تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : ۴۰۶۴۱۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد

جشن چهل‌سالگی انقلاب در کهگیلویه و بویراحمد با محوریت فرهنگ برگزار می‌شود

۰
جشن چهل‌سالگی انقلاب در کهگیلویه و بویراحمد با محوریت فرهنگ برگزار می‌شود
کبنا ؛رضا دهبانی‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: نمایشگاه کتاب از سوم تا هشتم بهمن‌ماه در مرکز استان برگزار می‌شود که این نمایشگاه با حضور بیش از 220 ناشر و 30 درصد تخفیف در محل نمایشگاه دائمی شهر یاسوج برگزار خواهد شد.
دهبانی‌پور افزود: سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر 12 الی 22 بهمن‌ماه در دو سینمای کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود که 14 فیلم برگزیده جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.
همایش دوسالانه کتاب (انتخاب کتاب برتر استان) در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود که تا کنون 150 عنوان کتاب برای داوری به دبیرخانه ارسال‌شده است.
آزمون قرآن و عترت 9 اسفندماه در استان برگزار می‌شود که تا کنون 800 نفر ثبت‌نام کردند و متقاضیان تا 5 بهمن‌ماه مهلت ثبت‌نام دارند.
به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب نمایشگاه آثار هنری با موضوع قرآن و عترت در شهرستان‌ها برگزار می‌شود که در بخش پاتاوه شهرستان بویراحمد در حال برگزاری است، محافل انس با قرآن در روستای زیلایی شهرستان بویراحمد برگزار شد و در شهرستان بهمئی نیز برگزار می‌شود.
جشنواره محلی تئاتر خیابانی قرآن و عترت در شهرستان بهمئی برگزار می‌شود.
دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در کنار نمایشگاه کتاب دایر می‌شود.
جشنواره موسیقی فجر و هنرهای تجسمی فجر دیگر برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهلمین سالگرد انقلاب است.
در افتتاحیه فیلم فجر مراسم «انقلاب به روایت هنر» خواهیم داشت و از هنرمندانی که انقلاب را از منظر نمایش معرفی کردند در این جشنواره تجلیل می‌شود، این هنرمندان نمایش‌هایی را باارزش‌های جنگ در منظر انقلاب به تصویر کشیدند.
دهبانی‌پور با انتقاد از برگزاری نمایشگاه کتاب در نمایشگاه دائمی شهر یاسوج، افزود: نمایشگاه کتاب رویداد بزرگی است که هرساله در مصلی یاسوج برگزار می‌شد اما امسال در نمایشگاه دائمی شهر یاسوج برگزار می‌شود، دیدگاه بنده این بود که از قِبل برگزاری نمایشگاه باید تسهیل فرهنگی نمایشگاه را هم ببینیم و در مرکز شهر این تسهیل فرهنگی بیشتر عملیاتی می‌شود اما تصمیمی شد که نمایشگاه در مکان دیگری برگزار شود.
فرهنگ محور است اما در حوزه فرهنگ سرمایه‌گذاری کم هست و فعالیت‌های دستگاه‌های فرهنگی به کارهای تکراری و روتین باعث می‌شود که برخی از مشکلات هنوز وجود داشته باشد که در چهل‌سالگی انقلاب باید این موضوع آسیب‌شناسی شود و ضعف‌ها را بپذیریم.
این انقلاب آرمان‌ها و اهدافی دارد که این آرمان‌ها را باید بعد از 40 سال به مردم بگوییم که وظیفه ما بوده است و اتفاقاً باید بیش از این اقدام می‌کردیم، باید ضعف‌ها آسیب‌شناسی شود و بدانیم ضعف‌ها و آفت‌ها کجاست و آسیب زدایی کنیم چون انسان‌هایی با آرمان‌ها و اهدافی برای آن زحمت و سختی‌هایی را تحمل کردند و خون داده‌شده است.
قبل از انقلاب جشنواره موسیقی، کتاب، هنر و تئاتر در استان نبود و امروز در استان شاهد 20 جشنواره فجر هستیم این بیانگر این است که استان ما در هنر نمایش، تئاتر و تعزیه ازجمله استان‌های برجسته و توانمند است.
امروز برای اینکه استعدادها را پرورش و آموزش دهیم سینمای جوان در استان داریم که نام‌های پرآوازه سینما استان در سکوهای جهانی هم قرار می‌گیرند و در جهان دست «احسان گنجی» کاریکاتوریست کهگیلویه و بویراحمدی را بالا می‌برند، در حوزه عکاسی و خوشنویسی هنرمندهای برجسته‌ای داریم.
600 کانون مذهبی مساجد در استان وجود دارد که فرهنگ و ارشاد اسلامی اقلام فرهنگی به این مساجد ارائه می‌دهد، همچنین مؤسسات قرآنی و جامع القرآن در استان وجود دارد.
بیش از 800 عنوان کتاب بعد از انقلاب در استان تولید شد، اما به این معنی نیست که همه کتاب‌ها غنی هستند ضعف‌هایی هم دارند و باید آسیب‌شناسی شود.
هرساله بخشی از کتاب‌های مؤلفین را خریداری می‌کنیم و به دستگاه‌ها هدیه می‌دهیم تا به چاپخانه، ناشر و مؤلف کمک شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1