تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : ۴۰۶۹۲۴
در شورای اداری کهگیلویه مطرح شد

کهگیلویه با کمبود ماشین‌آلات راه‌سازی مواجه است/ توضیحات «نیکبخت» در باره تسهیلات اشتغالزایی روستایی

۲
۰
کهگیلویه با کمبود ماشین‌آلات راه‌سازی مواجه است/ توضیحات «نیکبخت» در باره تسهیلات اشتغالزایی روستایی
کبنا ؛شورای اداری کهگیلویه با حضور استاندار، معاون عمرانی استاندار، فرماندار کهگیلویه و دیگر مسوولان استانی و شهرستانی در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.
فرماندار کهگیلویه حضور چند باره استاندار و معاون عمرانی استاندار به کهگیلویه را نشان از عزم جدی برای توسعه و رصد امورات مختلف استان و شهرستان دانست و اظهار کرد: سیاست نظام جمهوری اسلامی محرومیت زدایی بوده و کارهایی انجام شده که قابل قیاس با گذشته و پیش از انقلاب است.
جعفر نیکبخت عنوان کرد: در ابتدای سرپرستی بنده، تاکید کردید که سیاست دولت و شما  ایجاد اشتغال، افزایش تولید و محرومیت زدایی است که باید گفت ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این شهرستان شامل بخش کشاورزی، صنعتی، دامپروری و صنعتی است.
نیکبخت با بیان اینکه حدود 47 هکتار زمین دیم در این شهرستان وجود دارد که تا کنون شرایط لازم برای آبیاری این زمینها محیا نشده است تصریح کرد: با اتمام پروژه‌هایی چون آبرسانی ایدنک بیش از 5 هکتار، سد خاکی کوهبرد و سرپری نیز 700 تا 800 هکتار از این زمینها ابیاری می شود که نیاز به دستور شما (استاندار) و تامین اعتبار دارد.
نیکبخت همچنین تامین اعتبار و اتمام پروژه سد مارون 2 یا ابریز، پروژه‌های صنعتی مثل پتروشیمی دهدشت، سیمان سپو و نیروگاه برق پادوک را عامل رونق کشاورزی و تولید دانست و افزود: بدون شک به دنبال اتمام این پروژه‌ها، صنایع تبدیلی و فراوری احداث خواهد شد و هزاران شغل در این شهرستان ایجاد می‌شود و می‌دانیم بزرگترین مشکل این شهرستان بیکاری است.
 وی با اشاره به احداث و بهسازی جاده‌های روستایی کهگیلویه گفت: شهرستان ما ماشین الات راه سازی بسیار کمی دارد و در حوادث اخیر با کمبود مواجه شدیم که پیشتر هم در خواست داده بودیم در این خصوص به معاون عمرانی، در صورت امکان حتی اگر شده است دستگاهی به صورت امانی به شهرستان اختصاص دهید تا در مواقع بحرانی  بتوانیم حداقل 60 تا 70 درصد از نیازهای روستاها را رفع کنیم.
نیکبخت به تسهیلات اشتغال زایی روستایی که به طور قابل قبولی جذب نشدند نیز اشاره و بیان کرد: کل اعتبار 17 میلیارد و 230 میلیون تومان است و تعداد طرح‌هایی که به بانک معرفی شدند 383 مورد بودند که از این تعداد 230 طرح تصویب شد،72 طرح با 7 میلیارد تومان پرداخت شده است،34 طرح در حال پرداخت و 124 طرح نیز خود فرد متقاضی مراجعه نکرده است.
فرماندار کهگیلویه در حضور استاندار، داشتن چک برگشتی، نداشتن ضامن و وثیقه را از جمله مشکلات متقاضیان دانست و گفت: جلساتی با روسای بانک‌ها داشتم قول مساعدت دادند ولی بدون شک دستور شما برای تعامل بیشتر بانک‌ها و سخت نگرفتن بر متقاضیان نیز راه گشا خواهد بود، البته برخی متقاضیان در زمان مقرر پرونده‌های خود را نیز تکمیل نکرده بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
انشالا
فرماندار پروازی همه مشکلات را حل خواهند کرد
Germany
مگه عمران وآباداني هم اين دولت اميد داره كه ماشين راهسازي ميخاي؟؟؟
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1