تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۸
کد مطلب : ۴۰۶۸۱۷
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران:

تشریح برنامه‌های دهه فجر در کهگیلویه و بویراحمد / روند پروژه سد تنگ سرخ متوقف نمی‌شود / ۲۱۸ پروژه عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

۰
تشریح برنامه‌های دهه فجر در کهگیلویه و بویراحمد / روند پروژه سد تنگ سرخ متوقف نمی‌شود /  ۲۱۸ پروژه عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های دهه فجر را تشریح کرد.
علی محمد احمدی عصر امروز در نشست خبری به مناسبت تشریح برنامه‌های دهه فجر، مردم ما در طول 4 دهه از پیچ‌های خطرناک عبور کردیم، اظهار کرد: انشاء الله با همدلی و اتکا به خداوند متعال این گردنه را نیز عبور خواهیم کردم و در این جنگ برابر اقتصادی پیروز خواهیم شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از رسانه‌ها انتظار داریم با مدیریت فضای عمومی با همدلی و وحدت به آینده بهتر و افق‌های روشن‌تری حرکت کنیم.
احمدی بیان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در طول 40 سال انقلاب قصد داشتند به هر نحویی که شده مردم را ناامید کنند و هوشمندانه هم تحریم‌ها را تشدید بخشیدند، اما غافل از اینکه با تمام مشکلاتی که مردم ما دارند، پای نظام ایستاده‌اند.
وی گریزی به برجام زد و گفت: برجام یک معاهده بین المللی بود که امریکایی‌ها عهد شکنی کردند و با اجرای برجام ما منتظر یک فضای جدید بودیم اما با این عهده شکنی ترامپ و امریکا تحریم‌ها را شدت بیشتری بخشیدند.
 وی افزود: برای اینکه مقایسه درستی از گذشته و حال داشته باشیم باید تمام داده‌ها را به خوبی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم. اوایل انقلاب ما 36 میلیون جمعیت داشتیم و الان جمعیت ایران به 80 میلیون نفر رسیده است.
استاندار در بخش دیگری از این نشست با بیان این که شبهاتی وجود دارد و برخی می‌پرسند چرا هنوز مشکلات زیادی وجود دارد اظهار کرد: کشوری که در معرض تهدیدهای درونی و بیرونی بوده و سنگین‌ترین تحریم‌های تاریخ بشر را تجربه کرده با چالش روبروست اما با وحدت کلمه راه خود را ادامه می‌دهند و روی پای خود می‌ایستند.
استاندار به برخی دستاوردها اشاره کرد و گفت: فقط در یک کلام و با وجود نرخ رشد ۱۰۰ درصدی جمعیت از تأمین ۲۰ درصدی غذای مردم در سال ۵۷ به حالت ۹۰ درصدی تامین غذای مردم رسیده‌ایم.
استاندار در ادامه به موارد دیگری هم اشاره کرد و گفت: اما هیچ وقت منکر این نیستیم که اگر دولت دیگری بود کار نمی‌کرد اما امروز ببینیم در سال ۵۷ سطح زیر کشت ما و تولیدات و سبد غذایی و امنیت غذایی ما چه قدر بود و اکنون کجا هستیم.
احمدی در ادامه گفت: در حال حاضر ۹۸ درصد از شهر و ۷۰ درصد مناطق روستایی از گاز بهره‌مند هستند و آمار دیگر این که در آغاز انقلاب تیراژ تولید خودروهای ما ۱۰۰ هزار در سال نبود و امروز ۲ میلیون خودرو تولید می‌کنیم.
وی به سرانه فضای ورزشی در استان هم اشاره کرد و گفت: الان در کلیدی‌ترین عناصر تولیدی جز ۲۰ کشور اول دنیا هستیم و در بسیاری از شاخص‌ها از ۵ تا ۱۵ رتبه در بین همه کشورها را داریم.
استاندار با بیان این که در نظارت‌ها باید بیشتر فعالیت می‌کردیم خاطرنشان کرد: باید اقتصادمان را منطبق با اقتصاد نوین می‌کردیم و باید تلاش کنیم تا محدودیت‌ها برطرف شود.
وی هدف نظام سلطه را جنگ اقتصادی دانست و گفت: با مشکلاتی که برای ما ایجاد کردند وضعیت برخی از خانوارها سخت شد که باید با یارانه‌ها و برخی کمک‌های دیگر مشکلات مردم را برطرف کنیم تا در این جنگ اقتصادی هم پیروز شویم و دولت هم موظف است تا با عزم جزم خود مشکلات مردم را به خصوص در ماه‌های پایانی سال برطرف کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ما قبل از انقلاب هیچ واحد دانشگاهی نداشتیم، افزود: الان 60 واحد دانشگاهی با 30 هزار نفر دانشجو داریم. قبل از انقلاب ما نیز یک کارخانه قند فقط داشتیم که الان واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ و کوچک در استان راه اندازی و در حال احداث هستند.
احمدی گفت: قبل از انقلاب ما 30 عدد تخت بیمارستانی داشتیم که الان تخت‌های بیمارستانی ما به 1200 تخت بیمارستانی مجهز رسیده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گریزی به سد تنگ سرخ زد و گفت: ما مشکل تملک داشتیم که با همکاری آقای نوروزی بیش از 5 میلیارد تومان برای تملک گذاشتم و انشاء الله پول مالکین را به زودی پرداخت می‌کنیم و روند این پروژه متوقف نمی‌شود.
چرا یاسوج سینما ندارد
احمدی در پاسخ به سووالی که چرا یاسوج قبل از انقلاب سینما داشت و الان ندارد، اظهار کرد: سینما یک صنعت است و باید به صورت اقتصادی بچرخد و زمینه رونق آن فراهم باشد.
علی‌محمد احمدی ادامه داد: اکنون با دسترسی مردم به رسانه‌های دیجیتالی و فیلم‌ها بسیاری از ظرفیت سینماهای کشور تعطیل است و تنها مشکل مربوط به شهر یاسوج نیست.
وی گفت: با راه‌اندازی مجتمع بزرگ فرهنگی شهر یاسوج که ظرفیت‌های زیادی دارد سالن سینما هم در آن راه‌اندازی می‌شود.
احمدی بیان کرد: در دهه فجر امسال 218 پروژه عمرانی با اعتبار بالغ بر 490 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 2431 نفر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد 185 پروژه افتتاح و 33 پروژه کلنگ‌زنی می‌شود.
وی میزان اعتبار و تسهیلات پروژه‌های افتتاحی را حدود 416 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با افتتاح این پروژه‌ها برای 2032 نفر شغل ایجاد می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد میزان اعتبار پروژه‌های کلنگ‌زنی را حدود 79 میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود با تکمیل و بهره‌برداری این تعداد پروژه برای 399 نفر شغل ایجاد شود.
احمدی ادامه داد: همچنین در دهه فجر 89 پروژه اقتصادی با اعتبار 530 میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد 61 پروژه افتتاح و 28 پروژه کلنگ‌زنی می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1