تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۸
کد مطلب : ۴۰۶۴۸۳
امروز یا اوایل هفته آینده انجام می‌گیرد

ابلاغ دستورالعمل جدید نظارت بیشتر بر بازار

۰
ابلاغ دستورالعمل جدید نظارت بیشتر بر بازار
کبنا ؛
دادستان کل کشور: دستورالعملی برای نظارت بیشتر بر بازار مصرفی مردم تهیه کرده ایم که به سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.
 حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در نشست معاونین و رؤسای اداره های مبارزه با سرقت پلیس آگاهی سراسر کشور در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس این دستورالعمل دادستان ها را مکلف کرده ایم که در این فصل از سال در استان ها کمیته ویژه ای با حضور مسئولان مرتبط تشکیل دهند تا بر بازار کالاهای ضروری مردم نظارت بیشتری شود.
وی ادامه داد: در واقع یک هیأت با محوریت دادستان ها تشکیل شود تا نظارت مستمر و بیشتری بر مراکز تولید، انبارها و بازار مصرف مردم داشته باشند و چند نوع از اقلام مورد نیاز مردم را به خوبی تأمین کنند.
منتظری گفت: امروز مراحل نهایی ابلاغ این دستورالعمل طی می شود و از هفته آینده دادستان های سراسر کشور مکلف هستند این کمیته ویژه را تشکیل دهند تا در این فصل از سال نظارت بیشتری صورت گیرد.
وی افزود: از تولید کنندگان نیز انتظار داریم برای خدمات رسانی به مردم همکاری کنند و کام مردم را در آستانه عید نوروز شیرین تر و با انصاف بهتر و سود کمتر فعالیت کنند تا مشکلی برای اقشار کم درآمد جامعه پیش نیاید.
­
دادستان کل کشور در بحث سقوط اتوبوس در دانشگاه آزاد نیز گفت: در همان روزهای اول عوامل مؤثر دستگیر شدند و پرونده ها نیز در آن بخش هایی که تکمیل شده آماده ارسال به دادگاه است و همچنین کسانی که هنوز بستری هستند و بهبودی کامل پیدا نکرده اند لازم است که بعد از بهبودی، پرونده آنها نیز تکمیل شود.
28 درصد جرایم مربوط به سرقت است
­دادستان کل کشور گفت: نخستین رتبه را در بحث جرایم مربوط به موادمخدر و دومین نوع جرم نیز مربوط به سرقت است که 28 درصد جرایم را شامل می شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در نشست معاونان و روسای اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان های سراسر کشور از ماموران نیروی انتظامی به عنوان طلایه داران ایجاد امنیت یاد کرد و افزود: مبارزه با جرم سرقت در امنیت جامعه تاثیرگذار است و ضروری است که در این نشست ها از تجربیات و دانش همدیگر در ایجاد امنیت و مبارزه با سرقت در جامعه استفاده کنید تا مبارزه با سرقت برای مردم ملموس و محسوس باشد و کمتر شاهد این جریم باشیم.
وی گفت: در جامعه شاهد یکسری آسیب هایی هستیم که البته هر آسیبی باید متناسب با شرایط خود مورد بررسی قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری افزود: مبارزه با هر جرم باید متناسب با آن جرم باشد و برنامه ریزی برای مبارزه با هر آسیب آنگاه می تواند مفید و موثر باشد که همه زوایا و ابعاد آن جرم و آسیب و آثار آن مورد بررسی علمی، تجربی و تحلیل دقیق قرار گیرد.
وی با بیان اینکه متاسفانه یکی از آسیب های قابل توجه که در جامعه وجود دارد و البته انحصار به جامعه ما هم ندارد و در همه جوامع و کشورها وجود دارد مربوط به سرقت است ، افزود: آمارهای جهانی اگر درست باشد بیشترین جرایم در سراسر دنیا مساله سرقت است و طبق آمارهایی که از کشورهای مختلف منتشر می شود سرقت در ردیف اول و دوم جرایم هر کشور است و یک آسیب اجتماعی همگانی در دنیا محسوب می شود.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: لازمه مبارزه با این آسیب این است که انسان دانش چگونه مبارزه کردن را داشته باشد و برای جلوگیری از آن نیز برنامه ریزی و تدبیر کند.
وی افزود: جرم سرقت نه فقط جرایم علیه اموال است بلکه آرامش و امنیت جامعه را هم با خطر مواجه می کند و در واقع جرم علیه امنیت و آرامش کشور نیز به حساب می آید.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه امنیت در ابعاد مختلف متصور است، گفت: امنیت اجتماعی یکی از شاخص های اصلی است و برای ایجاد امنیت اجتماعی ، مبارزه با سرقت و ایجاد آرامش برای مردم از شاخصه های اصلی است و ما در بررسی هایی که هم در آمار و ارقام دستگاه قضایی شاهد آن هستیم و هم در آماری که از نیروی انتظامی گرفته ایم سرقت در ردیف دوم جرایم قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1