کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران خبر داد

بیمارستان شهید رجایی گچساران به دستگاه پیشرفته امحای زباله عفونی مجهز شد

22 دی 1397 ساعت 8:32

رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران از راه اندازی دستگاه پیشرفته  امحای زباله های عفونی با ظرفیت یک هزار لیتر دربیمارستان شهید رجایی این شهرستان خبر داد


رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران از راه اندازی دستگاه پیشرفته  امحای زباله های عفونی با ظرفیت یک هزار لیتر دربیمارستان شهید رجایی این شهرستان خبر داد.
رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران در گفتگو با کبنانیوز اظهار داشت: پسماندها در پزشکی به چند دسته تقسیم می‌شوند که شامل پسماندهای عفونی، شیمیایی و دارویی هستند و بین 10 تا 25 درصد پسماند ویژه هستند.
دکتر سید طاهر حسینی افزود:پسماندهای عفونی، پسماندهای آسیب شناسی،پسماندهای پاتولوژی و پسماندهای دارویی خطرناک جزو دیگر پسماندها هستند.
حسینی با بیان اینکه زباله های بیمارستانی در صورتی که به نحو مناسبی جمع آوری و معدوم نشود شیوع بیماری های خطرناکی را به همراه دارد، گفت: بیمارستان شهید رجایی گچساران به سیستم پیشرفته امحای زباله بیمارستانی ۱۰۰۰لیتری به منظور بی خطرسازی زباله های عفونی مجهز شد.
وی عنوان کرد: این خدمت رسانی در راستای کاهش آلودگی محیط زیست وبالا بردن ضریب  ایمنی و بهداشتی می باشد  .
رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران با اشاره به اینکه جمع آوری پسماندهای بیمارستانی در شهرستان گچساران از طریق شرکتی آغاز شده، اظهار کرد: زباله‌های مراکز درمانی، مطب های خصوصی و.....به صورت تفکیک شده جمع آوری و بی‌خطر(تبدیل عفونی به غیرعفونی) میشود، سپس به پسماند عادی تبدیل و در نهایت به سیستم دفع پسماند شهری تحویل داده می شود که گام ارزشمندی در بهبود شرایط زیست‌محیطی فراهم می شود .
حسینی در پایان یادآور شد: با کمک دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته امحای زباله های عفونی می توان این زباله ها را وارد چرخه زباله های معمولی کرد.
 


کد مطلب: 406342

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/406342/بیمارستان-شهید-رجایی-گچساران-دستگاه-پیشرفته-امحای-زباله-عفونی-مجهز

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1