تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۴۰۶۸۷۵
کبنا از اختتامیه جشنواره ملی برفی یاسوج گزارش می‌دهد

«جشنواره برفی» کاکان بر دل نشست

۱
«جشنواره برفی» کاکان بر دل نشست
کبنا ؛پیست اسکلی کاکان یکی از ظرفیت‌های گردشگری و تفریحی استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود به دلیل بارش نزولات الهی این منطقه همواره مدنظر علاقمندان قرار می‌گیرد. محمود باقری که در سال‌های اخیر برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تفریحی استان تلاش‌های زیادی کرده و زیرساخت نسبت به گذشت رشد چشمگیری داشته است اگر چه سال‌های بی‌پولی تاحدودی تکمیل زیرساخت ها را تحت تاثیر قرار دارد و حرکت پروژه‌های مانند پارک آبی و تل کابین و... به کندی انجام می‌گیرد. اما برنامه ریزی و مدیریت محمود باقری سبب شده تا گردشگری و میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. قطعاً استان کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند به عنوان قطب گردشگری استان و خاورمیانه معرفی شود البته به شرط اینکه از تمام ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد به نحو درست و کارشناسی شده‌ای استفاده شود.
 جشنواره دو روزه ملی برفی در منطقه تفریحی زمستانی کاکان یاسوج با اجرای برنامه های شاد و متنوع پایان یافت تا این جشنواره برای مدت دو روز اذهان عمومی و علاقمندان را به خود مشغول کند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: این جشنواره با شرکت 7 استان تهران، خوزستان ،بوشهر، چهارمحال و بختیاری، فارس،یزد و هرمزگان امروز به کار خود پایان داد.
وی گفت​​​​​​:در دو روز این جشنواره ۲۰ هزار گردشگر از این رویداد فرهنگی بازدید کردند.

باقری با بیان اینکه رویکرد این جشنواره شادی و نشاط بود افزود: تعدادی از این گردشگران در مسابقات شرکت کردند و بیشتر گردشگران برای دیدن برنامه های متنوعی که در این جشنواره برگزار شد شرکت کردند.

وی همچنین اضافه کرد: به 40نفر از شرکت کنندگان که در بخش های مختلفی مانند اسکی، اسنوبرد، مجسمه سازی، نقاشی کودکان، عکاسی لحظه ها با هم به رقابت پرداختند تجلیل شد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی استان و جاذبه های گردشگری آن عنوان کرد.
محمود باقری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: 40 سال را با همه موانع و تحریم‌ها پشت سر گذاشتیم و امروز در جایگاه یک کشور انقلابی با همه کشورهای منطقه رقابت می‌کنیم.
وی افزود: جشنواره ملی برفی دنا در تقویم میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده اما در سال‌هایی برگزار می‌شود که شاهد بارش برف و نزولات آسمانی فراوانی باشیم و امسال هم به پاسداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در آستانه دهه فجر این جشنواره برگزار شد.
باقری با اشاره به ظرفیت‌های پیست اسکی کاکان یاسوج اظهارکرد: این پیست از قابلیت‌های مهم استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه گردشگری بوده و در همه فصول سال پذیرای گردشگران زیادی از سراسر کشور است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد جذب سرمایه‌گذار را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره برفی دنا عنوان و خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته چندین سرمایه‌گذار برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این پیست اعلام آمادگی کردند که ما نیز از این طرح‌ها برای توسعه صنعت گردشگری در استان حمایت می‌کنیم.
 
وی مسابقه اسکی، مسابقه برف‌پیمایی، اجرای زنده نمایش همراه با موسیقی محلی و مسابقه عکاسی(شکار لحظه‌ها) را از دیگر محورهای این جشنواره عنوان و اضافه کرد: پخت غذاهای محلی و ایستگاه نقاشی کودک با محوریت فجر انقلاب از دیگر برنامه‌هایی است که در این جشنواره برگزار شد.
 در سومین جشنواره ملی برفی دنا که با حضور استان‌های مختلف کشور روزهای ۱۱ و ۱۲ بهمن ماه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود، آیین‌های بومی و محلی استان کهگیلویه و بویراحمد همراه با موسیقی سنتی این استان و پخت غذای محلی در هوای سرد پیست اسکی کاکان یاسوج، روز گرمی و شاد و مفرحی را برای مردم و گردشگران زمستانی فراهم ساخت. این جشنواره که مورد استقبال تعداد زیادی از علاقه‌مندان به ورزش های زمستانی قرار گرفت در سه بخش مسابقات ورزشی، نقاشی و تندیس‌های برفی کار خود را آغاز کرد و پایان یافت.
در این جشنواره شرکت کنندگان به یاد پرواز تلخ تهران-یاسوج و مرگ 65 نفر در کوه دنا نیز تندیس برفی ساختند. نقشه ایران، علامت پیروزی و انواع مجسمه از جمله کارهای شرکت کنندگان در این جشنواره بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1