تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : ۴۰۶۷۹۶
مدیرکل میراث فرهنگی استان در نشست با اصحاب رسانه مطرح کرد:

5 پروژه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می‌شود

۱
۱
5 پروژه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می‌شود
کبنا ؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح پنج پروژه گردشگری با سرمایه‌گذاری حدود ۱۳۸ میلیارد ریال در دهه فجر امسال خبر داد.
 
 
به گزارش  کبنا نیوز از یاسوج، محمود باقری عصر امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها دو زیرساخت در حوزه گردشگری استان داشتیم اما امروز زیرساخت‌های بسیاری اعم از هتل، اردوگاه‌های رفاهی و تفریحی و غیره ایجاد شده است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: قبل از پیروزی انقلاب کهگیلویه و بویراحمد استان ناشناخته‌ای بود اما هم‌اکنون شاهد ورود سالانه سه میلیون گردشگر به استان هستیم که این موضوع خروجی اقداماتی است که در حوزه معرفی استان برداشته شده است.
 
باقری احداث هتل‌های چهارستاره و نخستین پارک آبی جنوب کشور در استان را از دیگر دستاوردهای حوزه گردشگری بعد از پیروزی انقلاب دانست و بیان کرد: در سال‌های اخیر اعتبارات زیادی در حوزه اشتغال روستایی و از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه‌های گردشگری جذب شده که با بهره‌برداری این پروژه‌ها شاهد تحولی بزرگ در حوزه گردشگری استان خواهیم بود.
 
وی به اقدامات انجام شده در حوزه میراث تاریخی اشاره داشت و بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب تنها چند اثر تاریخی استان ثبت ملی شده بود اما هم‌اکنون بالغ بر  700 اثر تاریخی استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه صنایع دستی حدود 100 کارگاه تولیدی در استان فعال بوده و بیش از 9 هزار هنرمند ساماندهی شده است.
 
باقری از حضور استان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری خبر داد و با بیان اینکه هر ساله همه استان‌ها با تمام توان برای ارائه داشته‌های خود در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند، افزود: از دستگاه‌های مختلف برای حضور در این نمایشگاه دعوت کردیم اما متأسفانه بخش دولتی از این موضوع استقبال نکرد.
 
وی با بیان اینکه بخش خصوصی هم گفته که توانایی حضور در نمایشگاه را ندارد، عنوان کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی به تنهایی حدود 100 مترمربع فضای نمایشگاهی خریداری کرده و امیدواریم بتوانیم توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان را در این نمایشگاه معرفی کنیم.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح پنج پروژه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری 138 میلیارد ریال در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این پروژه‌ها شامل مجتمع اقامتی دال دنا، مجتمع گردشگری اندرسا، کمپ‌های اسکان سی‌سخت و یاسوج و مجتمع اقامتی بهنام‌جو هستند که برای بیش از 62 نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

همچنین در این نشست از سرود ملی ای ایران با هنرمندی شهریار کریمی با حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان و تندیس سومین جشنواره ملی برفی دنا رونمایی شد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

علی قلی
Iran, Islamic Republic of
۱۰۰کارگاه مربوط به دوران کی هست الان چند تا فعال هست
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1