کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش/

کالای آمریکایی 24 میلیونی بر روی میز «حسین شریعتمداری»!

24 دی 1397 ساعت 19:53

آقای شریعتمداری از imac راضی هستید؟ تولیدات کشور دوست و برادر «چین» نمی‌تونه پاسخگوی نیازهاتون باشه؟


 گروه سیاسی: روز گذشته تصویری از مدیر مسئول کیهان در فضای مجازی دست به دست میان کاربران چرخید که محتوای این تصویر از وجود « آی مک اپل» به عنوان یک کالای آمریکایی بر روی میز کار این چهره اصولگرا حکایت می‌کرد. به دلیل همین میهمان آمریکایی بر روی میز کار حسین شریعتمداری این موضوع با انتقادات شدید کاربران روبرو گردید. یکی از انتقادات به مدیر مسئول روزنامه کیهان این بود که چرا در حالی که شعارمان خرید کالای ایرانی است برخی بر خلاف شعار و نقدهایشان به دولت، خود از چنین کالاهای خارجی و گرانی استفاده می‌کنند، چراکه در مواردی، مشابه کالا در کشور وجود ندارد و فرد ناگزیر به خرید کالای کره ای می‌شود اما اکنون مدیر مسئول کیهان به عنوان یکی از منتقدان تند و تیز دولت به خاطر موفق نبودن تیم اقتصادی روحانی در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی، خود از یک کالای خارجی 24 میلیونی استفاده می کند!
 آی مک اپل روی میز رئیس کیهان!
روز گذشته تسنیم با حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در دفتر کارش به گفت و گوی تفصیلی پرداخت اما آنچه در این میان بیش از اظهارات این چهره اصولگرا مورد توجه و نقد جدی کاربران فضای مجازی قرار گرفت، تصویر «آی مک اپل»
بر روی میز کار شریعتمداری بود. این در حالی است که شریعتمداری یکی از افرادی است که همواره از کالاهای خارجی انتقاد کرده و بر ضرورت حمایت از کالاهای ایرانی تاکید می ورزید!
 پارادوکس در سخن و عمل
مدیر مسئول کیهان که همواره مردم را به خرید کالاهای داخلی توصیه و بارها از مقامات دولت به خاطر عدم مدیریت در واردات کالاهای خارجی انتقاد می‌کرد، اکنون بر روی میز کارش یک کالای نه ایرانی و نه حتی کره‌ای بلکه آمریکایی دیده می‌شود. این در حالی است که این کامپیوتر آمریکایی میلیون‌ها تومان قیمت دارد و افراد عادی توانایی خرید چنین کامپیوتری را ندارند. از این رو باید اذعان داشت که انتقادات
مدیر مسئول کیهان از دولت به خاطرعدم توجه به کالاهای ایرانی و تاکید بر ضرورت خرید کالای ایرانی با کامپیوتر آمریکایی روی میزش کاملا تناقض دارد.
 انتقاد شدید کیهان از دولت
این روزنامه در ابتدای سال کاری 97، دولت به ویژه اسحاق جهانگیری معاون اول روحانی را به دادن وعده‌های تکراری متهم کرد و نوشت:« وعده تکراری جهانگیری درباره ممنوع کردن خرید کالای خارجی توسط دستگاه‌های دولتی از دو حالت خارج نیست؛ یا مصوبات سه سال اخیر دولت تاکنون اجرا نشده و فقط روی کاغذ مانده یا این مصوبات اجرا شده و جهانگیری مجدداً همان‌ها را به عنوان اقدام جدید، بیان کرده است. یا اینکه از همان زمان ابلاغ مصوبات دولت درباره ممنوعیت خرید کالاهای خارجی مشابه تولید داخلی در سال‌های گذشته، ایراد اساسی این نوع نگاه، به دولت تذکر داده شد اما مورد بی‌توجهی قرار گرفت. کارشناسان به دولت تذکر داده بودند که ممنوع کردن خرید کالای خارجی دارای مشابه تولید داخل توسط دستگاه‌های دولتی، به حل مسئله واردات بی‌رویه کمکی نمی‌کند. زیرا وظیفه دولت در این زمینه، جلوگیری مطلق از واردات این نوع کالاها است، نه اینکه صرفاً خرید آنها را برای دستگاه‌های دولتی ممنوع کند. ضمن آنکه بازرسی هزاران لیست خرید دستگاه‌های دولتی و تشخیص اینکه کالاهای خریداری‌ شده، ایرانی بوده یا خارجی، به راحتی ممکن نیست و نیازمند بازرسی‌‌های مفصل و دائمی سازمان بازرسی و دیوان محاسبات و سایر دستگاه‌های نظارتی است که هزینه‌های مضاعفی را نیز ایجاد می‌کند. بنابراین وقتی ورود این کالاها ممنوع و از بازار جمع شود، دیگر نه دستگاه دولتی و نه شرکت‌های خصوصی اقدام به خرید کالاهای خارجی نمی‌کنند و بالطبع به خرید کالاهای داخلی روی خواهند آورد.»

 اما کاربران چه گفتند؟!
تصویر فوق بازتاب بسیاری در شبکه‌های اجتماعی داشت. کاربری با اشاره به کامپیوتر روی میز شریعتمداری گفت: «او هم مانند رائفی پور است.» یکی دیگر از کاربران با بیان اینکه به کامپیوتر ساخت کشور آمریکا روی میز کار حسین شریعتمداری دقت کنید، عنوان کرد: «قیمت این کامپیوترها در بازار نزدیک به ۲۵ میلیون تومان است.» کاربری دیگر در انتقاد به این چهره اصولگرا نوشت:« آقای شریعتمداری از imac راضی هستید؟ تولیدات کشور دوست و برادر «چین» نمی‌تونه پاسخگوی نیازهاتون باشه؟»


کد مطلب: 406426

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/406426/کالای-آمریکایی-24-میلیونی-روی-میز-حسین-شریعتمداری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1