تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : ۴۰۶۶۷۹
کبنا از وضعیت کمبود و گرانی مرغ در بازار استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

مرغ از بازار یاسوج پر کشید / آقای گوهرگانی به چه چیزتان قسم، اگر نمی‌توانی کنار بروید / سفر مردم بازیچه نیست

۹
۰
مرغ از بازار یاسوج پر کشید / آقای گوهرگانی به چه چیزتان قسم، اگر نمی‌توانی کنار بروید / سفر مردم بازیچه نیست
کبنا ؛استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های مستعد در بخش دامپروری و مرغداری می‌باشد که در این دو سال اخیر آنقدر تقاضای مجوز مرغداری در دستگاه‌های مربوطه استان به ثبت رسیده است که دیگر مجوز مرغداری صادر نمی‌شود. اما با این وجود متأسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد برای تأمین گوشت قرمز و مرغ با مشکل مواجه است. این در حالی است که برخی رسانه‌ها از پر کشیدن مرغ از قفسه بازار یاسوج خبر می‌دهند.
فارس نوشت: «بعد از مشکلاتی که در بازار گوشت قرمز استان کهگیلویه و بویراحمد به وجود آمد اکنون نوبت به گوشت مرغ است که در بازار استان به خصوص در شهر یاسوج به کالایی نایاب تبدیل شود. از روز گذشته تقریبا ویترین بیشتر فروشندگان مرغ در شهر یاسوج خالی از گوشت مرغ شد و مردم برای تامین آن با مشکل روبرو شدند. به همین منظور به سراغ جعفر گوهرگانی معاون اقتصادی استاندار رفتیم و از وی در این خصوص سؤال کردیم که چرا بعد از اوضاع نابسامان گوشت قرمز اکنون مرغ در بازار استان چنین وضعیتی پیدا کرده است.
گوهرگانی ابتدا این نوید را داد که از ساعتی دیگر امروز پنج‌شنبه چهارم بهمن‌ماه گوشت مرغ گرم به قیمت کیلویی 11 هزار و 500 تومان به وفور در بازار استان توزیع خواهد شد. وی که به شدت از عملکرد جهاد کشاوری، اتحادیه مرغ‌داران و صنعت و معدن استان کهگیلویه و بویراحمد ناراضی به نظر می‌رسید افزود: علی‌رغم این که تسهیلات بانکی ارزان قیمت؛ نهاده‌های دامی ارزان قیمت از جمله کنجاله و سویا به صورت یارانه‌ای در اختیار تولید کننده قرار گرفته اقدام به فروش دام و طیور زنده با قیمت بیشتر می‌کنند به نحوی که دام زنده را کیلویی 5 هزار تومان و مرغ را کیلویی 2 هزار تومان بیشتر از قیمت واقعی می‌فروشند. این مسؤول با انتقاد از جهاد کشاورزی و اتحادیه که ضعف خود را در قبال این اقدام تولید کننده نشان داده‌‌اند افزود: معلوم است که صنعت و معدن و تجارت هم برای این که به خود زحمت ندهد و بازار را کنترل نکند با تولید کننده همنوا می‌شود و طرفدار افزایش قیمت است. معاون اقتصادی استاندار همچنین از توزیع گوشت گرم قرمز به میزان 10 تن طی روزهای آینده در بازار استان خبر داد.»
اما یکی دیگر از رسانه‌ها صحبت‌های ضامنی رئیس اتحادیه مرغداران کهگیلویه و بویراحمد را منتشر کرده و او می‌گوید: گرانی و کمبود مرغ در بازار به دخالت دولتی‌ها و قیمت‌های دستوری آنان مربوط می‌شود و ادامه داد: راهی نیست جز اینکه قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ را به یک رقم واقعی و متناسب با فرمول محاسبه قیمت تمام شده، افزایش دهیم.
صدرالله ضامنی  گفت: متأسفانه دولتی‌ها آنالیز درستی از قیمت تمام شده ندارند و بر اساس دستور یک قیمتی را اعلام می‌کنند که شدنی نیست.
    رئیس اتحادیه مرغداران کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سؤال که خود او در نشستی به ریاست معاون اقتصادی استاندار، قیمت ۷ هزار تومان برای هر کیلوگرم گوشت مرغ زنده را پذیرفتید، توضیح داد: آنها به من گفتند شما این قیمت را اعلام کن و من هم اعلام کردم اما همان‌جا هم گفتم که من این را ابلاغ می‌کنم اما اجرا نخواهد شد.
وی گفت که در آن نشست اعلام شد که قیمت مرغ زنده ۷ و برای مصرف کننده ۱۰ هزار , ۵۰۰ تومان باشد اما اکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ زنده ۹ هزار و ۴۰۰ تومان است.
ضامنی در پاسخ به سوال دیگر شما که چه تدبیری برای این شرایط دارید، افزود: هیچ تدبیری به جز، تبعیت از شرایط سایر استان‌ها و آزاد کردن قیمت بر اساس نظام عرضه و تقاضا نیست.
اکنون بر اساس آنالیزهای معتبر سامانه سراسری امگا، قیمت نهایی هر کیلوگرم گوشت گرم برای مصرف کننده از ۱۳ هزار و ۲۰۰ تا ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان است که بر اساس کم و زیاد شدن هزینه‌های حمل و نقل، در استان‌های مختلف به دست مردم می‌رسد.
