تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۴۰۶۴۴۳
حضرت آیت‌الله جوادی آملی:

مشکل اصلی کشور بی عرضگی و عدم مدیریت است

۱
۰
مشکل اصلی کشور بی عرضگی و عدم مدیریت است
کبنا ؛حضرت آیت‌الله جوادی آملی در دیدار استاندار قم با ایشان با تاکید بر تقویت مدیریت کارآمد در کشور، اظهار داشتند: ما همواره به خصوص در شرایط کنونی به یک مدیریت کارآمد نیازمندیم؛ داشتن رهبر خوب اگر با همراهی و تدبیر کارگزاران همراه نباشد شکست قطعی است، ما به لطف الهی همه چیز در این مملکت داریم و همه منابع در اختیار ماست و از این حیث مشکلی نداریم، مشکل ما بی‌عرضگی و بی‌مدیریتی از یک سو و اختلاس، نجومی و احتکار ازسوی دیگر است.
ایشان با اشاره به روایتی از نهج البلاغه بیان داشتند: حضرت امیر علیه‌السلام، کمیل را مسئول منطقه‌ای نمود، سربازان اموی به این منطقه حمله بردند و آنجا را غارت کردند، حضرت نامه‌ای به کمیل نوشت که این نامه در نهج البلاغه آمده است، حضرت در آن نامه می‌فرماید برخی تنها به درد دعای کمیل می‌خورند و این توان را ندارند که مسئولیت‌های اجرایی داشته باشند.
ایشان ادامه دادند: آلمان بعد از جنگ جهانی دوم خاکستر شد، اما کار و تلاش خود را پشتوانه پول خود قرار دادند و ظرف چند سال کشور خود را احیاء کردند، اگر ما با داشتن سرمایه‌هایی همچون قرآن و عترت نتوانیم کشور خود را آباد کنیم حقیقتاً مسئولیم.
آیت‌الله جوادی آملی به پروژه‌های ناتمام در استان قم اشاره کردند و اذعان داشتند: باید به اندازه بودجه‌ای که در اختیار داریم، پروژه‌ها را آغاز کنیم تا هیچ پروژه‌ای به دلیل اتمام بودجه، نیمه کاره رها نشود و گرفتار استهلاک نگردد.
ایشان گفتند: هرگز در حفظ بیت المال از خود رفع مسئولیت نکنیم، وقتی در این خصوص احساس مسئولیت کردیم خدا هم آبروی ما را حفظ خواهد کرد و بدانیم ممکن نیست کسی کار خیری انجام بدهد و خدا فراموش کند لذا زیر مجموعه خود را با عقل، ادب و پاکدستی مدیریت کنیم تا زیر مجموعه ما هم به تبع ما اینگونه باشند.
ایشان افزودند: ما تنها باید به یک جا تکیه داشته باشیم و آن «دین» است، الان در میدان مین به برکت قرآن و عترت در امنیت هستیم، پس معلوم می‌شود حساب و کتابی در کار است اما اگر ضعف مدیریت، ضعف عقل، ضعف دین و ضعف ادب و اخلاق را از خود دور نکنیم خدای نکرده خداوند نظر خود را از ما بر می‌گرداند.
آیت‌الله جوادی آملی بیان داشتند: بخش دولتی باید کوچک شود و کارها را به دست خود مردم واگذار کند و خود، امر نظارت را بر عهده داشته باشد.
ایشان تاکید کردند: بحمدالله کارهای بسیار خوبی در این ممکلت شده است که بی‌سابقه است اما همه ما دلمان می‌خواد ایران اسلامی با داشتن این همه امکانات و جوانان باهوش، بیش از گذشته پیشرفت کند که امیدواریم آنچه خواسته قرآن و عترت است به دست شما انجام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

شاهد
Iran, Islamic Republic of
کارهای خوب در مملکت شده که بی سابقه است. درست گفته. من شاهدم.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1