تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب : ۴۰۶۶۴۵
به دلایل مختلف:

قلعه تاریخی قلعه‌رئیسی ریزش کرد/عکس

۱
۲
قلعه تاریخی قلعه‌رئیسی ریزش کرد/عکس
کبنا ؛بخش‌هایی از قلعه قدیمی قلعه‌رئیسی ریزش کرد.
نام شهر قلعه‌رئیسی به دلیل قلعه بسیار تاریخی که در این شهر وجود داشت و رئیس و خان شهرستان کهگیلویه در گذشته در این شهر حضور داشتند به قلعه‌رئیسی معروف شد.
قلعه‌ تاریخی قلعه‌رئیسی یکی از بزرگترین قلعه‌های به جامانده دوره قاجاریه در استان کهگیلویه و بویراحمد است که در سال 1377 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
این بنا، قلعه‌ای تدافعی و حکومتی بوده که در‌ دوره پهلوی  بخش‌های دیگری به ساختمان آن اضافه شد.
اضلاع چهارگانه قلعه در‌ اطراف حیاط مرکزی به‌ صورت دو طبقه بنا شده که طبقه پایین محل اسکان خدمتگزاران، انبار علوفه و غلات و اصطبل و طبقه بالا جایگاه‌ حاکم‌نشین، خانواده‌اش و همچنین دیده‌بان و محافظان بوده است.
اما این بنای بسیار تاریخی که شناسنامه شهر قلعه رئیسی است این روزها حال و روز خوبی ندارد و قسمت‌هایی از آن در حال تخریب است که آخرین مورد آن به زمین لرزه دو ریشتری در قلعه رئیسی بر می‌گردد که در شهرستان ایذه استان خوزستان مرکز آن بود اما قلعه شهر قلعه رئیسی را هدف قرار داد و قسمت‌هایی از آن که متصل به منازل مسکونی و کوچه بود تخریب شد.
وضعیت این قلعه که یک قسمت آن متصل به منازل مسکونی و خیابانی در قلعه رئیسی است خطرناک بوده و هر لحظه باید منتظر اتفاقی بود که امیدواریم به این بنای تاریخی توجه بیشتری شود.
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه هر روز باید شاهر چنین خبرهایی باشیم. فلان اثر تاریخی در فلان شهر دچار آسیب شد. از این مقاله یک نکته برای بنده جالب به نظر رسید اخه چطور شهرداری اجازه ساخت و ساز میده که خانه مسکونی هم جوار آثار تاریخی باشه!این کشور از ایرانی بودن. مردم رو ازشون گرفتن .انتظار فوق العاده بزرگیه بخوایم به آثتار تاریخی توجه بشه. ایرانی رو کم کم نابود کردند و به قیمت بهشت به مردم دارند میفرشون. متاسفم برای اکثریت مردم . متاسفم برای خودم که تنها اعتراضم در قالب فشار به کیبورد هست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1