تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۴۰۶۵۱۰
در جمع خبرنگاران مطرح شد

هاشمی: پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد دیر شروع کرد، اما همه چیز دارد /پارک با سیاست درگیر نمی‌شود

۱۰
۰
هاشمی: پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد دیر شروع کرد، اما همه چیز دارد /پارک با سیاست درگیر نمی‌شود
کبنا ؛حضور پارک‌های علم و فناوری در اقتصاد کشور را به هیج وجه نمی‌توان انکار کرد، و تا حمایت‌ها از این شرکت‌های دانش بنیان و پژوهشگران و نخبگان انجام و زیرساخت‌های لازم در اختیار آنان قرار نگیرد، شاهد کار خاصی هم نمی‌توانیم، باشیم.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کارمان را خیلی دیر در استان شروع کردیم، گفت: پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد اکنون امکانات و تجهیزات لازم را در اختیار دارد.
سید شمس الدین هاشمی صبح امروز ( پنجشنبه 27 دی‌ماه 97) به تشریح وضعیت پارک علم و فناوری استان پرداخت و اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های بود که پارک علم و فناوری نداشت، اما با حساسیتی که رسانه ها ایجاد کردند، و اهمیت آن را به مسوولان ارشد استان گوش زد کردند، بالاخره این پارک در استان کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد.
وی در ادامه گفت: پارک های علم و فناوری مبتنی بر اقتصاد و تولید علم پایه گذاری شده است. در این پارک مرکز رشد ایجاد شده که کار آن ایجاد بلوغ است یعنی ایده های خام را که هنوز در حد یک نظریه است را به بلوغ می رساند و یک فرد به تنهایی نمی تواند ایده را تا به آخر برساند بلکه باید یک تیم تخصصی در کنار آن قرار بگیرد و پارک علم فناوری در همین راستا به کمک نخبگان می آید.
وی در ادامه بیان کرد که سال 94 به عنوان مسوول راه اندازی پارک علم و فناوری انتخاب شدم و اولین پارکی بودیم که قبل از تأسیس ردیف بودجه گرفتیم.
هاشمی در ادامه افزود: وقتی که من آمدم، پارک علم و فناوری استان نه بودجه داشت و نه هیچ چیز دیگری که در نهایت با تلاش پارک علم و فناوری الان هر چیزی که شما بخواهید، دارد.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد که در سال 96، بالاخره پارک مجوز تأسیس گرفت و بعد از آن ما به فکر ساختمانی بودیم که این ساختمان استانداردهای لازم را داشته باشد و ما این ساختمان فعلی را پیدا و خریداری شد و تغییرات مهمی روی آن انجام گرفت.
 وی بیان کرد: سال 85 احداث پارک علم و فناوری در استان کهگیویه و بویراحمد مصوب، سال 96 موافقت اصولی و سال 97 در ساختمان ملکی خود مستقر شد. اگر چه ما دیر شروع کردیم، اما شروع مان خوب بود و در حالی که خیلی از پارک های کشور ساختمان ملکی ندارد، اما ما در بدو شروع کارمان برای خودمان ساختمان دست و پا کردیم و این به این خاطر بود که مسوولان استان عزم جدی برای راه اندازی پارک علم و فناوری داشتد.
هاشمی با بیان اینکه پارک علم و فناوری متناسب با استعدادهای استان کهگیلویه و بویراحمد بنا شد، اظهار داشت: پارک علم و فناوری استان در حوزه گیاهان دارویی، صنایع دستی، کشاورزی، منابع طبیعی، نفت و گاز و معادن فعالیت خواهد کرد.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: 13 واحد فناور و 3 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان فعالیت شان را آغاز کرده اند که اینها در همین ابتدای کار برای 70 نفر اشتغالزایی کرده اند.
وی از تفاهم نامه پارک علم و فناوری استان با ادارات و سایر نهادها خبر داد و گفت: ما با دستگاه های دولتی و بخش خصوصی تفاهم نامه های منعقد کردیم و ارتباط خوبی با این ادارات برقرار کردیم، لذا از این بابت هیچ مشکلی نداریم. پارک علم و فناوری با 8 نیرو فعلاً فعالیتش در استان شروع شده است.
هاشمی گریزی به برخی مطالب رسانه‌ها زد و ادامه داد: به اندازه کافی فرهنگ‌مان و کارهایمان درگیر مسائل سیاسی بوده، لذا خواهش دارم اجازه دهید که پارک علم و فناوری در مسیر خودش حرکت کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

رجب
Iran, Islamic Republic of
اقای هاشمی البته شما خوب از سیاست سر در می اری.این تشکیلات نو بنیاد را در اولین قدم کلیه نیروهای که جذب کردی
عجب
Iran, Islamic Republic of
. در انقلاب و جنگ تحمیلی نداشتید الان و پارک را تبدیل کردی
کرمی
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای استاندار چرا بامدیران فامیل باز و قوم گرا که کل کارکنانش فامیل خودش بود. برخورد نمی شود
حسن
Iran, Islamic Republic of
پارک فن اوری در مسیر علم نیست . که انشالله روزی به پای میز عدالت کشیده
دانشجو دکتری
Iran, Islamic Republic of
بله هیئت علمی شدن با لیسانس دانشگاه آزاد یاسوج و مسولیت گرفتن خیلی لذت بخشه خداقوت .جوونهای مردم فارغ التحصیل از بهترین دانشگاههای دولتی دارن بیکار می گردن.
Iran, Islamic Republic of
جا داشت نامی از دکتر رحیمی هم میبردید کسی که هم ردیف بودجه گرفت و هم ساختمان پارک رو با کمک دکتر خادمی استاندار سابق خریداری کردند.
قطعا اگر برادر شما در وزارتخانه نبودند اکنون شما صاحب این جایگاه نبودید کمی قدرشناس باش، هرچیزی که الان از پارک وجود دارد تا دوران دکتر رحیمی بود بعداز ایشان دیگر هیچ اتفاقی نیفتاد
اسد
Iran, Islamic Republic of
یه حرف هم.که جون خوت ول کن حرف چنه ایزنه رحیمی ؟؟؟؟؟؟؟
حسن
Iran, Islamic Republic of
خیر ببینی خیلی دنبال این بودم که کی این گذاشته سرکار به ولا نه شناختی داشتم نه تحصیلاتش میدونستم فقط حدس زدن باید یکی این گذاشته باشه سرکار. هی روزگار
علی
Iran, Islamic Republic of
فقط برا هاشمی و احمدی خوبه یه مدیریت و معاونتی می گیرن
حبیب اله
Iran, Islamic Republic of
بهلیت تا کار خوشه کنه. سه سال ده مشخص ویبو که چه کرده؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1