تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۳۲
کد مطلب : ۴۰۶۶۶۶
کبنا در پی اظهارات استاندار کهگیلویه و بویراحمد در شورای اداری بررسی کرد

آقای استاندار، سلطان‌ها زیر سایه سهل‌انگاری‌ها پرورش یافتند

۲
۰
آقای استاندار، سلطان‌ها زیر سایه سهل‌انگاری‌ها پرورش یافتند
کبنا ؛در سایت «ایرنا» اظهارات استاندار کهگیلویه و بویراحمد در شورای اداری استان که با حضور مدیران کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد را خواندم، و کمی تعجب کردم و بر آن شدم که چند خطی را خطاب به او بنویسم. ایرنا این خبر را با این تیتر «افراطی گری در مبارزه با فساد مانع ریسک پذیری مدیران نشود» منتشر کرد و در ای خبر آورده است؛ « استاندار کهگیلویه وبویراحمد خواستار نگاه نافذ،ظریف و منطقی از سوی دستگاه ها و ناظران درحوزه های بازرسی، امنیتی و قضایی برای مبارزه با فساد مالی و اداری شد و تاکید کرد که برخی افراطی گری ها در این راستا قدرت ریسک پذیری و جسارت را از مدیران گرفته است.»
به گزارش کبنا، علی محمد احمدی روز چهارشنبه (3 بهمن‌ماه 97)  در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مدیران استان برگزار شد، تصریح کرد: البته این موضوع به هیچ وجه نافی و مانع از نظارت دقیق و عالمانه و همراه با اشراف اطلاعاتی کامل از سوی حوزه های بازرسی نیست. وی ادامه داد: دولت هم معتقد است که به همان میزان که با افراطی گری و سختگیری های بی مورد و با اثربخشی منفی مخالف است و هرگونه تفریط و کوتاهی در انجام قانونی امور از سوی دستگاه ها و مدیران متخلف را محکوم می کند.استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت اطلاع رسانی خلاقانه و حرفه ای و بهبود روابط دوسویه مدیران با رسانه ها تاکید کرد. احمدی برخی مقایسه های آماری در رابطه با دستاوردهای نظام را در قالب عملکرد 40 ساله انقلاب به دوران پیش از انقلاب چندان حرفه ای و خلاقانه ندانست و تاکید کرد که مدیران باید به دنبال شفافیت و واقع گرایی و شاخص های اصولی اطلاع رسانی به مردم باشند. استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین هرگونه ناهماهنگی ها و دامن زدن به تفرقه و دودستگی ها در جامعه را سبب ایجاد استرس، التهاب و بسترهای ناامنی در جامعه و در راستای اهداف دشمن دانست.
وی استفاده برخی مدیران اجرایی از امکانات و خودروهای دولتی را خلاف قانون و از شاخص های دخیل در ارزیابی عملکرد دستگاه ها می داند و بر گسترش روافزون این فرهنگ نادرست انتقاد کرد. احمدی سوءاستفاده از امکانات دولتی را تضییع حقوق شهروندی و عامل کاهش اعتماد و بدبینی مردم به نظام دانست. وی گفت: بارها گزارش شده که برخی مدیران خودروهای دولتی را سرویس ایاب و ذهاب فرزندان خود در مدارس کرده اند و این مهم تا حدود زیادی سبب نارضایتی مردم و شهروندان شده است.
وی بر تمرکز بیشتر بر حوزه اقتصادی و تامین کالاهای اساسی مردم تاکید کرد و افزود: یکی از اهداف اساسی دشمن همواره القای ناکارآمدی نظام در عرصه های مختلف است. احمدی اضافه کرد که راهبرد دشمن آن است که گروهای آسیب‌پذیر را شناسایی و از طریق این گروه‌ها موج رسانه‌ای و تنش اجتماعی ایجاد کند. وی ضرورت کاهش فاصله میان مردم و مسئولان را یادآور شد و گفت: صدای مردم باید شنیده شود و قبل از آنکه دشمن بر روی مشکلات و نارسایی های مردم متمرکز شود مدیران باید به سراغ رفع مشکلات و کاهش دغدغه های مردم بروند. استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین یکی از شاخص های مهم و ملاک های اصلی در ارزیابی عملکرد مدیران در دستگاه های مختلف را جذب اعتبارات ملی ذکر کرد.»
