تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : ۴۰۶۵۹۹
در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

بافت تاریخی دهدشت میراثی برای معتادین/ احمدی: هر چه می‌کشیم از دست جلسات بیهوده است

۳
۱
بافت تاریخی دهدشت میراثی برای معتادین/ احمدی: هر چه می‌کشیم از دست جلسات بیهوده است
کبنا ؛علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان خطاب به دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مبنی بااینکه «گشت ویژه در بافت تاریخی شهر دهدشت حضور دارند» اظهار داشت: معتادین در بافت قدیم و تاریخی دهدشت اُتراق کردند این گشت ویژه کجا بود که وقتی ما به دهدشت سفر کردیم هیچ حضوری نداشتند.
سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان این فضاهایی که بسترساز تجمع معتادین است را باید مسدود و پاک‌سازی کند، این سازمان اگر نمی‌تواند مکان‌های تاریخی را ساماندهی کند حداقل مکان معتادین نشود چون این فضاهای تاریخی در اختیار دستگاه دولتی است انتظار است که مدیریت شود، در این نشست مصوب می‌شود که میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان از این مکان‌ها حراست کند.
احمدی با اشاره به آمار وضعیت اعتیاد در بین دانشجویان خطاب به دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، گفت: برنامه‌ای برای این معضلات دارید؟ حالا مثلاً ما بنشینیم اینجا آقایان مدیر هم در این نشست خوابشان می‌آید شما اینجا تک‌تک این آمارها را بخوانید چه اتفاقی می‌افتد؟ این آمارها را آورده‌اید و تکرار می‌کنید که ما چه‌کار کنیم؟
احمدی با کنایه به دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: از زمانی که کلیات طرح آمار وضعیت اعتیاد در بین دانشجویان را شروع کرده‌اید حدود 5 ماه گذشت و الآن فقط نتایج و آمار ملی دست شما است، انشا الله تا سال 1400 نتایج استانی دست شما خواهد آمد یعنی ما باید بنشینیم تا 9 ماه دیگر تا نتایج استانی بیاید!
برای اجرای طرح‌های راهبری مبارزه با اعتیاد در دانشگاه‌ها افراد دلسوز که واقعاً اقدامات مؤثری انجام می‌دهند را بیاورید و یک کارگروه اجرایی نه اینکه از ستاد و کمیته‌ها استفاده شود، ما هر چه می‌کشیم از دست همین ستادها و کمیته‌ها است ما همین‌طور دور خودمان می‌گردیم و این ستادها را تشکیل می‌دهیم و خروجی ندارد.
این مطالعات و آمار وضعیت اعتیاد در بین دانشجویان باید با برش استانی بیرون بیاید و همه موارد ازجمله شرایط دسترسی به مواد مخدر، فرهنگ، خصایل و خلقیات، وضعیت خانواده و سبک زندگی استان را در نظر بگیرید، هر استان با استان دیگر متفاوت است، بدین ترتیب با متخصصین راهکارهایی را برای موارد تهدیدی استان ارائه دهید.
در جلسات تصمیم اجرایی صورت گیرد این گزارش خواندن‌ها در جلسات دردی از ما دوا نمی‌کند، ما می‌خواهیم حاصل این مطالعات آماری تصمیمات اجرایی باشد و تصمیمات مهمی داشته باشیم تا بدانند ما اقدام کرده‌ایم نه اینکه فقط دورهم نشسته‌ایم و آمارهایی خوانده شد.
آمارهایی که بخش فرهنگی دانشگاه یاسوج ارائه داده است، برش استانی بیاورید تا با آمار و واقعیت‌های میدانی متفاوت نباشد.
فرشید احمدی کیش عضو دیگر شورای شهر یاسوج در این نشست نیز گفت: ساختمان‌های رهاشده و مخروبه در تمام شهرهای استان به‌ویژه شهر یاسوج وجود دارد، به شهرداری و شوراهای شهر اعلام کنید تا ساختمان‌های مخروبه و نیمه رهاشده و همچنین صاحبان آن‌ها را شناسایی کنند، ما که نمی‌توانیم جلوی همه‌ی آسیب‌های اجتماعی را بگیریم و متوقف کنیم اما می‌توانیم درصدی از آن را در استان و کشور کاهش دهیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به فرشید احمدی کیش عضو دیگر شورای شهر یاسوج گفت: در سطح شهرها آن فضاهایی که بسترساز مواد مخدر هستند اگر بخش خصوصی است باید دنبال شود و اگر دولتی است حتماً ساماندهی شود و آن دستگاه خاص دولتی هم مدیریت شود.
