تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۳
کد مطلب : ۴۰۶۲۵۳
در کارگاه بهداشت کشاورزی مطرح شد

سالانه یک میلیون نفر بر اثر تماس با مواد شیمیایی می‌میرند/ مرگ 170 هزار کشاورز در سال

۱
سالانه یک میلیون نفر بر اثر تماس با مواد شیمیایی می‌میرند/ مرگ 170 هزار کشاورز در سال
کبنا ؛کارشناس مسئول بهداشت حرفه ای شهرستان بویراحمد، گفت: کارگاه بهداشت کشاورزی در خصوص شناسایی، ارزیابی و کنترل عوامل، شرایط زیان آور محیط کار، انجام مراقبت‌های بهداشتی، معاینات شغلی کشاورزان، دامداران، کاهش مصرف سموم شیمیایی، استفاده بهینه از انواع کودهای شیمیایی و آفت کش ها جهت افزایش اطلاعات کارشناسان مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان بویراحمد برگزار شد.
حسین آرمین بیان داشت: با توجه به شناسایی بیش از 11 میلیون ماده شیمیایی طبق برآورد سازمان بین المللی کار، سالانه 170 هزار نفر از کشاورزان حین انجام کار به علت حوادث ناشی از کار با ماشین آلات کشاورزی و انواع مسمومیت‌ها جان خود را از دست می‌دهند.
وی با بیان اینکه سالانه 100 تا 200 ماده شیمیایی جدید شناسایی می‌شود، تصریح کرد: حدود یک میلیون نفر نیز در اثر تماس و مواجه با مواد شیمیایی می‌میرند.
آرمین هدف از این کارگاه را نگهداری و بهبود سلامت جسمی و روانی کشاورزان و افراد وابسته به آن‌ها عنوان نمود و افزود: کاهش حوادث و بیماری‌های ناشی از کار در بین کشاورزان و دامداران از دیگر اهداف کارگاه بهداشت کشاورزی است.
وی عنوان داشت: شهرستان بویراحمد با دارا بودن بیش از 300 کارگاه کشاورزی (گاوداری، دامداری، گلخانه، مرغداری، پرورش ماهی، پرورش کبگ و...) قطب کشاورزی و دامداری در سطح منطقه و کشور است.
کارشناس مسئول بهداشت حرفه ای شهرستان بویراحمد در خصوص نحوه اجرای برنامه بهداشت کشاورزی ابراز داشت: آموزش موازین بهداشتی و ایمنی کشاورزان در ارتباط با شغل آن‌ها، انجام مراقبت‌های بهداشتی و درمانی از طریق معاینات دوره ای به منظور تعیین وضع سلامت و توانایی کشاورز و تشخیص به موقع بیماری‌های مسری و همچنین بیماری‌های ناشی از کار کشاورزی، پیشگیری از حوادث ناشی از کار کشاورزان و کمک‌های اولیه در صورت بروز حادثه و توجه به مسائل و مشکلات روانی و عاطفی کشاورزان در باغات و مزارع و خانواده آن‌ها در این کارگاه ارائه شد.
کارگاه بهداشت کشاورزی با حضور مدیر گروه بهداشت حرفه ای معاونت بهداشت، کارشناسان بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد و کارشناسان مراکز بهداشتی درمانی شهرستان بویراحمد در سالن اجتماعات مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1