تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۲
کد مطلب : ۴۰۶۴۳۲
کبنا از بلاتکلیفی دو پروژه بزرگ یاسوج گزارش می‌دهد

زخم‌های عمیق بر پیکر یاسوج / مردم معطل سهل‌انگاری مردم

۰
زخم‌های عمیق بر پیکر یاسوج / مردم معطل سهل‌انگاری مردم
کبنا ؛در وسط شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد دو پروژه بزرگ کلنگ‌زنی و عملیات خاکبرداری آنان بیش از چند سالی است که آغاز شده، اما در همان ابتدای کار این پروژه‌ها متوقف و متأسفانه بلاتکلیف رها شده‌اند و نه پارکینگی راه‌اندازی شد، نه مشکل ترافیک برطرف.
سید حسین کاظمی مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد امروز (دوشنبه 24 دی‌ماه 97) در نشست کارگروه مدیریت شهری، گفت: آن قسمت از پروژه وقفی اوقاف که در میدان هفت تیر یاسوج قرار دارد، با ساخت دیوار حائل مقاوم‌سازی شود تا باعث ایجاد خسارت در پروژه پارکینگ وقفی اوقاف نشود.
مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به متوقف شدن طرح موقوفی اوقاف استان  بیان کرد: اگر این پروژه تا یک ماه آینده تعیین تکلیف نشود موضوع در محاکم قضایی مطرح و از اداره‌کل اوقاف و همچنین سرمایه‌گذار آن شکایت می‌شود.
وی بیان کرد: مدیریت شهری و حقوق مردم در این پروژه مطرح است و یک ماه به اداره کل اوقاف استان و سرمایه‌گذار برای خاتمه پیمان و یا ادامه کار فرصت داده می‌شود. بنا به اظهارات متولیان امر در این نشست، پروژه فقط 5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
این مسؤول عنوان کرد: چنانچه کوچکترین خسارت یا مشکلی برای افراد ایجاد شود سرمایه‌گذار یا اداره اوقاف مقصر هستند و باید جوابگو باشند.
در این نشست سرمایه‌گذار پروژه پارکینگ اوقاف علت متوقف شدن این طرح را نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت مصالح ساختمانی دانست.
کاظمی در ادامه به مجتمع تفریحی رفاهی تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: موسسه معین کوثر کار خاکبرداری این مجتمع را انجام داد اما طرح هم‌اینک راکد مانده که قابل پذیرش نیست، مردم بدهکار کم‌کاری موسسه معین کوثر یا سهل‌انگاری مدیران اجرایی نیستند و از این موسسه به دلیل عدم همکاری شکایت می‌شود.
مدیرکل دفتر امور شهری با بیان اینکه پیشرفت این پروژه تنها در حد خاکبرداری است، افزود: گودبرداری خطراتی را برای مردم و ساختمان‌های مجاور به ویژه فروشگاه اتکا ایجاد کرده است، علاوه بر این گره ترافیکی در مرکز شهر ایجاد کرده که باید معابر عمومی محصور شده اطراف این طرح به زودی باز و ظرف یک ماه آینده تعیین تکلیف شود، در غیر اینصورت از قدرت حاکمیتی استفاده خواهد شد.
وی ادامه داد: اجازه نمی‌دهیم که این طرح بیش از این معطل بماند و چنانچه تعیین تکلیف نشود به کاربری گذشته که پارکینگ عمومی بوده تبدیل می‌شود.
در ادامه این نشست که شهردار یاسوج، مدیرکل اوقاف و مدیرکل تامین اجتماعی حضور داشتند، نستهن مقدم گفت: از آنجایی که طرح پارکینگ اوقاف در رفع گره ترافیکی و بهبود منظر شهری تاثیر زیادی دارد باید نگاه ویژه‌ای به آن شود و الزامات شهرسازی در این طرح اجرا شود که تعیین تکلیف سریعتر آن جزء مطالبات مردم است.
شهردار یاسوج گفت: به دلیل طولانی شدن و عدم اجرای به موقع طرح، مشکلاتی در زمینه مدیریت شهری یاسوج ایجاد شده و سرمایه‌گذار طرح باید پیش‌بینی افزایش هزینه‌ها را می‌کرد در اینصورت می‌توانست از اهرم‌های قانونی برای تعیین تکلیف سریعتر آن استفاده کند، کندی در اجرای این پروژه موجب اشغال پیاده‌رو و زشت شدن چهره شهر شده که برای تحقق حقوق شهروندی به زودی در کمیسیون ماده 100 مطرح و تعیین تکلیف می‌شود.
مسؤول در خصوص مجتمع رفاهی تامین اجتماعی هم گفت: طرف حساب ما در این پروژه اداره‌کل تامین اجتماعی بوده و در صورت عدم تعیین تکلیف به موقع این پروژه شاکی می‌شویم، این پروژه در صورت افتتاح باعث رونق کسب و کار و اقتصاد شهر یاسوج می‌شود اما هم‌اکنون پروژه به یک دردسر تبدیل شده است.
پس از صحبت‌های شهردار یاسوج، حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت پارکینگ وقفی شهر یاسوج در میدان هفت تیر گفت: این طرح به تسهیل ترافیک کمک بسزایی می‌کند و تا پایان امسال با تلاش اداره‌کل اوقاف استان تعیین تکلیف می‌شود که لازم است به جای مسائل قهری و قانونی راه‌حل منطقی و قانونمند ارائه شود.
عباس نورمحمدی آخرین سخنران این کارگروه بود.وی ادامه دارد: مجتمع تجاری رفاهی تامین اجتماعی طرح ملی است و هدف از اجرای آن خدمت‌رسانی به مردم و بیمه شدگان تامین اجتماعی بود.
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: منافع اجرای طرح پس از افتتاح به مردم می‌رسد بنابراین رکود و توقف اجرای آن نوعی اجحاف در حق مردم محسوب می‌شود، این طرح متعلق به مردم است و پیگیری‌های زیادی برای جذب سرمایه‌گذار به منظور اجرای هر چه سریعتر آن انجام شده است.
وی عنوان کرد: برای احداث این مجتمع رفاهی با موسسه معین کوثر وابسته با بنیاد شهید قرارداد 36 منعقد و خاکبرداری این مجتمع صورت گرفت اما هم‌اینک این موسسه به دلایل نامعلوم حاضر به همکاری و ادامه اجرای طرح نیست.
نورمحمدی اضافه کرد: علیه موسسه معین کوثر شکایت حقوقی و قضایی برای تعیین تکلیف این طرح می‌کنیم و مسؤولان اجرایی استان پیگیر موضوع شوند و از ما حمایت کنند، قرارداد تامین اجتماعی و موسسه معین کوثر یا فسخ و یا عدم صلاحیت موسسه احراز شود.
این دو پروژه زخمی بزرگ بر پیکره نحیف شهر یاسوج وارد کرده‌اند که به دلایل مشخص پروژه خدماتی و رفاهی اوقاف و امور خیریه و پروژه تامین اجتماعی متوقف شده‌اند، اختلافات بین شهرداری یاسوج و موسسه معین کوثر و نوسانات ارز علت راکد ماندن این دو پروژه عنوان شده که انتظار می‌رود مسوولان در این خصوص هر چه سریعتر تصمیم بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1