تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۴۰۶۸۳۴

اسماعیلی: افزایش شهریه دانشگاه آزاد کذب است!

۱
۱
اسماعیلی: افزایش شهریه دانشگاه آزاد کذب است!
کبنا ؛
پیج اینستاگرامی به نام دانشگاه آزاد اسلامی گچساران اخیرا پستی را در صفحه خود مبنی بر افزایش شهریه دانشگاه آزاد قرار داده است، این پیج مدعی است شهریه متغیر دانشگاه آزاد افزایش پیدا کرده است و از دانشجویان دانشگاه خواسته است اعتراض خود را در بخش نظرات بیان کنند.
در نظرات این پیج دانشجویان نوشته اند رشته های پیراپزشکی یک میلیون و رشته های مهندسی 500هزار تومان افزایش داشته، همچنین نوشته اند در شهرهای دیگر هم این موضوع بوده و قانونی است اما در حد 200، 300هزار تومان بالا رفته نه یک میلیون تومان. برخی معتقدند باید اعتصاب و اعتراض کرد و برخی هم نسبت به این مسئله اعتراض دارند که دانشگاه هیچ امکاناتی اضافه نکرده پس چرا شهریه را افزایش داده است.
حسین اسماعیلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران ضمن اعلام بی خبری از چنین مسئله ای آن را تکذیب کرده و گفت: اگر ریالی از مصوبه دانشگاه آزاد بخواهیم اضافه بگیریم غیرقانونی و حرام است، صددرصد این مسئله را تکذیب می کنم.
اسماعیلی گفت: با مجوز سازمان هیچگونه افزایشی در شهریه ها نسبت به قبل نداشتیم و مطابق سازمان عمل می کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد در پاسخ به اینکه طبق قانون افزایش شهریه متغیر باید از استان تایید و ابلاغ شود بیان داشت: هیچ بخشنامه ای در دو ماهه ای که من رئیس دانشگاه شده ام از استان ابلاغ نشده و اگر بخشنامه ای هم ابلاغ شود دانشگاه یک ریال از آن تجاوز نمی کند.
طبق تبصره قانون، افزایش شهریه متغیر بیشتر از 5/12درصد نمی تواند افزایش یابد و بنابراین با درنظرداشتن این مسئله، شهریه بیشتر از 200یا 300هزارتومان نباید تجاوز کند اما دانشجویان نوشته اند که 500هزار و یک میلیون تومان افزایش شهریه داشته اند، اسماعیلی دراین باره گفت: اولین باری است که این را از شما می شنوم و تکذیب می کنم، در این مدت یک ریال افزایش شهریه نداشته ایم.
اسماعیلی درباره انتشار این خبر در پیج اینستاگرام و فضای مجازی گفت: طبق فرمایش رهبر انقلاب فضای مجازی باید کنترل شود و الان شما می بینید که خبر کذب را در این پیج گذاشته اند.
کبنا نیوز تصریح می کند؛ ضمن آنکه فضای مجازی یکی از منابع قابل استناد برای کسب خبر است و جزو رسانه هایی است که بسیاری از سیاسیون و نخبگان و شهروندان از آن استفاده می کنند، ولی این استناد باید با تحقیق و پرسش از افراد حقیقی و حقوقی و رسانه ها همراه باشد و این موضوع یکی از موارد مهمی است که «سواد رسانه ای» بر آن تاکید دارد، با این حال کبنا نیوز نظرات دانشجویان را در این مورد پذیرا و پیگیر است.
اما مصوبات قانونی نرخ شهریه سال 97-98 که در شهریورماه سال جاری توسط محمدمهدی طهرانچی اعلام شد شامل موارد زیر است: نرخ شهریه دانشجویان قدیم (شامل ورودی‌های سال 1396 و ماقبل) برای دانشجویان غیرپزشکی براساس شهریه پایه‌ای که هر ورودی در سال 1396 پرداخت کرده است در سال تحصیلی جدید بدون افزایش باقی می‌ماند.
-نرخ افزایش شهریه متغیر برای دانشجویان فعلی دانشگاه (شامل ورودی‌‌های 96 و ماقبل) نسبت به شهریه متغیر پرداختی در سال 96 به شرح زیر است:
برای دانشجویانی که در زمان مقرر نسبت به انتخاب واحد کرده‌اند افزایش 10 درصدی و برای دانشجویانی که در زمانی خارج از زمان مقرر شده اقدام به انتخاب واحد کرده‌اند، افزایش 12/5 درصدی اعمال می‌شود.
تبصره یک: در خصوص دانشجویان خودگران علوم پزشکی (شامل ورودی‌های سال 96 و ماقبل با توجه به سالانه‌بودن شهریه این دست از دانشجویان ضمن توجه به ماده‌های یک و دو این بخشنامه، حداکثر میزان 12/5 درصد افزایش نسبت به شهریه سالانه‌ای که هر ورودی در سال 1396 پرداخت کرده است برای سال تحصیلی 98-97 با مجوز استان تعیین می‌شود.
نرخ شهریه دانشجویان قدیم (شامل ورودی‌های سال 1396 و ماقبل) برای دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی که قبل از مهر 97 وارد دانشگاه شده‌اند، افزایش نمی‌یابد.
-شهریه متغیر برای دانشجویان فعلی رشته‌های علوم پزشکی نسبت به شهریه متغیر پرداختی در سال 96 نیز مانند رشته‌های غیرپزشکی است.
-نرخ افزایش شهریه پایه و متغیر دانشجویان جدید (از سال 1397) برای رشته‌های غیرپزشکی در همه مقاطع تحصیلی نسبت به شهریه پایه و متغیر پرداختی در سال 1396 حداکثر با میزان 12/5 درصد با مجوز استان تعیین می‌شود.
-نرخ افزایش شهریه پایه و متغییر دانشجویان جدید برای رشته‌های پزشکی در همه مقاطع تحصیلی 12/5 درصد خواهد بود.
تبصره دو: در رابطه با رشته‌های پزشکی، دندان‎پزشکی و علوم دارویی این افزایش باید به‌نحوی اعمال شود که کمتر از 80 درصد شهریه پردیس‌های خودگردان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نباشد.
تبصره سه: درخصوص دانشجویان جدید خودگردان علوم پزشکی با توجه به سالانه‌بودن شهریه این دسته از دانشجویان ضمن توجه به ماده‌های یک و دو، حداکثر میزن 12/5 درصد افزایش شهریه نسبت به شهریه سالانه‌ای که در هر ورودی در سال 1396 پرداخت کرده است برای سال تحصیلی 98-97 با مجوز استان تعیین می‌شود.
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شاه مسعود
Iran, Islamic Republic of
افزایش شهریه واموری از این قبیل که دست ریاست یا مسیولین استانی نیست افزایش شهریه وامور مربوط به ان مطابق بخشنامه سازمان از تهران با تمام جزییات صادر میشود نباید به اخبار گوش داد احسنت به ریاست واحد جناب اقای دکتر اسماعیلی که مطالب را خدمت دانشجویان عزیز وخانوادهای انها ارایه داد تا ذهننها روشن شود
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1