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در اظهارات خود شفاف و روشن مواضعش را در «مبارزه با فساد» اعلام نکرد، او می‌گوید: دولت با افراطی‌گری و سخت‌گیری‌های بی‌مورد و با اثربخشی منفی مخالف است. او از طرف دیگری سوء استفاده از امکانات دولتی را تضییع حقوق شهروندی می‌داند. استاندار در ادامه هر گونه تفریط و کوتاهی در انجام قانونی امور از سوی دستگاه ها و مدیران متخلف را محکوم می کند.
در مطلبی نوشته شد که « از اهداف بلند انبیا(ع) می توان «برقراری قسط و عدل در جامعه» و «حمایت از محرومان و مبارزه با ستمگران» و «برقراری نظم و انضباط و حاکمیت قانون عدل و قانون خدا در جامعه» و «برقراری امنیت فردی و اجتماعی» و «برخورد با عوامل ناامنی و فتنه و فساد» و «ایجاد محیطی سالم و سازنده و پاک و شایسته برای رشد استعدادها و فضایل» و «ارتقای سطح بینش مادی و معنوی جامعه بشری» و «فضاسازی برای عزت و کرامت انسانها و تکامل الهی جامعه» را شمرد. « امام علی (ع) در می‌فرمایند: به خدا سوگند این کفش بی ارزش، در نزد من بهتر از زمامداری بر شماست مگر اینکه حقی را بر پا دارم یا باطلی را از بین ببرم.» (نهج البلاغه- خطبه 33)
 همچنین آمده که یکی از بزرگترین اهداف پذیرش حکومت توسط امام(ع) مبارزه با ظلم، فساد و طغیان، تبعیض، بی عدالتی و احقاق حقوق مردم و حاکمیت اسلام اصیل و ایجاد اصلاحات همه جانبه، عمیق و گسترده و کارساز و فراگیر در جامعه اسلامی بود. رسول خدا (ص) در باره کشته عدالت علی (ع) می‌فرمایند: «او در اجراى حکم خدا سخت گیر است و اهل مسامحه و سازش نيست (علامه مجلسى‏، بحار الانوار، تهران، اسلامیه، ج‏21،ص385).
حضرت علی(ع)، نه تنها به سوء استفاده مالی مسوولان نظام بسیار حساس بودند، حواسشان به کاهلی انان در خدمت به مردم هم بود. به عنوان مثال منذر بن جارود فرماندار اصطخر به جای انجام وظیفه به تفریح خوشگذرانی می پرداخت. امام(ع) پس از اطلاع از تخلف وی این گونه نوشت: به من خبر رسيده كه تو بیشتر اوقات، كار خود را رها کرده، به شكار و سگ بازى می پردازی و برای تفریح و گردش بيرون می روى. سوگند مى‏خورم كه اگر این گزارش حقیقت داشته باشد تو را به سبب این خلافها سخت مجازات می کنم، و ابله ترین فرد قومت بر تو برتری دارد؛ پس به محض اینکه نامه‏ ام راخواندی،به سوی من شتاب کن.( يعقوبى،تاريخ يعقوبى،بيروت، دار صادر، بى تا،ج2،صص203-204.)
بله، آقای استاندار ما در مقابله با فساد افراطی‌گری نداریم، بلکه باید تا آخرین قطره خون با فساد مبارزه کرد تا جامعه اسلامی که سرمایه‌ی رشادت‌ها و بهاء خون هزاران شهید می‌باشد از هر گونه فساد پاک شود. البته ما هم اصل عدالت و قانون را در برخورد با مفاسد قبول داریم و فساد باید ریشه کن شود و اگر در مقابل زیاده‌خواهان کوتاهی صورت گیرد خیلی سریع بر گرده مردم سوار می‌شوند و می‌شوند سلطان قیر، سکه، ارز و بدهکار بزرگ بانکی و...
شما کمتر در بین مردم هستی، نمی‌دانی و ما می‌دانیم که چه موجی از امید در دل مردم به واسطه برخورد قاطعانه دستگاه‌های مربوطه با فساد جوانه زد و اعتماد به مردم برگشت.
