تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۴۰۶۴۴۷
با صدور متنی مطرح شد

بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در محکومیت ترور رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد

۰
بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در محکومیت ترور رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد در محکومیت ترور رئیس کل دادگستری استان بیانیه‌ی صادر کرد.
به گزارش کبنا، متن این بیانیه‌ی به شرح زیر است؛
با ابراز تأسف در چند روز اخیر مردم استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد خبر تیراندازی و سوء قصد به جان حجت الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس کل دادگستری استان بودند، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان هر نوع خشونت، ترور و ایجاد ناامنی در هر لباس و فرم و با هر انگیزه‌ای را به شدت محکوم می‌نماید و از مسؤلان امنیتی، انتظامی و قضایی استان می‌خواهد هر چه سریعتر با جدیت نسبت به شناسایی عاملان و برخورد قانونی با کسانی که امنیت جامعه را به مخاطره می‌اندازند اقدام نمایند.
این شورا به همان میزان که خشونت ورزی و اَعمال فراقانونی را برای مسؤلان و فرادستان جامعه محکوم می‌نماید، هر گونه خشونت‌ورزی، شکنجه، ایجاد رعب و وحشت برای فرودستان جامعه را عملی قبیح، غیراخلاقی و نادرست می‌داند و اعتراضات مسالمت آمیز صنفی کارگران و معلمان یا دانشجویان و خیل عظیم فارغ التحصیلانِ بیکار جامعه را نه تنها تشویش اذهان عمومی و اقدام علیه امنیت ملی نمی‌داند بلکه آن را مطابق قانون اساسی دانسته و عدم تبعیض در نحوی برخورد با جرمهای واحد را طلیعه‌ی آرامش روانی جامعه و تعادل ِکنشهای اجتماعی می‌داند.
ما می گوییم چتر حاکمیت در اِعمال قانون باید بدون تبعیض باشد زیرا ارزش و اعتبار قانون در فراگیر بودن ِ آن است، چه برای کارگری در بند یا معلمی در حبس یا دانشجویی جوان، چه برای مفسدین ِغارتگر و اختلاسگران بیت المال و چه برای هر عمل غیر قانونی ِدیگر.
ما همانقدری که برهم زدن آرامش و امنیت جامعه را عملی قبیح و ناشایست میدانیم، روی آوردن حاکمیت به انسداد سیاسی و ایجاد رعب و وحشت برای اقشار آسیب پذیر جامعه در عسرت اقتصادی و در شرایطی که مردم برای معیشت خود دست و پا می‌زنند را عملی مذموم، ناعادلانه و تبعیض‌آمیز می‌دانیم.
ما اتحاد و انسجام ملت را در گروِ رعایت منافع ملی و رعایت حقوق شهروندی با هر تفکر و مذهبی توسط حاکمیت و بازگشت همه به قانون با شفافیت حداکثری و بدون تفسیر ِ سلیقه‌ای قانون از صدر تا ذیل می‌دانیم. (قانون برای همه) و اعلام می‌کنیم که هر شخص، گروه، نهاد و سازمانی که بی‌پروا، لجام گسیخته و خودسر بخواهد از قانون عبور کند حکم به جنگلی کردن ِ جامعه‌ی انسانی داده است و اگر ریسمان قانون بگسلد، جامعه‌ای معلق در برهوت کینه‌ها و انتقام کشی‌ها سر بر خواهد آورد که هر نامی داشته باشد نام ِجامعه انسانی ندارد.
 والسلام
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد، ۲۴ دیماه ۱۳۹۷
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1