وی تأکید کرد: قیمت مرغ تابع یک فرمول علمی و معقول است و وقتی که قیمت جوجه یک روزه، سوخت، کارگر، حمل و نقل و خوراک ظیور بالا می‌رود، هیچ دستوری نمی‌تواند، قیمت نهایی را افزایش ندهد.
رئیس اتحادیه مرغداران کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سؤال که در این آشفته بازار تکلیف مردم چه می‌شود هم توضیح داد: این را دیگر از استاندار و رئیس سازمان جهاد و اداره‌کل صمت بپرسید، لابد باید تحمل کنند.
وی با تأیید نبود مرغ گرم در بازار کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: تنها راه این است که قیمت‌ها را بر اساس واقعیت افزایش دهیم تا مرغدار ما مجبور نشود مرغش را در سایر استان‌ها بفروشد و کشتارگاه‌های ما هم تعطیل شوند.
ضامنی با اشاره به عدم دخالت مدیران در تعیین اجباری قیمت‌ها، تصریح کرد: توزیع مرغ منجمد فقط در شرایط بحرانی و در یک مقطع زمانی محدود جوابگوست ضمن اینکه مردم ما در این استان، به دلایلی استقبال کمی از گوشت منجمد می‌کنند لذا تنها راه این است که بر اساس آنالیز واقعی قیمت مرغ عمل کنیم تا با قیمت معقول و واقغی، این کالا در اختیار مردم قرار گیرد.
وی توضیح داد: وقتی همه عوامل دخیل در قیمت گوشت مرغ زنده از جمله نهاده‌ها، کارگر، سوخت و …. بالا رفته و آن را به هر کیلوگرم ۹ هزار و ۴۰۰ رسانده است، طبیعی است که با احتساب ۲۶ درصد افت، ۴۰۰ تومان هزینه کشتار، ۵۰۰ تومان هزینه حمل و احتساب سود فروشنده‌های خرد و کلان قیمت نهایی مصرف کننده از ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان کمتر نخواهد شد.
وی گفت: وقتی قیمت مرغ زنده در سایر استان‌ها بیشتر است، طبیعی است که مرغدار ما دنبال سود بیشتر است و از طرفی ۵۰ درصد مرغ مورد نیاز این استان نیز از خارج استان وارد می‌شود و ما دخالتی در تعیین قیمت آن نداریم، لذا باید قیمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا و شرایط عمومی کشور تعیین شود نه دستوری.
جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد و علاوه بر وظیفه هماهنگی دستگاه‌های دولتی در خصوص تولید و اشتغال، جانشین استاندار در ستاد تنظیم بازار است و گوهرگانی بیش از هر کس دیگری باید پاسخگوی وضعیت بازار امروز استان کهگیلویه و بویراحمد باشد. او باید بگوید که چرا مرغ در بازار نیست و چرا قصابان گوشت ندارد. گوهرگانی بیش از هر کس دیگری هم دامداران را می‌شناسد و هم مرغداران را، و هم شرایط را می‌داند اما الان چه شده است که توان مدیریت و هماهنگی بازار را ندارد. گوهرگانی باید بداند که سفره مردم بازیچه دست او نیست. هر چند دیگر نمی‌دانیم به چه چیزتان آقای گوهرگانی قسم بخوریم، به بکارگیری بی‌حساب و کتاب برخی از آشنایان و یا به وضعیت واحدهای تولیدی و عدم همکاری بعضی بانک‌ها و یا هم به وضعیت بازار امروز. معاون اقتصادی استاندار اگر توان و قدرت مدیریت ندارد، کنار برود هر چند شنیده‌های زیادی هم مبنی بر برکناری او هست. آقای معاون قطعاً پشتش گرم است ما هم می‌دانیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Russian Federation
بازار مدیر خوب میخواهد مدیر انقلابی و توانمند . آقای دیودیده برای مدیریت اقتصاد بحرانی .۹۵درصد اوضاع بحرانی کنونی به سوء مدیریت امثال دیودیده برمیگردد.
Iran, Islamic Republic of
آقای گوهرگانی، استاندار معطم، رییس سازمان مدیریت، معاون سیاسی استاندار و... رفتند گچساران گل بچینند.مرع کیلو چنده؟
Iran, Islamic Republic of
آقای گوهرگانی و آقای تاجگردون مگه دردسری هم دارند که تو بازار یاسوج چه بر سر سفره مردم میاد
گوهری
Iran, Islamic Republic of
گوهرگانی قویترین معاون استاندار تاریخ استانه و پاکترین وانقلابی ترینه نمونه نداره باید ازش بشدت محافظت کنیم تو این شرایط سخت اگه ایشون را بردارن استان بدبخت میشه تورا خدا حمایتش کنید
ترابی
Iran, Islamic Republic of
گوهرگانی مرد عمل در کنار دیودیده مشکلات مردم را صد درصد حل میکنه اگه گوهرگانی نباشه استان بدبخت خواهد شد مواظب باشیم این مدیر توانا را از دست ندهیم
شیرزاد
Iran, Islamic Republic of
گوهرگانی نماد دانایی وتوانمندیه
Iran, Islamic Republic of
اجراشد؟؟
حقگو
Iran, Islamic Republic of
الهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین
ی
Iran, Islamic Republic of
وقتی مسولین ما بی سواد و ناکارامد باشند همینطور میشود.وقتی شخصی مثل آقای . با مدرک دیپلم سرپرست شرکت پستیبانی و امور دام استان میشوند باید هم این ناهماهنگی ها پیش بیاید تا کی .ی باید مسولین سر کاز بییایند و مددم ضربه بخورند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1