کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد:

مهمترین مسئله کهگیلویه و بویراحمد توسعه نیافتگی است

24 دی 1397 ساعت 19:40

ما همیشه فکر می‌کنیم باید یک دولتی بیاید و ما را از توسعه نیافتگی نجات دهد و به این خاطر همیشه منتظر دولت و یا عامل بیرونی هستیم که کهگیلویه و بویراحمد را به توسعه برساند اما غافل از اینکه رهیافت توسعه موفق و پایدار، توسعه درون زاست و تا ما از نظر فرهنگی و سرمایه انسانی رشد نکنیم به توسعه در دیگر بخش‌ها نیز نخواهیم رسید.


رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: هنوز اهمیت و نقش حوزه فرهنگ در توسعه و رشد جامعه برای بسیاری از متولیان و مسئولان ناشناخته است و کمترین توجه به حوزه فرهنگ و هنر در بحث اعتبارات می‌شود.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری شریف اسلامی در نشست هنرمندان استان با مدیرکل جدید صدا و سیمای استان گفت: مهمترین مسئله امروز استان توسعه نیافتگی است که این خود موجب بروز مسائل و مصائب دیگری نیز شده است.
اسلامی با بیان اینکه توسعه در دنیا با ارتباطات و فرهنگ شکل گرفته است، بیان کرد: هنوز اهمیت و نقش حوزه فرهنگ در توسعه و رشد جامعه برای بسیاری از متولیان و مسئولان ناشناخته است و کمترین توجه به حوزه فرهنگ و هنر در بحث اعتبارات می‌شود.
وی تصریح کرد: ما همیشه فکر می‌کنیم باید یک دولتی بیاید و ما را از توسعه نیافتگی نجات دهد و به این خاطر همیشه منتظر دولت و یا عامل بیرونی هستیم که کهگیلویه و بویراحمد را به توسعه برساند اما غافل از اینکه رهیافت توسعه موفق و پایدار، توسعه درون زاست و تا ما از نظر فرهنگی و سرمایه انسانی رشد نکنیم به توسعه در دیگر بخش‌ها نیز نخواهیم رسید.
اسلامی تاکید کرد: کلید توسعه سرمایه انسانی نیز در دست دستگاه‌های فرهنگی، هنرمندان و رسانه هاست و اگر این حوزه ها خود رشد یافته و یا در اولویت نباشند، این چرخه معیوب ادامه خواهد یافت.
رئیس حوزه هنری استان همچنین با اشاره به اینکه هنرمندان درک بیشتری از مشکلات موجود در جامعه دارند، بیان کرد: جامعه فرهنگ و هنر با زبان تاثیرگذار هنر خود می‌توانند بسیاری از مصائب و مشکلات و آسیب‌ها را درمان کنند.
اسلامی، هنر و طنز را دو عنصر درمانگر در شرایط کنونی جامعه دانست و گفت: جامعه‌ای که در آن امید و نشاط کمرنگ باشد جامعه‌ای ایستاست و امید و نشاط به عنوان دو عامل پویایی و تحرک در هر جامعه ای می‌تواند با هنر و طنز گسترش یابد.
وی گفت: هنرمندان در وضعیت کنونی جامعه برای بهبود وضعیت مطلوب و زیست بهتر نقش مهمی دارند و باید در این زمینه گامهای جدی بردارند.
اسلامی همچنین با بیان اینکه دوران گلوله جادویی و سوزن تزریقی در نظریه‌های ارتباط جمعی سپری شده است، اظهار کرد: به واسطه گسترش رسانه های جدید و شبکه های اجتماعی قدرت نفوذ رسانه‌های سنتی کمتر شده و باید به دنبال روشها و شیوه‌های جدید در ارائه پیام به مخاطب بود.
رئیس حوزه هنری استان تصریح کرد: سرعت تغییر در جامعه بسیار زیاد است و رسانه  استانی و دستگاه‌های فرهنگی و هنری باید خود را با این وضعیت تطبیق دهند و استراتژیی‌های جدید و کارآمدی اتخاذ کرده و راهبردهایی متناسب با این تغییر تدوین و عملیاتی کنند.
وی در پایان بر هم افزایی ظرفیتهای فرهنگی و هنری استان تاکید کرد و اظهار داشت: صدا و سیما و حوزه هنری می‌توانند با تجمیع و جهت دهی به این ظرفیت‌ها موجب رشد و تعالی فرهنگی استان شوند.


کد مطلب: 406424

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/406424/مهمترین-مسئله-کهگیلویه-بویراحمد-توسعه-نیافتگی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1