تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۴۰۶۶۱۹
سرپرست شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد:

هیچ‌کدام از جایگاه‌های دفن زباله کهگیلویه و بویراحمد اصول را رعایت نمی‌کند

۱
۰
هیچ‌کدام از جایگاه‌های دفن زباله کهگیلویه و بویراحمد اصول را رعایت نمی‌کند
کبنا ؛مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خواستار حمایت ویژه مسؤولان کشوری در حل بحران پسماند در استان با اختصاص بودجه و معرفی سرمایه‌گذار در راه‌اندازی کارخانه ورمی کمپوست شد و گفت: با توجه به سرانه بالای تولید پسماند در کهگیلویه و بویراحمد مسؤولان توجه ویژه‌ای در بحث پسماند به این استان داشته باشند.
به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد کتایون حجتی مدیرکل دفتر توسعه پایدار سازمان حفاظت محیط زیست طی سفری 2 روز ه به کهگیلویه و بویراحمد ضمن دیدار یا فرماندار دنا، بازدیداز منطقه حفاظت شده کوه گل سی سخت، شرکت در کارگاه آموزشی زن، محیط زیست و توسعه پایدار در آخرین برنامه کاری خود از جایگاه دفن زباله دو پشته دشت روم بازدید و در جریان  چگونگی دفن پسماند در این جایگاه زباله قرار گرفت.
در این بازدید محسن جعفری‌نژاد وضعیت دفن پسماند را غیر قابل قبول دانست و گفت: متاسفانه در هیچ کدام از جایگاه‌های دفن زباله استان، مدیریت اصولی  و 8 گانه دفن  رعایت نمی‌شود.
جعفری‌نژاد خواستار حمایت ویژه مسؤولان کشوری در حل بحران پسماند در استان با اختصاص بودجه و معرفی سرمایه‌گذار در راه‌اندازی کارخانه ورمی کمپوست شد و گفت: با توجه به سرانه بالای تولید پسماند در کهگیلویه و بویراحمد و شرایط خاص پوشش جنگلی منطقه  ضرورت دارد مسؤولین کشوری توجه ویژه‌ای در بحث پسماند به این استان داشته باشند.
سرپرست شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد زا تأکید بر رعایت ملاحظات زیست محیطی گفت: توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی گامی موثر برای حذف آلاینده‌های زیست محیطی است.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد سید هاشم موسوی رعایت ملاحظات زیست محیطی را یکی از اصول ایجاد و احداث هر شهرک و ناحیه صنعتی دانست و اظهار کرد: ملاحظات زیست محیطی  به گونه‌ای که باید در تمامی شهرک و نواحی صنعتی قبل از تملک و ایجاد زیرساخت ارزیابی‌های لازم صورت گرفته، استاندارها و الزامات لازم در این زمینه لحاظ شود که اساسا  فلسفه ایجاد شهرک‌های صنعتی ساماندهی صنایع و بهبود وضعیت زیست محیطی است.
سرپرست شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: شهرک های صنعتی یکی از حوزه های تاثیرگذار در محیط زیست است، چراکه اگر صنایع بخواهند به صورت پراکنده ساخته شوند، برای تاسیس هر کدام نیازمند جاده، شبکه و سیستم آب و برق، گاز و فاضلاب مجزا است در صورتی که تجمیع صنایع در یک شهرک صنعتی با ایجاد امکانات زیربنایی متمرکز در یک نقطه، هم هزینه ها را کاهش می دهد و هم میزان آلودگی ها و تخریب محیط زیستی آن کمتر است.
وی شهرک‌های صنعتی را یکی از بهترین و کاملترین مکانهای فعالیت تولیدی و اقتصادی دانست و افزود: شهرکها و نواحی صنعتی در امر رعایت ضوابط و استانداردهای زیست محیطی پیشگام هستند که با توجه به نقش و جایگاه به عنوان زنجیره ای از نمادهای توسعه، گسترش و توسعه شهرک و نواحی صنعتی با اولویت صنایع پاک، پربازده، اشتغال زا و همسو با محیط زیست مورد تاکید است.
موسوی ادامه داد:رعایت زون بندی ها، مدیریت آلودگی ، ایجاد و نگهداری تصفیه خانه ها، توسعه فضای سبز و مدیریت پسماند شهری از جمله اقدامات  زیست محیطی در  شهرک‌ها و نواحی  صنعتی است.
وی بیان داشت: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی میان شهرکهای صنعتی و محیط زیست در سطح استان وجود دارد و مشکلات زیست محیطی همواره یکی از مهم‌ترین چالش‌های حوزه تولید بوده که در این راستا واحدهای صنعتی دارای آلایندگی زیاد به هیچ عنوان در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی اجازه استقرار ندارند.
موسوی گفت: با توجه به وجود برخی صنوف مزاحم، آلاینده  پراکنده در محدوده های شهری آمادگی لازم جهت انتقال این واحدها به درون شهرکهای صنعتی را در صورت حمایت و همکاری همه بخشهای متولی داریم.
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
دقیقا در شبکه دنا و برنامه بی تعارف خوب به این موضوع پرداخته شد و مشخص شد که واقعا خیلی ضعف در پسماند داریم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1