تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۷
کد مطلب : ۴۰۶۴۳۰
در جلسه‌ی بررسی استمهال تسهیلات کشاورزی مطرح شد

محمدی‌تبار: با مردم رو راست باشیم / تسهیلات که به درد کشاورز کهگیلویه و بویراحمد نمی‌خورد

۱
۰
محمدی‌تبار: با مردم رو راست باشیم / تسهیلات که به درد کشاورز کهگیلویه و بویراحمد نمی‌خورد
کبنا ؛استمهال ۳ ساله تسهیلات دریافتی کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه توسط دولت تصویب شد.  براساس تبصره‌های قانون بودجه، افرادی که از بانک‌های عامل و صندوق‌های حمایتی دربخش کشاورزی تسهیلات دریافت کرده و خسارت وارده به آنان بر اثر حوادث غیرمترقبه، به تأیید رسیده مشمول این آیین نامه می‌شوند اما اخطاریه برخی بانک‌ها، کشاورزان خسارت دیده را دچار نگرانی کرده است. بانک‌ها در حالی برای دریافت معوقات به کشاورزان فشار می‌آوردند که بسیاری از آنان به دلیل خسارت‌های وارده در پرداخت تسهیلات ناتوان هستند. ماجرا از این قرار است که با پیگیری وزارت جهاد کشاورزی و با همکاری سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور و بانک مرکزی، هیات وزیران در جلسه هجدهم آذرماه سال جاری، بازپرداخت تسهیلات دریافتی کشاورزانی که از حوادث غیرمترقبه مانند خشکسالی و سرمازدگی در سال زراعی ۱۳۹۷-۱۳۹۶ آسیب دیده اند را به مدت ۳ سال استمهال کرد. بر این اساس تولید کنندگان خسارت دیده بخش کشاورزی که سررسید بدهی وام آنان از تاریخ اول مهر ماه ۱۳۹۶ لغایت پایان اسفند ماه ۱۳۹۷ می باشد، می توانند با مراجعه به کارگروه ذیربط در هر شهرستان اقدام لازم را به عمل آورند.
وحید محمدی‌تبار مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در جلسه‌ی تخصصی ( دوشنبه 24 دی‌ماه 97) که با حضور تاج الدینی ریاست سازمان جهاد کشاورزی و بیدار مغز معاون طرح و برنامه این سازمان و معاون اعتبارات  بانک کشاورزی استان، پیرامون استمهال تسهیلات بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: این بخشنامه بانک مرکزی در مورد استمهال تسهیلات به درد مردم نمی‌خورد سازمان مدیریت کشور و بانک مرکزی یا رو راست اعلام کند خبری نیست یا تجدید نظر کنند.
 وحید محمدی تبار گفت:  با این سطح و روش و مفاد بخشنامه بانک مرکزی و این بخشنامه و جزئیات آن معلوم نیست مشکل متقاضیان به درستی برطرف شود جز اینکه یک تصمیم جدید در سطح ملی (دولت و مجلس )گرفته شود.
مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: طی ۵ سال گذشته خشکسالی و سرما زدگی و بحران در تمام بخش های کشاورزی استان تاثیرات نامطلوب گذاشته است.
محمدی تبار گفت: عدد ۲ هزار میلیارد تومان که دولت برای استمهال در نظر گرفته حتی برای یک بانک مثل بانک کشاورزی ناچیز است.
وی افزود: سقف ۸ میلیون تومان تسهیلات عملا به درد کس نمی‌خورد و باید این محدودیت برداشته شود.
این مسوول ادامه داد: باید متقاضیان و دریافت کنندگان تسهیلات در بخش مکانیزاسیون و ماشین آلات کشاورزی، صنایع تبدیلی، تولید بذر و نهاده‌ها و بقیه بخش‌ها هم مشمول شوند.
مدیرکل بحران افزود: باید کسانی که تسهیلات بانکی گرفته‌اند و عملا در بخش کشاورزی تعطیل‌اند مشمول این استهمال نشوند.
این مسؤول خاطرنشان کرد: سیستم بانکی کشور باید قوانین و بخشنامه‌ها را کارشناسی شده به نفع مردم، تولید کنندگان و زحمت کشان تنظیم کند نه به نفع بد حساب‌ها.
مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید با مردم رو راست باشیم توقع بیجا بدون تضمین منابع مالی ایجاد نکنیم. شرایط اقتصادی مردم خوب نیست حداقل با مردم رو راست باشیم.
وی یادآور شد: این بخشنامه بانک مرکزی در مورد استمهال تسهیلات به درد مردم نمی‌خورد سازمان مدیریت کشور و بانک مرکزی یا رو راست اعلام کند خبری نیست یا تجدید نظر کنند و حداقل به بحث‌های کارشناسی وزرات جهاد کشاورزی و درخواست‌های فعالین بخش کشاورزی توجه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

لنده
Iran, Islamic Republic of
دستت درد نکنه جناب دکتر محمدی تبار استمهال وامهای زیر ده تومان چه فایده داره چندین ماهه که کشاورزان را معطل کردند گفتند وامها استمهال میشه با این تصمیم نگران کننده واقعا مردم را مضاعف نگران کردند چون خیلی از افراد هستند که وامهای بالاتر از ده تومان داشتند و مشمول این بخشنامه نشدند استدعا داریم که به گوش مسئولین ذیربط برسانید که موجی از نگرانی برای کشاورزان ایجاد شده
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1