مقام معظم رهبری در تاریخ 27 خرداد 83 بیان فرمودند که: «از جمله‌ مهمترین کارها، مبارزه‌ با فساد است. مبارزه‌ با فساد، یک جنبه‌ اخلاقی محض نیست؛ اداره‌ کشور متوقف به مبارزه‌ با فساد است. بنده دو سه سال پیش که آن نامه را درباره‌ مبارزه‌ با فساد به مسئولان کشور نوشتم، به دنبال یک کار طولانی و یک بررسی و مطالعه‌ وسیع و همه‌ جانبه بود. از هر طرف می‌رویم، می‌بینیم اگر با فساد مبارزه نشود، همه‌ کارها لنگ خواهد ماند.»
«این همه کار خوب دارد در کشور انجام می‌ گیرد - کارهایی که انجام گرفته، کم نیست - اما وجود فساد، بعضی از آنها را خنثی می‌ کند. استخری را در نظر بگیرید که از چند چاه عمیق با لوله‌ های چند اینچی مرتب در آن آب ریخته می‌ شود، اما استخر پُر نمی‌شود. وقتی نگاه می‌ کنید، می‌ بینید بدنه‌ استخر ترک خورده و ته آن سوراخ است؛ هرچه از این طرف آب می‌ریزید، از آن طرف بیرون می‌رود؛ به کانال هایی که شما در نظر گرفته‌ اید آبیاری کنید، اصلاً آب نمی‌ رسد. فساد در جامعه، این‌طوری است.»
«فساد مالی، مثل خوره، ایدز و سرطان است؛ باید با آن مبارزه کرد ... باید با فساد مبارزه‌ جدی کرد. یک پایه‌ مبارزه، شمایید. آن روزی که بنده مسأله‌ مبارزه‌ با فساد را گفتم، توقعم این بود که مجلس شورای اسلامی سینه سپر کند و جلو بیاید و در این میدان حرکت کند تا ما دیگر احتیاج نداشته باشیم دنبال کنیم؛ اما متأسفانه این‌طور نشد. آنها نکردند، شما بکنید. البته به قول برادر ظریف و نکته‌ سنج‌مان، با دستمال کثیف نمی‌ شود شیشه را تمیز کرد. اگر انسان بخواهد با فساد مبارزه کند، باید در درجه‌ اول مراقب باشد که فساد دامن خودش را نگیرد. داخل خودتان و درون مجلس مراقب باشید. دست پاک، دامن پاک، زبان پاک و چشم پاک خواهد توانست در حوزه‌ اقتدار وسیعی که شما دارید، همه چیز را پاک کند.»
بیان جملاتی همانند «افراطی‌گری در مبارزه با فساد» در واقع دلسرد کردن مبارزان واقعی این میدان و کوتاه امدن در مقابل سودجویان، منفعت طلبان و افراد فاسد است. انحراف در تسهیلات و ساختن برج، ویلا و ماشین‌های لوکس نتیجه سخت نگرفتن‌ها است. لذا بر اساس فرمایش بزرگان دین و اسلام و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب سفارش می‌کنیم که برای مبارزه با فساد اصل اسلام را مدنظر قرار دهید.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین معصومی
Iran, Islamic Republic of
از قدیم گقتند که‌ماهی از سر گندیده میشه
ضعف و ناتوانی و عدم مدیریت صحیح ، متاسفانه این استان و به نابودی کشانیده و بلندی های دنا هم از خجالت آب رفته و سر بلند نمیکنه
من نمی دونم مجموعه استانداری با چه رویی در اجتماع ظاهر میشوند
آقای استاندار یه کم به فلسفه قیام امام حسین فکر کن
امام‌حسین نیاز به عزادار و مجلس ختم نداره ، نیاز به آزادمرد داره که با ضعف مدیریت شما ، دستگاههای. به عروسکهای خیمه شب بازی بدل شده اند
نمایندگان هم هستند
.

ولی افسوس که نژاد شیران کسی در بیشه نیست. میدان دار عمل شده اند
ج.
United States
جناب اقای احمدی شما فقط خوب حرف می زنید. شما نه تنها در برخورد با استخدامهای فامیلی کاری نکردید که هفته قبل برای تبدیل وضعیت انها به تهران رفتید و آن تلاش برای توسعه ذکر کردید. برخورد با فساد باید باشد شما لطفا اگه برخورد نمی کنی بگذارید دستگاا قضایی کار خودشو بکنه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1