تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۴۰۶۶۳۵
با حضور مسوولان کهگیلویه و بویراحمد:

هوای پاک گچساران «پدر» خود را یافت

۲
۲
هوای پاک گچساران «پدر» خود را یافت
کبنا ؛در اولین همایش استانی روز «هوای پاک» که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار از «علی اکبر حیدری» پدر هوای پاک شهرستان گچساران تجلیل شد.
در این مراسم که به مناسبت روز هوای پاک در مدرسه شاهد شهرستان گچساران برگزار شد علی اکبر حیدری پیشکسوت روزنامه نگاری شهرستان گچساران به عنوان پدر هوای پاک معرفی و از وی تجلیل شد.
علی اکبر حیدری دارای اولین گواهینامه دوچرخه سواری در شهرستان است و از سال 1340 تا الان که پا به سن گذاشته با دوچرخه رفت و آمد می‌کند.
حیدری می‌گوید: من دوچرخه سواری را برای حفظ سلامتی‌ام انتخاب کردم، هوای پاک را حق همه مردم می دانم و همیشه برای من این مسئله مهم بوده است.
وی می‌گوید: از سال 1340 از دبیرستان امام تا منطقه سقلاتون را با دوچرخه طی می‌کردم تا به محل کارم در شرکت نفت برسم.
حیدری پیشکسوت روزنامه نگاری شهرستان گچساران و کارمند روزنامه اطلاعات بوده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پیشکسوت فوتبال
Iran, Islamic Republic of
حیف حیدری که پیر شد. خداوند پشت و پناهش باشه. هیچ وقت زمستان های سرد دوشنبه شب های گچساران یادمون نمیره که تا آخر وقت جلوی دکه آقای حیدری به انتظار خریدن مجله هفتگی دنیای ورزش می ماندیم با حالی که از سرما میلیرزیدیم و گاهاً خیس میشدیم ولی باز به انتظار دنیای ورزش می ایستادیم. دنیای ورزش تنها مجله ورزشی بود که روزهای شنبه در تهران چاپ میشد و دوشنبه شب یا سه شنبه صبح به گچساران میرسید. بعضی از هفته ها بعلت بارندگی و یخبندان جاده ها حتی تا روزهای آخر هفته هم این هفته نامه به گچساران نمیرسید. ولی با رسیدن دنیای ورزش سرما و لرز تبدیل به گرما میشد و چنان شارژ میشدیم که تا خانه مان بدو میرفتیم. بعضی وقت ها آقای حیدری گزارشی از ورزش گچساران بخصوص فوتبال برای این مجله میفرستاد که چاپ میشد. هیچ وقت تیتر خلف بچه خلف و غریب طلای سیاه که نوشته آقای حیدری در مورد فوتبالیست گچساران بنام خلف باشت باوی از اذهان فوتبال دوستان در مجله دنیای ورزش فراموش نمیشود. گرچه فوتبال گچساران و خلف و خلف ها از یاد مسئولان شهر رفته ولی فوتبال ناب و پر رونق گچساران که شمه ای از فوتبال تکنیکی خوزستان بود در ذهن ها باقی مانده است و خاطره ای شده برای فوتبالدوستان قدیمی شهر. خلف باشت باوی از جنگزدگان آبادان بود که در تیم بنیاد مهاجرین گچساران بازی میکرد. خلف بازیکن تکنیکی که اگر در این زمان متولد میشد شک ندارم که در تیم ملی ایران بازی میکرد.
نا گفته نماند که آقای حیدری دکه هم نداشت بلکه یک میز فلزی جلوی مغازه کت و شلوار فروشی کنونی نمازی گذاشته بود که روزنامه ها را روی آن میگذاشت و طناب نازکی به دو ستون خیابان بسته بود که مجله ها را مثل لباس به آن آویزان میکرد.بعدها هفته نامه هدف ورزشی و مدتی بعد دیگر هفته نامه هاو روزنامه ها در گچساران و روی میز روزنامه فروشی حیدری پهن شد ولی هیچکدام کیفیت مجله دنیای ورزش را نداشتند.
خدایا آن زمان و آن انتظار چه شیرینی و چه لذت و چه حلاوتی داشت!!!! یاد باد آن روزگاران یاد باد😢😢😢
حسین حیدری
United States
از شما دوست بزرگوار بسیار سپاسگذارم که زحمات پدرم رو قدردانی مینمائید و اورا هرگز فراموش نکردید
ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

اجرای نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن سوزاندن فرصت‌های اعتلای کیفیت نظام آموزشی و اعتلای ...
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
1