدیل قیمت گوشت و عرضه گوشت ارزان قیمت، مدتی در حال توزیع است. اما بعضی از شهروندان از بی قانونی و نحوه توزیع برخی فروشنده‌ها، اعتراض و نسبت به این مسئله گلایه دارند. شنیده‌ها حاکی از این است که برخی از فروشندگان گوشت منجمد دولتی را دو برابر قیمت دولتی به فروش می‌رسانند.
علاوه بر تحریم ها و افزایش ارز، متأسفانه عدم نظارت و نبود مدیریت صحیح، مردم را با مشکلاتی از قبیل گرانفروشی و کمبود کافی کالاهای اساسی مواجه می کنند.
 علی مرادی رئیس جهاد کشاورزی گچساران بیان داشت: گوشت منجمد دولتی زیرنظر جهاد کشاورزی توزیع می‌شود و گوشت منجمدی که برخی دیده‌اند دوبرابر قیمت است، گوشت غیردولتی است که از کشتارگاه‌های داخل کشور توزیع شده است و از این نظر مشکل قانونی ندارد.
مرادی در ادامه تصریح کرد: اگر موردی مشاهده شود که گوشت منجمد دولتی گرانتر از قیمت مصوب فروخته شود برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
همچنین شهروندان برای اطمینان از برزیلی و ایرانی بودن گوشت و تناسب با قیمت مصوب شده باید به برچسپ، کارتن، فرمت و زبان روی برچسب‌ها توجه کنند، گوشت برزیلی مهر برزیل دارد و به زبان خارجی نوشته شده است.
صف‌های طولانی خرید گوشت که به گفته شهروندان از ساعت 6 صبح تشکیل می‌شود با بی قانونی و بی نظارتی مواجه است، چند نفر از شهروندان می گویند: خانمی آمد شماره ملی‌های ما را روی کاغذ نوشت و گفت می‌برم داخل که صداتون بزنن، بعد توی شلوغی‌ها چندبار گوشت خرید و رفت و برگشت، ما از ساعت 6 صبح اینجاییم و الان ساعت 12 هست و هنوز گوشت گیرمان نیامده. یکی دیگر می‌گوید: مامورهایی که برای نظارت آمده‌اند هیچ نظارت درستی ندارند، چرا درست اسم‌ها را نمی‌نویسند به یک نفر چند بسته می‌دهند به یک نفر هیچی نمی‌رسد، هیچ کس صف را رعایت نمی‌کند و ماموران هم کاری به صف گرفتن و رعایت صف ندارند.
رضا شریفی رئیس اداره صمت گچساران در این باره گفت: یک مامور ناظر از طرف اداره جهاد و یک مامور از طرف اداره ما بر توزیع گوشت نظارت دارند و اگر تخلفی صورت بگیرد ماموران رسیدگی می‌کنند.
شریفی در پاسخ به این مسئله که برخی با شماره ملی گوشت خریداری می‌کنند و ممکن است شماره ملی کارت خودشان نباشد گفت: عرضه گوشت باید همراه با کارت ملی صورت بگیرد و غیر از این تخلف است، و شهروندان باید اسم و شماره‌های ملی‌شان را فقط در لیست توزیع کننده و فروشنده گوشت در صف بنویسند.
همچنین شریفی تاکید کرد اگر از طرف مامور نظارت تخلفی صورت گیرد تذکر لازم داده می‌شود و شهروندان نیز باید برای خرید، کارت ملی به همراه داشته باشند تا مشکلی ایجاد نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
یک کلام آخ و بختمون چه داریم میبینیم داریم عقب گردمیکنیم به سالهای اول انقلاب
سپهدارعلیزاده
Iran, Islamic Republic of
مدیرمحترم سایت کیبنا یکی ازتوزیع کنندگان گوشت منجمددولی سیتی سنتربامدیریت اینجانب سپهدارعلیزاده هست وچنین چیزی صحت ندارد همشهریان ما خودشان رعایت نمیکنندوهرنفرچهارتاپنج باردرصف گوشت می اید که مادنبال یک برنامه هستیم که باهماهنگی جهادکشاورزی کاری انجام شودکه هرنفرباکارت ملی خودیک بارویکجابیشترخریدنکند وبیشتراین حرف مشتریان دروݝی بیش نیست
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1