تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۴۰۶۴۱۴
دهه فجر:

۱۲ محفل انس با قرآن در بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

۰
۱۲ محفل انس با قرآن در بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
کبنا ؛مدیر اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسابقه تفسیر سوره فجر و ۱۲ محفل انس با قرآن به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب برگزار می‌شود.
عبدالمحمد نمازی در تشریح فعالیت‌های اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال جاری در بقاع شاخص استان  فعالیت‌های قرآنی مورد استقبال مردم استان  قرار گرفت.
مدیر اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: این محافل قرآنی در شهرستان بویراحمد در امام‌زاده عبدالله(ع) و امام‌زاده مختار(ع)  در گچساران در حرم حضرت بی‌بی حکیمه (س) و امام‌زاده جعفر (ع)، در شهرستان بهمئی در امام زاده اسدالله (ع)  و امام زاده بابا احمد (ع)،  کهگیلویه در امام زاده شاه غالب (ع) و در چرام حرم امام زاده بی‌بی رشیده و در مارگون در امام زاده بی‌بی خاتونین میزبان برنامه‌های قرآنی بودند.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه در سال جاری اشاره کرد وگفت: در این دوره از مسابقات در رشته‌های مختلف قرآنی و مرحله شهرستانی با حضور ۵۰۰ شرکت کننده برگزار شد.
نمازی افزود: از میان شرکت کنندگان مرحله شهرستانی ۲۰۰نفر به مرحله استانی راه یافتند  که در این مرحله نیز ۳۰ نفر جواز مسابقات کشوری کسب کردند.

این مسوول در ادامه از  اجرای طرح  ملی بشارت  حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم  تحت عنوان ۱۴۵۲ با  همکاری قریب به ۲۰ دستگاه فرهنگی در سطح ملی خبر داد و افزود: ثبت‌نام این طرح از شهریور ماه شروع شده و تا پایان دی‌ماه ادامه دارد، سایت‌های مختلفی توسط دستگاه‌های فرهنگی برای علاقمندان  به حوزه قرآنی پیش‌بینی شده که متقاضیان می‌توانند به سایت ایران اوقاف مراجعه و ثبت‌نام کنند.
وی از برگزاری آزمون طرح ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در نهم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در شهرستانهای استان خبر داد و گفت: در این طرح  تاکنون ۱۰۰۰ نفر در سایت ایران اوقاف ثبت‌نام کرده‌اند.
نمازی در بخش دیگری از سخنان خود از معرفی شهدای قرآنی با عنوان «قرآن و شهادت» در قالب کتاب خبر داد و افزود: به منظور معرفی شهدای قرآنی استان با همکاری ستاد کنگره شهدا در نظر داریم از میان ۱۹۰۰ شهید استان که در طول حیات زندگی خویش به نحوی  فعالیت قرآنی داشته‌اند را شناسایی و به جامعه معرفی ‌کنیم.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بر اساس مستندات زندگینامه  شهدا  این اقدام ارزشمند تا سوم خرداد نهایی شود گفت: در این کتاب ارزشمند شهدای  قرآنی  از قبیل دانش‌آموزان قاری٬ حافظان٬ مربیان پرورشی و قرآن و اساتید حوزه و دانشگاه در حوزه قرآن که به فیض شهادت رسیده‌اند  در قالب یک کتاب از آنها رونمایی شود.
مدیر اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به برنامه‌های قرآنی اوقاف و امور خیریه  در دهه فجر و جشن پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد وگفت:  مسابقه تفسیر سوره فجر در دهه مبارک فجر برای کارکنان و خانواده‌های آنان در اوقاف و امور خیریه و مربیان قرآنی در سراسر استان برگزار می‌شود.
وی از برگزاری ۱۲ محفل انس با قرآن در مساجد و بقاع  شاخص  استان در دهه فجر خبر داد و گفت: همایش ۴ هزار نفری قرآنیان استان اعم از حفاظ و قاریان به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی سال جاری در مصلی امام خمینی(ره)  برگزار می‌شود.
نمازی تجلیل از فعالان برتر و هم‌خوانی سرود قرآنی را از برنامه‌های جانبی همایش بزرگ قرآنیان استان اعلام کرد و گفت: در این مراسم باشکوه قرآنی حجت‌الاسلام حمید محمدی، قائم مقام ستاد توسعه فرهنگ قرآنی کشور سخنرانی خواهد کرد.
این مسوول در ادامه عنوان کرد: قاریان برجسته قرآنی اردیبهشت ماه سال جاری و همزمان با مسابقات بین‌المللی  حفظ و قرائت قرآن کریم  قاریان برجسته کشوری با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند که از استان کهگیلویه وبویراحمد نیز ۱۵ نفر حضور داشتند.
مدیر اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در پایان با اشاره به برگزاری ۷۰ محفل انس با قرآن در بقاع متبرکه و امامزادگان استان گفت: تکیه به فرهنگ قرآنی زمینه‌ساز رشد و تعالی فرهنگی و ارتقاء معنویت جامعه در ابعاد گوناگون است و انس و الفت با کلام الهی در کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه است.
نمازی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی اصولی و مدونی که در اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه  با حمایت مدیرکل استان وجود دارد شاهد پر رنگ‌تر شدن برنامه ها و محافل قرآنی در همه سطوح در اقصی نقاط استان باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1