سید ناصر رضایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد در این نشست از افزایش ۱۳ درصدی کشفیات مواد مخدر توسط پلیس استان در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
در 9 ماهه نخست امسال بالغ‌بر 13 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر داشتیم که جزو محدود استان‌هایی هستیم که کشفیات ما رشد داشته است.
هشت کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در اطراف این مراکز کشف شد.
ساماندهی بافت تاریخی شهر دهدشت لازم است شهر تاریخی دهدشت محوطه وسیعی است که به دلیل محصور نبودن مورد سوءاستفاده معتادان قرارگرفته که در این راستا تیم سیار ویژه‌ای از بهزیستی در حال فعالیت در این مکان است تا بتوانیم در کوتاه‌مدت کار ساماندهی را انجام دهیم.
تیم سیار بهزیستی تا پایان امسال فعالیت خود را در بافت تاریخی دهدشت ادامه می‌دهد، همچنین مرکز متادون درمانی دولتی برای استفاده افراد بی‌بضاعت در شهرستان کهگیلویه در نظر گرفتیم که تیم سیار ما معتادان را به این مرکز هدایت می‌کنند.
امیر رئوف مدیرکل صداوسیمای کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز گفت: استان در شاخص‌های امنیتی وضعیت مطلوبی دارد و می‌توانیم مباحثی در آسیب‌های اجتماعی برای استان تلقی کنیم.
امروز نسبت شادی در جوامع و سو مصرف مواد مخدر نسبت کاملاً معناداری است، بدین تربیت افرادی که متولی فرهنگ و کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند می‌توانند در توسعه شادی در سطح جوامع فعالیت کنند.
در حوزه صداوسیما سقف برنامه‌های تفریحی و سرگرمی افزایش داده‌ایم، سهم برنامه‌های تفریحی و سرگرمی در رادیو و تلویزیون افزایش یافته است.
در حوزه آگاهی بخشی در طول 10 ماه گذشته حدود 2 هزار و 22 دقیقه در رادیو برنامه‌سازی کردیم و حدود هزار و 741 دقیقه در تلویزیون برنامه داشتیم.
واقعیت این است مشکلی که در مباحث فرهنگی و اجتماعی داریم به‌اندازه جلسات متعدد در استان و کشور برگزار می‌شود که برخی از این جلسات خروجی و عملکرد مثبتی ندارد.
اگر بتوانیم به‌صورت اجرایی و عملیاتی رسالت خود را در هر حوزه انجام دهیم و آن نگاه فرا بخشی را مدنظر قرار دهیم قطعاً می‌توانیم در جامعه خودمان مصرف مواد مخدر را کاهش دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
یادش بخیر. سال 1384 دانشجوی دهدشت بودم .هر ازگاهی قبل از طلوع خورشید شروع پیاده روی میکردیم ، بنده از دیدن آثار باستانی خیلی به وجد می آیم اما با ان خرابه ها و نا امنی که از پرسه زدن سگ ها در آن ویرانه ها حاکم بود گاهی خطر را به جان میخریدم و به خرابه ها سرک میکشیدم.تاریخ باستانی گواه گذشته ماست و عبرت اموزند . بعد از دیدن خرابه ها به زیارت امامزاده آقا میر میرفتیم. فکر میکنم حکمت زیارت ان سال ها به این برگردد که بدانم راه حل این بی توجهی را کجا میتوان پیدا کرد.اما راه حل : میشود فردی به اوقاف رود و ادعا کند خوابی دیده و در ان خرابه ها امامزاده ای وجود دارد قطعا فردای ان روز شاهد تغییرات عظیم خواهیم شد مسوولین از حفاظت ازاثار تاریخی میترسند و میخواهند همه در خواب بمانند.
Iran, Islamic Republic of
خوب شد خودت ميدوني جلسات بي فايده هستش
....
Iran, Islamic Republic of
اقای استاندار اونجا وسعتش زیاد و هزینه حصار کشی هم زیاد. زمین های متروکه و خالی وسط شهر دهدشت مرکز پاتوق معتادا شده! نمونه ش کارخانه یخ قدیم با وجود تخریب اما هنوز ک هنوزه پاتوق معتادا هستش
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1