تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۱۸
کد مطلب : ۴۰۶۶۳۰
در جاده‌های روستایی دیشموک چه می‌گذرد؟

عبور فقط با الاغ میسر است

۰
عبور فقط با الاغ میسر است
کبنا ؛
پل ارتباطی روستاهای رودسمه و پای پره با 120 خانوار و جمعیت 450 نفر قطع و عبور و مرور مردم به سختی و تلخی صورت می‌گیرد.
به دلیل بارندگی‌های اخیر، پل ارتباطی روستاهای رودسمه و پای پره با 120 خانوار و جمعیت 450 نفر قطع شده است و برای مردم این روستاها مشکلاتی مانند قطع جاده ارتباطی، نداشتن سوخت، نبود خانه بهداشت، دکل دیجیتال، همچنین برایدانش‌آموزان مدارس راهنمایی و دبیرستان ایجاد کرده است.
 آن گونه که اهالی این روستاها می‌گویند هر ساله مشکلات بعد از بازدید مسؤولان به قوت خود باقی و مردم همچنان با این مشکلات دست و پنچه نرم می‌کنند.
در مجاورت روستاهای بخش دیشموک، روستای پای میل از توابع بخش صیدون استان خوزستان قرار دارد که مردمان این دو روستا با هم نسبت فامیلی دارندو آن روستا برخوردار از جاده زیرسازی شده بوده و بازدید و کمک‌های مسؤولان استان خوزستان را به همراه دارد.
اما این سوی آب روستاییان با هزاران مشکلاتی همچون قطع پل ارتباطی بر روی رودخانه رود سمه دست و پنجه نرم می‌کنند.

حجت‌الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک گفت: به همراه بخشدار، مسؤولان مشکلات روستاهای رودسمه، پای پره را دیدیم و در همین زمینه در سفر آقای احمدی به بخش دیشموک مشکل روستاهای مذکور مبنی بر ایجاد پل ارتباطی به آنجا را مطرح و قول همکاری از سوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد داده ولی تاکنون هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است.
راوند با اشاره به طغیان رودخانه رودسمه و سرعت بالای آن گفت: با بارش باران چیزی قریب به یک ماه تنها مدرسه ابتدایی روستا تعطیل و دانش آموزان از نعمت معلم بی بهره می‌شوند.
آیا یک پل موقتی برای رفت و آمد این مردم نمی‌توان ایجاد کرد؟ انتظار است مسئولان به وضعیت اسف‌بار روستاهای رودسمه، پای پره و پای میل توجه کنند چرا که در برابر مشکلات مستضعفین در روز قیامت مسئولیم و تک تک مسئولان باید بازخواست شوند.

مسئولینی که در اریکه قدرت قرار گرفتند باید پیگیری کنند و مشکلات مردم را برطرف کنند، چرا مردم برای تهیه نفت و مواد غذایی باید مشکل داشته باشند و از این رودخانه عبور کنند؟ چند ماه هست که مردم این روستا نفت ندارند! انتظار است بخشدار، فرماندار، استاندار و نماینده مجلس دست به دست هم دهند و مشکل مردم را حل کنند! مردم از خیرین ایران اسلامی درخواست دارند که به کمک این مردم بشتابند.
صفا حبیبی بخشدار دیشموک گفت: بر اثر بارش‌های اخیر راه ارتباطی چند پاره روستا با 120 خانوار قطع و پس از مراجعه تعدادی از افراد این روستاها به بخشداری به اتفاق امام جمعه بر خود لازم دانستیم که مشکلات را از نزدیک بررسی کرده که مشخص گردید زیرساخت ها از بین رفته و هیچ گونه زیرساخت مناسبی در این روستاها وجود ندارد که از فرماندار کهگیلویه و استاندار کهگیلویه و بویراحمد تقاضای عاجل جهت حل مشکلات مردم مظلوم این منطقه را داریم.

همچنین ایرج خستونه رئیس شورای اسلامی روستای رود سمه گفت: با توجه به نبود پل بر روی رودخانه سمه مردم بایستی با الاغ مواد اولیه و آذوقه را با زحمت عبور دهند.مردم روستا و دانش آموزان باید جهت رفتن به درمانگاه در دیشموک با الاغ و خطر فراوان از مسیر عبور کنند.
وی افزود: هیچ گونه خدماتی در زمینه خانه بهداشت، مدرسه راهنمایی، دبیرستان، جاده ارتباطی و .. وجود ندارد و عوامل ذکر شده دست به دست هم دادند و بسیاری از مردم خانه و کاشانه را رها کردند و مجبور به ترک روستا شدند.(فارس)
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1